Francuska profesionalna fudbalska liga (LFP) u petak je zabranila svojim klubovima da na bilo koji način reklamiraju kockanje i kladjenje preko interneta.

Do toga je došlo pošto su dvojica izvršnih direktora austrijske kompanije za onlajn kladjenje bwin.com stavljena pod istragu zbog kršenja francuskog zakona o igrama na sreću.

Kockanje se u toj zemlji u potpunosti nalazi pod kontrolom države, a kompanijama koje se bave kladjenjem preko interneta zabranjeno je da traže klijente na teritoriji Francuske.

Reklama za bwin.com nalazi se na dresu Monaka, a ista firma ima sponzorske ugovore sa još nekoliko francuskih prvoligaša, kao i mnogim ekipama iz ostatka Evrope. Najpoznatiji medju njima svakako je višestruki kontinentalni prvak Milan, a natpis bwin.com mogli smo u mečevima prvog kola Kupa UEFA da vidimo i na dresovima češkog Slovana iz Libereca.

Predsednik LFP Fredrik Tirije kaže da je francuske klubove od 2005. godine u više navrata informisao o rizicima koje sa sobom nosi sklapanje sponzorskih ugovora sa kladionicama.

"Klubovi koji ne poštuju zakonsku zabranu reklamiranja kladionica, rizikuju da se nadju na udaru države. U tom smislu je naša dužnost da zaštitimo klubove i osiguramo nesmetano takmičenje u Prvoj ligi, tako što ćemo staviti veto na taj vid marketinga", poručio je Tirije u saopštenju.

Manfred Bodner i Norbert Tojfelberger, prvi ljudi bwin.com, ranije ovog meseca su privedeni na informativni razgovor samo nekoliko minuta pre početka konferencije za novinare, na kojoj je trebalo da predstave sponzorski ugovor izmedju njihove kompanije i Monaka.

(MONDO)