
U Poljskoj bi na svakoj flaši pića - od blagog piva, pa do žestoke domaće votke - trebalo uskoro da osvane ogromna etiketa: pažnja, opasno po zdravlje.
Ministarstvo zdravstva podnelo je poslanicima Sejma predlog zakona po kome svi proizvodjači i uvoznici alkoholnih pića moraju vidljivim napisima da grupe sa povećanim rizikom - trudnice, maloletne i vozače - upozore na štetnost alkohola.
"Svaka kap alkohola tokom trudnoće šteti zdravlju deteta", ili "Pijani vozač može da bude ubica" neki su od velikih belih napisa na upadljivo crvenoj pozadini koji prema predloženim izmenama zakona moraju da pokriju bar 20 odsto etikete alkoholnog pića.
"Možete da nas optužujete da šaljemo banalnu poruku, ali naša istraživanja su pokazala da takve poruke imaju efekta. Posle uvodjenja upozorenja na kutije cigareta, četiri odsto pušača odustalo je od svoje zavisnosti", kazala je za "Djenjik" Kama Dombrovska iz Državne agencije za borbu protiv alkoholizma.
Plan ministarstva izazvao je ogorčene reakcije proizvodjača i uvoznika alkoholnih pića, pored ostalog i zato što zakon predvidja da troškove te kampanje i etiketa sa upozorenjem "opasno po zdravlje" plate oni iz svog džepa.
"Pre bi trebalo da upozoravaju vozače na posledice vožnje pod gasom, a ne da plaše narod vinom. A još, moja vina dozrevaju nekada i po 13 godina. U kom trenutku sam obavezan da počnem da vam na njih lepim etikete?", zapitao se Kris Et, proizvodjač vina iz Liježa, koje iz Francuske izvozi u Poljsku.
(Beta)
Ministarstvo zdravstva podnelo je poslanicima Sejma predlog zakona po kome svi proizvodjači i uvoznici alkoholnih pića moraju vidljivim napisima da grupe sa povećanim rizikom - trudnice, maloletne i vozače - upozore na štetnost alkohola.
"Svaka kap alkohola tokom trudnoće šteti zdravlju deteta", ili "Pijani vozač može da bude ubica" neki su od velikih belih napisa na upadljivo crvenoj pozadini koji prema predloženim izmenama zakona moraju da pokriju bar 20 odsto etikete alkoholnog pića.
"Možete da nas optužujete da šaljemo banalnu poruku, ali naša istraživanja su pokazala da takve poruke imaju efekta. Posle uvodjenja upozorenja na kutije cigareta, četiri odsto pušača odustalo je od svoje zavisnosti", kazala je za "Djenjik" Kama Dombrovska iz Državne agencije za borbu protiv alkoholizma.
Plan ministarstva izazvao je ogorčene reakcije proizvodjača i uvoznika alkoholnih pića, pored ostalog i zato što zakon predvidja da troškove te kampanje i etiketa sa upozorenjem "opasno po zdravlje" plate oni iz svog džepa.
"Pre bi trebalo da upozoravaju vozače na posledice vožnje pod gasom, a ne da plaše narod vinom. A još, moja vina dozrevaju nekada i po 13 godina. U kom trenutku sam obavezan da počnem da vam na njih lepim etikete?", zapitao se Kris Et, proizvodjač vina iz Liježa, koje iz Francuske izvozi u Poljsku.
(Beta)
Pridruži se MONDO zajednici.