Kampanja "Ostavi i pobedi" Kancelarije za prevenciju pušenja dala je rezultate - sve više građana ostavlja duvan, a broj mladih koji su probali cigarete smanjen je za 12 odsto.
Dr Knežević je podsetila da je Kancelarija za prevenciju pušenja osnovana 2006. godine rešenjem Ministarstva zdravlja Srbije sa sedištem u Institutu za javno zdravlje Srbije, s ciljem da koordinira aktivnosti prema Akcionom planu Strategije kontrole duvana.
Glavni programi Kancelarije su preventivne i promotivne aktivnosti, tematske kampanje, kontinuirana edukacija i seminari uz podršku mreže instituta i zavoda za javno zdravlje i okružnih koordinatora za promociju zdravlja i prevenciju pušenja.
"Za pet godina postojanja i rada Kancelarije, preduzete su brojne aktivnosti koje su bile usmerene na ukupno stanovništvo Srbije, a najznačajniji rezultati su povećanje svesti stanovništva o štetnim posledicama duvanskog dima", istakla je dr Knežević.
Pomoćnik ministra zdravlja dr Svetlana Mijatović je rekla da je proteklih pet godina mnogo urađeno na planu zdravstvenog vaspitanja i na angažovanju celokupne zajednice u oblasti kontrole duvana.
"Organizovane su brojne kampanje i uvedene su regulatorne mere da bi građani Srbije živeli u zdravijim uslovima", istakla je dr Mijatović.
Šef Kancelarije za prevenciju pušenja dr Anđelka Dželetović predstavila je rad kancelarije za proteklih pet godina i podatke nedavno sprovedenih istraživanja koji ukazuju da je izuzetno povećana svest stanovništva o izloženosti duvanskom dimu.
O tome svedoče podaci da 93 odsto građana smatra da je duvanski dim podjednako štetan za one koji ga udišu, kao i za one koji puše cigarete, rekla je ona, dodajući da 90 odsto građana smatra da ljudi koji puše sistematski uništavaju svoje zdravlje, 85 odsto njih da je pušenje cigareta najčešći uzrok malignih bolesti, moždanih udara i srčanih napada.
Ovom prilikom je, takođe, istaknuto da je trećina pušača ostavila pušenje u okviru kampanje "Ostavi i pobedi", kao i da je za 12 odsto smanjen broj mladih koji su probali cigarete.
(Tanjug)