
MARKETING CRVENE ZVEZDE RADIO JE OVE JESENI PAKLENO KOLIKO I PRVI TIM
Fudbalski klub Crvena zvezda nije samo lider na tabeli Superlige, niti lider po broju navijača na svojim tribinama. Za period od juna, do decembra 2009. godine, crveno-beli su lideri i na polju marketinga, grani koja je u prethodnih šest meseci "samo" pratila uspehe ekipe na terenu.
"Nova energija već šest meseci struji Marakanom. Suština svega što smo uradili i realizovali leži u novoj energiji. Ona nije bila samo slogan, koji je ušao u krv četiri miliona Zvezdaša, ona je bila naša istinska energija kojom smo iz dana u dan sklanjali prašinu sa naše Zvezde", rekao je za klupski sajt Lazar Labus, savetnik predsednika Crvene zvezde Vladana Lukića.
On se osvrnuo i na suštinsko značenje slogana "Nova energija".
"Nova energija je promenila način razmišljanja, donela kreativnost na svim poljima delovanja kluba i promenila viđenje sportskog marketinga u Srbiji. Crvena zvezda sada izgleda umiveno, pažljivo grafički oblikovano i pre svega moderno, ali i dalje tradicionalno. Trudili smo se da svaki pojedinac marketing tima isprati entuzijazam koji je stizao iz kancelarije predsednika, sportskog direktora, sa terena, od igrača i šefa struke", dodao je Labus.
"Nova energija već šest meseci struji Marakanom. Suština svega što smo uradili i realizovali leži u novoj energiji. Ona nije bila samo slogan, koji je ušao u krv četiri miliona Zvezdaša, ona je bila naša istinska energija kojom smo iz dana u dan sklanjali prašinu sa naše Zvezde", rekao je za klupski sajt Lazar Labus, savetnik predsednika Crvene zvezde Vladana Lukića.
On se osvrnuo i na suštinsko značenje slogana "Nova energija".
"Nova energija je promenila način razmišljanja, donela kreativnost na svim poljima delovanja kluba i promenila viđenje sportskog marketinga u Srbiji. Crvena zvezda sada izgleda umiveno, pažljivo grafički oblikovano i pre svega moderno, ali i dalje tradicionalno. Trudili smo se da svaki pojedinac marketing tima isprati entuzijazam koji je stizao iz kancelarije predsednika, sportskog direktora, sa terena, od igrača i šefa struke", dodao je Labus.
Potvrda njegovih reči je broj (za sada) prodatih sezonskih ulaznica - 11.237.
"To je svakako podatak za ponos, ne naš, već ponos Zvezdinih navijača. Naravno da je ta cifra kap u moru onih koji vole i podržavaju najtrofejniji klub Srbije, ali od 1991. godine nije bilo više onih koji imaju godišnju kartu. Još jedan dokaz da nova energija nije delo samo uprave kluba ili marketinga već simbol koji su svi prepoznali. Ne zaboravite da je prosek svih Zvezdinih utakmica 16.681 gledalac, a u Jelen Superligi ubedljivih 13.214 po meču. To su podaci koji najbolje govore ko radi i kako se radi na povratku navijača na stadion. Istakao bih da smo imali veliku podršku od navijača u delu 'mobilizacije' Zvezdaša i povratka publike na stadion", podelio je direktor marketinga Goran Broćić ovaj uspeh sa pokretom navijača.
I nije samo Sever pun na mečevima Crvene zvezde...
"Vratili smo porodicu na Marakanu. Istočna tribina je prodavana kao porodična kroz godišnje pretplatne karte. Ulaz je uvek bio besplatan za đake i studente. Na Marakani su bili Bora Đorđević, Nađa Higl, Aleksandra Šapić, Rambo Petković, hor 'Čarolija', Leontina, Milan Gurović. Ujedno svaka karta bila je i vaučer za kupovinu u 'Red Star šopu'. U narednom periodu u planu su aktivnosti koji ce omogućiti i dodatne sadržaje kako pre tako i posle utakmica", dodao je Broćić.
