Najviše fudbalskih reprezentacija koje su uspele da se plasiraju u osminu finala svetskog fudbalskog prvenstva u Nemačkoj nosi dresove nemačke kompanije "Adidas", tako da je ovaj poznati proizvodjač sportske opreme uspeo da po tome pretekne konkurente, pre svega "Pumu" i "Najk" (Nike).

"Adidas" oblači tri tima koja su uspela da se plasiraju u četvrtfinalna nadmetanja, suparnički američki "Najk" vodi računa o dve reprezentacije, dok po jedan nacionalni tim u završnici "Mundijala" nosi dresove ostalih poznatih kompanija za proizvodnju sportske odeće i obuće.

"Adidas" je i zvanični sponzor celog šampionata i oblači, izmedju ostalih, timove Nemačke, Argentine i Francuske, od kojih će se prva dva upravo danas sastati u utakmici za ulazak u polufinale.

"Najk" dresove nose reprezentativci Brazila i Portugalije, "Pumine" - Italijani, dok se za Engleze stara "Umbro", a za Ukrajince "Loto" (Lotto).

Ogromne zarade sportskim kompanijama će doneti i prodaja dresova ekipa koje će se, recimo, plasirati u finalni susret "Mundijala", navijačima. Očekuje se da će posle prvenstva kopije šorceva i majica, kao i kopački, štucni, lopti i drugih fudbalskih rekvizita hteti sigurno da kupe na hiljade navijača i ljubitelja tog sporta širom planete.

Za sportske kompanije, koje u sponzorstvo timova i reklamne kampanje ulažu desetine miliona evra, plasman ekipa u više nivoe takmičenja predstavlja lutriju sa velikim ulogom.

Tako će, na primer, "Adidasu" već u petak iz igre ispasti jedan tim posle susreta Nemačke i Argentine, a većina kladioničara očekuje i pobedu Brazila nad Francuskom.

"Najku" bi bila od koristi pobeda Portugalije nad Engleskom, tako da bi joj u polufinalu ostala dva tima za reklamiranje njenih dresova.

Kompanija "Najk" je zabeležila nagli rast prodaje brazilskih dresova 2002. godine, kada je Brazil u finalu prošlog prvenstva sveta pobedio Nemačku, a dresove Grčke reprezentacije je morala neočekivano masovno da šije dve godine kasnije kada su Grci postali fudbalski šampioni Evrope.

Početkom ovogodišnjeg šampionata, najviše timova igralo je u dresovima "Pume", ali je njih 12 već ispalo. Medju pet afričkih "puminih" timova u osminu finala dospela je samo Gana.

Analitičari smatraju da je najbolja podrška prodaji odredjenih firmi upravo sponzorisanje uspešnih timova kao što su, recimo, Nemačka, Engleska ili Brazil.

Neimenovani izvori iz te oblasti, na koje se pozivaju mediji, ističu da ugovor o sponzorstvu sa vodećim ekipama košta firme godišnje na desetine miliona evra, dok je sponzorska podrška reprezentacijama kao što je, recimo, Trinidad i Tobago gotovo besplatna.

Timovi koji razočaraju na šampionatima rizikuju da izgube sponzorske ugovore. "Adidas" je, na primer, raskinuo saradnju sa Saudijskom Arabijom čija je reprezentacija 2002. godine izgubila od Nemačke sa 0:8.

(Tanjug)