Badvajzer je možda "kralj piva" u SAD, ali mu se često smeju u Nemačkoj, gde će na ovogodišnjem Mundijalu biti jedno od dva piva koja će moći da se kupe na stadionima. Zvanični sponzor SP u Nemačkoj, koje počinje 9. juna, proizvodjač Badvajzera "Anhojzer-Buš" prvo je dobio pravo na monopol na prodaju piva na stadionima tokom 64 utakmice Mundijala. Ta odluka, medjutim, razgnevila je ponosne nemačke pivopije, koji uglavnom ne vole ukus slabijih američkih piva.
Badvajzer je možda "kralj piva" u SAD, ali mu se često smeju u Nemačkoj, gde će na ovogodišnjem Mundijalu biti jedno od dva piva koja će moći da se kupe na stadionima.Zvanični sponzor SP u Nemačkoj, koje počinje 9. juna, proizvodjač Badvajzera "Anhojzer-Buš" prvo je dobio pravo na monopol na prodaju piva na stadionima tokom 64 utakmice Mundijala.
Ta odluka, medjutim, razgnevila je ponosne nemačke pivopije, koji uglavnom ne vole ukus slabijih američkih piva. Jedna nemačka televizijska stanica je reagovanje u Nemačkoj na tu odluku sumirala rečeniciom - "vrisak se prolomio zemljom".
Američkoj kompaniji nije preostalo ništa drugo nego da popusti. Pristala je da 30 odsto prodaje ustupi nemačkoj pivari "Bitburger", koja će prodavati svoj popularni Bitburger Pils, poznatiji kao "Bit".
Ironično je da američka kompanija koja proizvodi Badvajzer i nailazi na otpor u Nemačkoj - ima nemačke korene. Nju su u Sent Luisu 1875.godine osnovali nemački imigranti Adolfus Buš i njegov tast Eberhard Anhojzer.
U svakom slučaju, jun mesec će odgovoriti na pitanje da li će američko pivo nemačkog porekla zadovoljiti navijače na SP i da li će kompaniji iz SAD doneti prodor na nemačkom tržitu piva.
Prema podacima nemačkih vlasti, oko 1.200 pivara u zemlji proizvodi više od 115 miliona hektolitara piva svake godine, a veći deo se izvozi.
Nemačka je treće tržište za pivo na svetu, posle SAD i Kine. Nemci, medjutim, po glavi stanovnika potroše oko 140 litara godišnje, što je znatno više od Amerikanaca. Samo Česi i Irci piju više piva.
(Beta)