"To je svakako podatak za ponos, ne naš, već ponos Zvezdinih navijača. Naravno da je ta cifra kap u moru onih koji vole i podržavaju najtrofejniji klub Srbije, ali od 1991. godine nije bilo više onih koji imaju godišnju kartu. Još jedan dokaz da nova energija nije delo samo uprave kluba ili marketinga već simbol koji su svi prepoznali. Ne zaboravite da je prosek svih Zvezdinih utakmica 16.681 gledalac, a u Jelen Superligi ubedljivih 13.214 po meču. To su podaci koji najbolje govore ko radi i kako se radi na povratku navijača na stadion. Istakao bih da smo imali veliku podršku od navijača u delu 'mobilizacije' Zvezdaša i povratka publike na stadion", podelio je direktor marketinga Goran Broćić ovaj uspeh sa pokretom navijača.
I nije samo Sever pun na mečevima Crvene zvezde...
"Vratili smo porodicu na Marakanu. Istočna tribina je prodavana kao porodična kroz godišnje pretplatne karte. Ulaz je uvek bio besplatan za đake i studente. Na Marakani su bili Bora Đorđević, Nađa Higl, Aleksandra Šapić, Rambo Petković, hor 'Čarolija', Leontina, Milan Gurović. Ujedno svaka karta bila je i vaučer za kupovinu u 'Red Star šopu'. U narednom periodu u planu su aktivnosti koji ce omogućiti i dodatne sadržaje kako pre tako i posle utakmica", dodao je Broćić.
Da li je istina da će Marakana dobiti novi semafor?
"Istina je. I ne jedan, već verovatno dva. Novost je da će centralni semafor biti na istoku. Planiraju se i led ekrani za marketinške aktivnosti. I stolice na klupama za rezervne igrače će ce biti drugačije, sa elektronskim uređajima na kojima je moguće pratiti statistiku. Takođe, lože na stadionu će dobiti video prikaz svih dešavanja na terenu i pristup statistici. Sve u svemu, Marakana će biti mnogo bolje tehnički opremljena, modernija i komfornija", zaključuje Labus.
"Nova energija" okupila je, posle dužeg vremena, i mnoge poznate ličnosti na stadionu...
"Njima dugujemo ogromnu zahvalnost. Pre svih Ivanu Zeljkoviću i Ivanu Ivanoviću, koji su pokrenuli celu akciju. Lepo je kad na Marakanu dolaze i za Crvenu zvezdu navijaju Miroslav Ilić, Bora Đorđević, Ivan Tasovac, Nebojša Glogovac, Gordan Kičić, Branislav Trifunović, Viktor Savić... Na proleće će akcija sa 'Klubom Velikih Poznatih Prijatelja' Crvena zvezda biti još više", kaže Labus.
Porekt su prepoznali i sponzori, kojih je sve više.
"Otvorili smo Marakanu. Napravili smo od nje najveći 'bilbord' u Srbiji i Beogradu. U Crvenu zvezdu je stiglo 17 sponzora, ne računajući preko 20 koji spadaju u grupu 'Veliki prijatelj kluba' sa iznosima do 5.000 evra. Pokazalo se da je ulaganje u marketing i reklamu putem sponzorstva našeg kluba šansa za svaku firmu da je vidi i čuje skoro 200.000 gledalaca na Marakani jesenas. Klub je ujedno medijski najpropraćeniji sportski brend u Srbiji sa preko 9.000 različitih tekstova u poslednjih šest meseci", pojašnjava Broćić.
"Istina je. I ne jedan, već verovatno dva. Novost je da će centralni semafor biti na istoku. Planiraju se i led ekrani za marketinške aktivnosti. I stolice na klupama za rezervne igrače će ce biti drugačije, sa elektronskim uređajima na kojima je moguće pratiti statistiku. Takođe, lože na stadionu će dobiti video prikaz svih dešavanja na terenu i pristup statistici. Sve u svemu, Marakana će biti mnogo bolje tehnički opremljena, modernija i komfornija", zaključuje Labus.
"Nova energija" okupila je, posle dužeg vremena, i mnoge poznate ličnosti na stadionu...
"Njima dugujemo ogromnu zahvalnost. Pre svih Ivanu Zeljkoviću i Ivanu Ivanoviću, koji su pokrenuli celu akciju. Lepo je kad na Marakanu dolaze i za Crvenu zvezdu navijaju Miroslav Ilić, Bora Đorđević, Ivan Tasovac, Nebojša Glogovac, Gordan Kičić, Branislav Trifunović, Viktor Savić... Na proleće će akcija sa 'Klubom Velikih Poznatih Prijatelja' Crvena zvezda biti još više", kaže Labus.
