To bi u praksi značilo da pacijent koji dođe na pregled kod izabranog lekara u dom zdravlja i ukoliko mora da ide na specijalistički pregled izabrani lekar će kompjuterski da mu zakaže pregled kod specijaliste u bolnicama ili kliničkim centrima.

Nakon pregleda kod specijaliste, ukoliko je pacijentu potrebna dodatna dijagnostika skener ili magnetna rezonanca, neće morati ponovo da se vraća u dom zdravlja, već će preglede kompjuterski zakazivati lekari specijalisti.

Ovakav vid zakazivanja moguć je jer su sada sve zdravstvene ustanove u Beogradu umrežene. To znači da pacijent neće ići od vrata do vrata i gubiti vreme na zakazivanje, već će se sve obavljati elektronski.

"Do sada je svaka zdravstvena ustanova imala svoj informacioni sistem i radilo se u okviru jedne zdravstvene jedinice, sada smo svi međusobno umreženi", rekla je Tanjugu direktorka DZ Stari grad Vesna Janjušević.

Ona kaže da će pacijente morati da zamole za razumevanje i strpljenje dok se sistem ne uhoda i dok elektronski ne bude dostupan raspored svih specijalista i slobodni termini za zakazivanje pregleda.

Integrisani zdravstveni informacioni sistem već je počeo da se primenjuje u Nišu i Kragujevcu, a ideja ministarstva zdravlja je da se do kraja godine počne primenjivati u svim zdravstvenim ustanovama u Srbiji.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta zabave, kulture, muzike, filma, lifestyle, putovanja i seksualnosti pratite na našoj Facebook stranici - MONDO Zabava, kao i na Twitteru @Mondo_zabava.