Kako prenosi AP, nova reklamna kampanja posledica je poražavajućih rezultata da i pored sve većih taksi na cigarete i zabrana pušenja na javnim mestima, broj pušača od 2003. nije opao.

Nova reklama zamišljena je kao "poziv na buđenje" pušačima koji možda ne shvataju u potpunosti opasnost svoje loše navike, rekla je sekretarka za zdravstvo i ljudske resurse Kejtlin Sebilijus.

Reklame na bilbordima, u novinama, radiju i na televiziji prikazuju ljude koji su zbog pušenja imali probleme sa srcem, plućima, paralizom ili su izgubili udove.

Kampanja vredna 54 miliona dolara najveća je i najžešća kampanja Centra za kontrolu i prevenciju bolesti do sada.

Centar se nada da će spotovi, koji će početi da se emituju u ponedeljak, i kampanja koja će trajati najmanje 12 nedelja ubediti oko 50.000 Amerikanaca da ostave cigarete.

U jednom spotu vidi se 50 godišnji muškarac koji je imao traheotomiju nakon što mu je pre nekoliko godina dijagnostifikovan rak glave i vrata. Na snimku se vidi mušarac kako se brije oko zjapeće crvene rupe u dnu vrata kroz koju diše i priča.

Američke federalne agencije već neko vreme koriste prilično brutalne reklame u svojoj kampanji protiv pušenja.

Prošle godine na paklicama cigareta u SAD pojavile su se sličice muškarca koji duvanski dim izbacuje kroz rupu od traheotomije, kao i fotografije usne duplje sa kancerogenim lezijama.

Stručnjaci kažu da su takve reklame bile prilično uspešne u prošlosti i da su dovele do pada broja pušača, pa se nadaju da će i nova kampanja imati rezultata.

(Tanjug)