Porekt su prepoznali i sponzori, kojih je sve više.
"Otvorili smo Marakanu. Napravili smo od nje najveći 'bilbord' u Srbiji i Beogradu. U Crvenu zvezdu je stiglo 17 sponzora, ne računajući preko 20 koji spadaju u grupu 'Veliki prijatelj kluba' sa iznosima do 5.000 evra. Pokazalo se da je ulaganje u marketing i reklamu putem sponzorstva našeg kluba šansa za svaku firmu da je vidi i čuje skoro 200.000 gledalaca na Marakani jesenas. Klub je ujedno medijski najpropraćeniji sportski brend u Srbiji sa preko 9.000 različitih tekstova u poslednjih šest meseci", pojašnjava Broćić.
Partnerstvo sa Zvezdom ne znači uvek ulaganje novca...
"Posebno smo ponosni na saradnje sa Beogradskom filharmonijom, Beogradskom arenom, Aerodromom 'Nikola Tesla', JAT, VMA i sličnim institucijama. Crvena zvezda sarađuje sa velikima, jer je to prirodno i želimo da budemo društveno odgovorni i na taj način. Urađena je kompletna kategorizacija sponzora i snimljen marketinški potencijal kluba. To je polazna osnova za još bolje poteze", rekao je Broćić.
Crveno-bela javnost je posebno ponosna na "Red cafe", mesto okupljanja na Marakani?
"To je svakako projekat koji je nedostajao Zvezdi. Uradili smo ga brzo ali profesionalno i temeljno. 'Red cafe' tek raste i tek dobija svoju pravu ulogu. Jedan od budućih poteza je i razvijanje mreže 'Red cafea' po svim velikim gradovima Srbije, Republike srpske i dijaspore. Oživećemo i prostore kao što su loža 'Pet Zvezdinih zvezda' i Medija centar. Ujedno svi ti prostori su predviđeni za rentiranje kad Zvezdaši žele da slave rođendane, godišnjice", pojašnjava Bročić.
Sa čim ste najviše ponosni za ovih 6 meseci rada?
"Pre svega definisana je dugoročna marketinška strategija. Zvezda ima jasne ciljeve za naredne godine, a do kraja sezone već izrađene detaljne planove. Meni je posebno drago da smo stavili ćirilično pismo na dres Crvene zvezde, osveštali Marakanu i napravili dobru komunikaciju sa navijačima", ističe Labus.
"Posebno smo ponosni na saradnje sa Beogradskom filharmonijom, Beogradskom arenom, Aerodromom 'Nikola Tesla', JAT, VMA i sličnim institucijama. Crvena zvezda sarađuje sa velikima, jer je to prirodno i želimo da budemo društveno odgovorni i na taj način. Urađena je kompletna kategorizacija sponzora i snimljen marketinški potencijal kluba. To je polazna osnova za još bolje poteze", rekao je Broćić.
Crveno-bela javnost je posebno ponosna na "Red cafe", mesto okupljanja na Marakani?
"To je svakako projekat koji je nedostajao Zvezdi. Uradili smo ga brzo ali profesionalno i temeljno. 'Red cafe' tek raste i tek dobija svoju pravu ulogu. Jedan od budućih poteza je i razvijanje mreže 'Red cafea' po svim velikim gradovima Srbije, Republike srpske i dijaspore. Oživećemo i prostore kao što su loža 'Pet Zvezdinih zvezda' i Medija centar. Ujedno svi ti prostori su predviđeni za rentiranje kad Zvezdaši žele da slave rođendane, godišnjice", pojašnjava Bročić.
Sa čim ste najviše ponosni za ovih 6 meseci rada?
"Pre svega definisana je dugoročna marketinška strategija. Zvezda ima jasne ciljeve za naredne godine, a do kraja sezone već izrađene detaljne planove. Meni je posebno drago da smo stavili ćirilično pismo na dres Crvene zvezde, osveštali Marakanu i napravili dobru komunikaciju sa navijačima", ističe Labus.
Crvena zvezda je ubedljiva i na globalnom sajtu za druženje Facebook-u?
"Napravljena je Facebook stranica koja je za samo nekoliko dana privukla više od 220.000 članova. Ona je samo jedan od načina kako obaveštavamo svoje navijače o potezima kluba i akcijama koje slede. Digli smo i značajno posećenost zvaničnog sajta kluba, a imamo u planu jako puno novih aktivnosti na njemu koja će omogućiti lakšu i bržu komunikaciju sa milionskom armijom navijača FK Crvena zvezda", jasan je Broćić.
