Argentinac Emilijano Sala poginuo je u padu aviona Pajper Malibu pod oznakom N264DB na putu iz Nanta u Kardif 21. januara.

Letelica je nestala sa radara brzo nakon poletanja, a pronađena je 13 dana kasnije na dnu Lamanša, nakon što su Salina porodica i prijatelji pokrenuli privatnu istragu.

Iz olupine aviona izvučeno je telo fudbalera, a nakon obavljene obdukcije on je kremiran u rodnom gradu Progreso, 538 kilometara od Buenos Ajresa, u provinciji Santa Fe.

Pilot Dejvid Ibotson još se vodi kao nestao.

Služba za istraživanje vazdušnih nesreća Velike Britanije, koja je pokrenula istragu nakon pada aviona, otkrila je da pilot nije imao dozvolu za komercijalne letove, već samo za privatne.

To znači da Ibotson nije mogao da prevozi bilo koga u letelici uz novčanu nadoknadu.

On je imao dozvolu za letove u SAD i Velikoj Britaniji, pa se dodatno istražuje da li je on prekršio propise, odnosno da li se to odnosilo i na Evropsku uniju, ili je tamo mogao da izvodi letove za koje mu plate.

Istražitelji nisu još došli do podataka koliko je Ibotson ukupno proveo vremena u vazduhu mesec dana pred kobni let, jer je dnevnik koji vode piloti izgubljen.

Prema preliminarnim podacima, on je ukupno imao oko 3.700 sati letenja u karijeri.

Objavljene su i nove fotografije ostataka letelice iz Lamanša, koju su snimile specijalne kamere iz podmornice koja je poslata na mesto nesreće.

undefined Sala avion

Mali avion pretrpeo je velika oštećenja, pukao je na tri dela, koja su ostala povezana samo kablovima. Motor je nađen van letelice, a nedostaju i delovi oba krila, kao i repa.

Avion pre pada nije se držao pravolinijske putanje, već je nekoliko puta propao, pre nego što se izgubio sa radara i srušio.

Ibotson je dva puta tražio dozvolu da spusti letelicu na manju visinu zbog smanjene vidjivosti uzrokovane maglom.

Avion se u trenutku nesreće za minut spustio više od 2.000 metara, odnosno padao je brzinom od 144 kilometara.

Istražitelji su saopštili da istraga još nije završena i da će detaljnije informacije imati nakon analize velikog broja podataka koji su sakupljeni sa radara, nakon razgovora sa svedocima i pregleda snimaka kamera pod vodom.