Američka vlada pokrenula je novu reklamnu kampanju u pokušaju da šokira pušače time što će slušati grozne priče ljudi koji su se razboleli od cigareta, ne bi li ostavili duvan.
Nova reklama zamišljena je kao "poziv na buđenje" pušačima koji možda ne shvataju u potpunosti opasnost svoje loše navike, rekla je sekretarka za zdravstvo i ljudske resurse Kejtlin Sebilijus.
Reklame na bilbordima, u novinama, radiju i na televiziji prikazuju ljude koji su zbog pušenja imali probleme sa srcem, plućima, paralizom ili su izgubili udove.
Kampanja vredna 54 miliona dolara najveća je i najžešća kampanja Centra za kontrolu i prevenciju bolesti do sada.
Centar se nada da će spotovi, koji će početi da se emituju u ponedeljak, i kampanja koja će trajati najmanje 12 nedelja ubediti oko 50.000 Amerikanaca da ostave cigarete.
Američke federalne agencije već neko vreme koriste prilično brutalne reklame u svojoj kampanji protiv pušenja.
Prošle godine na paklicama cigareta u SAD pojavile su se sličice muškarca koji duvanski dim izbacuje kroz rupu od traheotomije, kao i fotografije usne duplje sa kancerogenim lezijama.
Stručnjaci kažu da su takve reklame bile prilično uspešne u prošlosti i da su dovele do pada broja pušača, pa se nadaju da će i nova kampanja imati rezultata.
(Tanjug)