Svake godine bez izuzetka u poslednjih 30 godina, FK Barselona izbacuje potpuno nove kolekcije dresova - u tri varijante: domaća, gostujuća i treća.

Standardna je uvek plavo-crvena, a razlikuje se samo kroj dresa i "širina" linija (nekada su to samo dve polovine dresa, plava i crvena), druga varijanta dresova je često iritantna (naročito aktuelna), a treća se retko koristi i služi, uglavnom, da se dodatno poboljša prodaja ili postigne određeni efekat.

U tekućoj 2012/13, Barsa igra u plavo-crvenim dresovima kod kuće sa izuzetno širokim šarama, koje se utapaju jedna u drugu. U gostima igra u najiritantnijoj kombinaciji od osnivanja kluba, fluoroscentno žuto-narandžastim dresovima, u kojima igrači liče na papagaje iz tropskih krajeva, dok je treća kombinacija "full" crna.

Samo se ta treća neće menjati za narednu sezonu i ostaće crna, s tim da će dezen dresa biti nešto drugačiji (ponovo u izvedbi "Nike").

Osnovni dres vraća se korenima, srednje tankim, plavo-crnim, dok će na gostujućim terenima Barselona igrati u dresovima ne baš suptilno izabranih boja, ali boja koje simbolizuju zastavu separatistički orijentisane pokrajne, Katalonije. Tanke žuto-crvene štrafte daleko su od prijatnih za gledanje, ali su "odmor za oči" u poređenju sa "papagajskim".

Pa, sada kada je dizajn otkriven, prodaja može da počne, a milioni da se slivaju u kasu jednog od najpopularnijih i najbogatijih klubova sveta.

Na kraju, ali ne i najmanje važno, Barselona je za sezonu 2013/14 prvi put prodala mesto na grudima fudbalera, koje je duže od sto godina bilo oslobođeno svake reklame. Priprema za reklamu "Katar Ervejz", koju će ova avio-kompanija plaćati skoro 30 miliona evra godišnje, vešto je odrađena.

Prvo je na zadnjoj strani dresa ispisano ime humanitarne organizacije UNICEF, pa se reklama preselila na grudi i bila je nekomercijalna, potom se pojavio logo takođe humanitarne organizacije "Katar Faundejšn", da bi to suptilno prešlo u "Katar Ervejz".

Barselona je tako zvanično izašla iz kruga klubova koji ne daju "grudi" ni za koje pare, a do dalje, najpoznatiji klub sa takvom prkosnom politikom ostaće Atletik Bilbao

(N. J. - MONDO, foto: Twitter/barcastuff, AP/Manu Fernandez)