Buduće akcije su posebna tema. Šta se planira za proleće?
"Najvažnija novina će biti novi sistem prodaje karata i sistem ulaska na Marakanu. Isti ovaj sistem možete videti npr. na 'Alijanc Areni' . On omogućava kupovinu karata putem sms-a, interneta, preko poslovnica banaka, ATM mašina. Kartu ćete moći odštampati kod kuće ili je dobiti na vaš mobilni telefon i sa njom ući na Marakanu. Time ćemo smanjiti gužve, omogućiti komfor. Neće postojati šansa za bilo kakvu nelegalnost. U svakom trenutku ćemo znati koliko je gledalaca ušlo na stadion i u kojim sektorima. Sprečićemo svaku zloupotrebu. Posebno podvlačim da je ovaj sistem deo UEFA i FIFA zahteva i da Crvena zvezda ovime ulaže mnogo u srpski fudbal", kaže Lazar Labus.
Proleće će doneti još mnogo akcija za navijače, zar ne?
"Izdvojio bih dve akcije koje cemo realizovati jako brzo. 'Moja prva utakmica' i 'Marakana tura'. Moja prva utakmica je akcija za sve roditelje koji svoju decu dovedu na prvu utakmicu Crvena zvezda. Mi ćemo to 'zaljubljivanje' ulepšati tako što nove Zvezdaše, budućnost našeg kluba, očekuje obilazak kompletnog stadiona, upoznavanje sa igračima posle meča i pokloni. Želimo da im prvi susret sa njihovom Zvezdom ostane uspomena zauvek. Marakana tura je nešto što je već viđeno u Madridu, Barseloni, Milanu, Mančesteru... Naši navijači će moći da vide svoj stadion izbliza, da uđu u određene lože, vide svlačionice i sve tribine. Uvereni smo da će ove akcije imati veliki odziv", kaže Broćić.
(MONDO)
"Napravljena je Facebook stranica koja je za samo nekoliko dana privukla više od 220.000 članova. Ona je samo jedan od načina kako obaveštavamo svoje navijače o potezima kluba i akcijama koje slede. Digli smo i značajno posećenost zvaničnog sajta kluba, a imamo u planu jako puno novih aktivnosti na njemu koja će omogućiti lakšu i bržu komunikaciju sa milionskom armijom navijača FK Crvena zvezda", jasan je Broćić.
Buduće akcije su posebna tema. Šta se planira za proleće?
"Najvažnija novina će biti novi sistem prodaje karata i sistem ulaska na Marakanu. Isti ovaj sistem možete videti npr. na 'Alijanc Areni' . On omogućava kupovinu karata putem sms-a, interneta, preko poslovnica banaka, ATM mašina. Kartu ćete moći odštampati kod kuće ili je dobiti na vaš mobilni telefon i sa njom ući na Marakanu. Time ćemo smanjiti gužve, omogućiti komfor. Neće postojati šansa za bilo kakvu nelegalnost. U svakom trenutku ćemo znati koliko je gledalaca ušlo na stadion i u kojim sektorima. Sprečićemo svaku zloupotrebu. Posebno podvlačim da je ovaj sistem deo UEFA i FIFA zahteva i da Crvena zvezda ovime ulaže mnogo u srpski fudbal", kaže Lazar Labus.
Proleće će doneti još mnogo akcija za navijače, zar ne?
"Izdvojio bih dve akcije koje cemo realizovati jako brzo. 'Moja prva utakmica' i 'Marakana tura'. Moja prva utakmica je akcija za sve roditelje koji svoju decu dovedu na prvu utakmicu Crvena zvezda. Mi ćemo to 'zaljubljivanje' ulepšati tako što nove Zvezdaše, budućnost našeg kluba, očekuje obilazak kompletnog stadiona, upoznavanje sa igračima posle meča i pokloni. Želimo da im prvi susret sa njihovom Zvezdom ostane uspomena zauvek. Marakana tura je nešto što je već viđeno u Madridu, Barseloni, Milanu, Mančesteru... Naši navijači će moći da vide svoj stadion izbliza, da uđu u određene lože, vide svlačionice i sve tribine. Uvereni smo da će ove akcije imati veliki odziv", kaže Broćić.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.