U samo godinu dana, Crvena zvezda prošla je put sa praga bankrota do stabilnog poslovanja u partnerstvu sa jednom od najjačih svetskih kompanija. A, prema Kleutovim rečima, posle "Gasproma", stižu novi sponzori...
Telefoni su bili isključeni, zaposleni mesecima nisu dobijali ni dinara, a igračima je čak bilo saopšteno da ne mogu više da se hrane u klupskom restoranu.
Računi blokirani, a dugovi oko 28 miliona evra.
Onda je Dobrivoje Tanasijević, aka Den Tana otišao.
U julu 2010. godine, 13 meseci kasnije, na grudima crveno-belog dresa ispisano je ime jedne od najmoćnijih evropskih kompanija, "Gaspromnjefta".
Stoga, pre godinu dana izabrani predsednik Vladan Lukić ne stidi se perioda kada je na dresovima stajao broj 2344, na koji su zvezdaši slali sms poruke, kako bi pomogli klubu u dubokoj finansijskoj krizi.
"Za mene je podjednako važan svaki dinar koji dođe u klub. I podjednako cenim onog ko je dao 100 dinara i onog ko je doneo milion evra. Samo ako tako radite uspećete. Ljudi koji su uplaćivali po 5.000 evra su dali veliki doprinos stabilizaciji kluba jer smo tako prikupili više stotina hiljada evra. Ako umete to da poštujete, kao i uplatu od 100 dinara sms porukom, onda dođete i do prilike da potpišete ugovor s velikom svetskom kompanijom 'Gaspromnjeft'. U životu se uvek vraća onako kako radite. A mi u Crvenoj zvezdi radimo mnogo i pošteno", pričao je Lukić u intervjuu za "Politiku".
Podsetimo, na Skupštini FK Crvena zvezda Vladan Lukić izabran je "za glas". Od 59 prisutnih, za bivšeg fudbalera kluba glasalo je 30 delegata.
"Vratiću Zvezdu zvezdašima", rekao je Lukić tada, dok u klubu nije bilo za kafu.
Potom je stigao i petogodišnji sponzorski ugovor sa "Gaspromnjeftom", a u međuvremenu osvojen je Kup Srbije, posle dve uzastopne duple krune najvećeg rivala, Partizana.
"Sve što je Zvezda uradila za godinu dana zasluga je čitavog tima ljudi koji rade u našem klubu i to nekada i po 18 sati dnevno. U klubu su ponovo pravi zvezdaši, koji kada kroče na 'Marakanu' zaboravljaju iz kojih su kompanija, stranaka, kao i šta je sve bilo u prošlosti. Interesuje nas samo Zvezda i živimo za nju. Jednostavno volimo Zvezdu, na stadionu smo od devet ujutro do devet-deset uveče, uspešno rešavamo probleme i drago mi je da svi vide da smo na dobrom putu", dodaje Lukić.
Generalni sekretar kluba Andrija Kleut upozorava da ugovor sa "Gaspromnjeftom" nije jednostavno izbrisao sve finansijske probleme u kojima se klub i dalje nalazi.
"Naravno da nismo rešili sve probleme, kao ni sve tekuće koje imamo kao klub, ali nam je sada mnogo olakšano buduće poslovanje. Nastavljamo na radu na finansijskoj konsolidaciji i tu nas čekaju mnogi izazovi. S 'Gaspromnjeftom' postoji nešto mnogo više od novca i zato nam je krivo što se štampa u Srbiji utrkuje da pogodi vrednost ugovora, što je poslovna tajna, pa se najčešće iznose netačne cifre. Ali, nije to najvažnije, nego što će se na dresovima našeg kluba naći ime renomirane kompanije u svetskim okvirima Gasprom i što su nam oni strateški partner. To je veoma važno i za Srbiju", kaže Kleut i dodaje:
"Štedimo na svemu. S ponosom mogu da kažem da ćemo ove godine imati veoma mali budžet, čak i duplo manji nego ranijih godina, ali ćemo imati bolji tim. To je domaćinsko poslovanje, primereno svetskoj ekonomskoj krizi. Ugovor s 'Gaspromnjeftom' tu ništa neće promeniti, jer svaki dinar moramo da zaradimo i niko nam ne poklanja novac, pa u skladu s tim moramo i da poslujemo".
U Crvenoj zvezdi su posebno ponosni na zajednički fond s "Gaspromnjeftom" koji je namenjen isključivo finansiranju Omladinske škole. Ona će ubuduće imati budžet na nivou velikih evropskih klubova, a od kada je za direktora imenovan aktuelni trener prvog tima Ratko Dostanić, mnogo toga je podignuto na viši nivo. I sve mlađe selekcije Crvene zvezde će na dresovima imati ime – Gasprom.
"Ovaj fond namenjen našim mladim selekcijama je velika šansa za klub i ulaganje u Zvezdinu i budućnost srpskog fudbala", zaključio je Andrija Kleut.
"Gaspromnjeft" samo je jedna u nizu velikih kompanija u klubu. Crveno-beli su u završnim pregovorima sa poznatim proizvođačem automobila iz inostranstva.
(MONDO, foto: MN Press)