U odnosu na 2012. dug FK Crvena zvezda prošle godine uvećan je za nešto više od dva miliona evra (2.116.734) i u 2014. ušlo se sa ukupno 51.282.321 evra neizmirenih obaveza.

To je i poslednji zvaničan podatak o cifri koju crveno-beli duguju, a koja je trenutno verovatno i veća (što bismo mogli da saznamo u nedelju na sednici Skupštine kluba), imajući u vidu trend rasta Zvezdinih dugovanja poslednjih godina.

MONDO je imao uvid u analizu poslovanja crveno-belih 2013. godine, pa vam prenosimo neke od najzanimljivijih detalja:

PRIHODI

- ostvareni prihodi od transfera igrača su 5.720.511,50 evra, odnosno 36,49 odsto ukupnog prihoda.

- prihodi od sponzorstva, reklame i donacije su 7.319.291,95 evra, odnosno 46,69%.

- prihodi od ulaznica su 694.023,76 evra, odnosno 4,43%.

- prihodi od TV prava su 50.885,26 evra, odnosno 0,32%.

- prihodi od UEFA bonusa su 269.235,52 evra, odnosno 1,72%.   

- prihodi od zakupa stadiona su 168.246,93 evra, odnosno 1,07%.

- prihodi od utakmica u Kupu su 10,467,36 evra, odnosno 0,07%.

- finansijski prihodi su 84.837,94 evra, odnosno 0,54%.

- ostali nepomenuti prihodi iznose 1.358.778,77 evra, odnosno 8,67%. Od toga 846.425,52 evra je nenovčani prihod (razlika između procenjene i knjigovodstvene vrednosti investicionih nekretnina).

RASHODI

- Troškovi zarada su 7.033.925,83 evra, odnosno 39,36 odsto ukupnih rashoda.

- Finansijski rashodi, kamate, krediti i drugo su 2.586.580,32 evra, odnosno 14,47%.

- Troškovi prevoza 180.971,91 evra, odnosno 1,00%.

- Amortizacija i dugoročna rezervisanja su 1.400.951,31 evra, odnosno 7,84 %.

- Troškovi komunalnih i uslužnih organizacija i intelektualnih i usluga propagande su 975.605,78 evra, odnosno 5,46%.

- Troškovi platnog prometa i osiguranja su 72.871,24 evra, odnosno 0,41%.

- Troškovi priprema i tehničke organizacije utakmica su 513.320,35 evra, odnosno 2,87%.

- Investiciono održavanje i tekuće održavanje su 65.558,88 evra, odnosno 0,37 %.

- Troškovi sportske opreme i rekvizita su 373.754,45 evra.

- Troškovi ishrane u hotelu su 38.308,13 evra.

- Ispravke vrednosti, potraživanje i otpis su 65.148,26 evra.

- Porezi, takse i drugo iznose 277.899,65 evra.


- Rashodi nematerijalnih ulaganja iznose 1.091.675,75 evra i uglavnom su posledica odlaska igrača bez obeštećenja: Eli Babalj, Miloš Dimitrijević, Aleksandar Pantić, Daniel Asamoa, Filip Mladenović.

- Troškovi transfera igrača iznose 1.890.910,93 evra, odnosno 10,58%. Tu su troškovi podele transfera u iznosu od 1.450.227,49 evra, a odnose se na retransfer za Luku Milivojevića, Ognjena Mudrinskog, Nikolu Maksimovića i Uroša Spajića prema matičnom klubu. Ostatak čine menadžerske provizije, provizija za transfer Lija Adija, Nikole Maksimovića, Uroša Spajića, Ognjena Mudrinskog i Luisa Garida.

- Za električnu energiju 138.694,00 evra.

- Za fiksne i mobilne telefone 82.848,18 evra

- Reklamni konsalting 203.078,73 evra. Zа troškove reklama u sredstvima javnog informisanja 21.286,22 evra .

- Troškovi fizičko-tehničkog obezbeđenja objekata i sportskih priredbi su 192.291,83 evra.

- Troškovi održavanja higijene i čišćenja stadiona 79.280,27 evra. Troškovi utrošene vode 55.102,64 evra.

- Troškovi priprema u zemlji i inostranstvu su 270.777,03 evra.

- Sportske kazne UEFA i FSS su 175.039,86 evra.

- Ostali trškovi tehničke organizacije 67.503,46 evra.

- Troškovi reprezentacije ukupno iznose 339,491,34 evra, a od toga se 285.471,11 evra odnosi na izdate besplatne karte.

Jasno je da se Crvena zvezda nalazi u teškoj situaciji, a poznato je i da crveno-beli do juna 2015. moraju da skupe 14 miliona evra da bi od UEFA dobili licencu za takmičenje na međunarodnoj sceni.

Da li će i kako to uspeti, videćemo...

Prva kontrola iz evropske "Kuće fudbala" stiže već u martu.