Nova uprava Partizana, koja je preuzela funkcije praktično od januara (izabrana je sedam dana pre Nove godine), podvukla je crtu i saopštila podatke o dugovima, odnosno zatečenom stanju.

Realan dug je 12 miliona evra. To za fudbalske prilike nije mnogo, ali je problem Partizana dublji. Osim što je tek od nedavno počeo da pravi pul sponzora, crno-beli, iako najuspešniji fudbalski kolektiv u Srbiji godinama unazad, nikako ne predstavlja magnet za gledaoce.

Na domaćim utakmicama Partizana okupi se "plafon" pet, šest hiljada ljudi (prosečno oko 2.000). Iako od prodaje ulaznica (što pojedinačnih, dnevnih, što od sezonskih) Partizan ne može da živi, ipak su i ta sredstva važna ili nisu za bacanje, pogotovo u sadašnjoj finansijskoj situaciji.

Razloga zašto navijači Partizana "izbegavaju" stadion u Humskoj (a u Novom Sadu ih je bilo više nego na utakmicama u Beogradu!) je mnogo.

Od opšte nemaštine (ko nije iz Beograda treba da plati i za kartu, i za prevoz, benzin, i da nešto pojede..), preko nehigijenskih uslova na stadionu, ali i nedovoljno dobrog kvaliteta igre i igrača (ne samo Partizana, već i protivnika).

Sigurno jedan od ključnih razloga je nakupljeno nezadovoljstvo navijača potezima uprava. Godinama unazad Partizan prodaje svoje talentovane igrače, uz obrazloženje da je to jedini siguran i dobar izvor prihoda. Nesporno je da je Partizan prinuđen da to radi, ali navijači zameraju pre svega na neplanskoj prodaji, odustvu bilo kakve strategije ili bolje reći pravljenju ad hoc planova - da se uzmu pare, a posle šta bude - bude. Treneri u Omladinskoj školi Partizana su u vreme bunta protiv bivšeg predsednika Dragana Đurića i njegovih saradnika glasno poručili: "U prethodnih desetak godina Partizan je od prodaje igrača iz naše škole zaradio 50 miliona evra".

Navijači (ne samo Partizana) više ne stignu ni da se vežu za nekog fudbalera, jer se on, golobrad, otisne u svet...

Uz to, bilo je i trenera koji su oterani iz kluba, uprkos protivljenju navijača (Slaviša Jokanović, pogotovo Aleksandar Stanojević) i svo to nezadovoljstvo se nakupilo, akumuliralo... Dok ne vide domaćinsko poslovanje, sa idejom i poštovanjem prema klubu koji vode, navijači Partizana se u većem broju neće vratiti na stadion, to je sigurno. Ili dok se ne napravi tim kadar da uradi nešto u Evropi, da bar prođe grupu Lige Evrope. A to je, opet, povezano jedno sa drugim.

Marketing Partizana je probao da nekim akcije vrati navijače, ali ništa se do toga nije pokazalo kao pogodak.

Sa druge strane, na košarkaškim utakmicama Partizana, koji je u mnogo težoj finansijskoj situaciji, uglavnom je dvorana dupke puna. Dakle, uprava FK Partizan treba da reši ovaj rebus.

Jedan od onih koji često komentariše stanje u Partizanu, jer je partizanovac, jeste i filmski reditelj Srđan Dragojević.



Posle današnje konferencije za novinare u Humskoj, na kojoj je predočen dug crno-belih, ali i planovi da se navijači vrate na stadion kroz "edukaciju", Dragojević se oglasio na Twitteru:







Jedan od njegovih predloga je ovaj:







Partizan je odmah odgovorio Dragojeviću i povela se polemika:

"Poštovani, marketing FK Partizan tu akciju sprovodi već poslednjih godinu dana. Verujemo da će te se informisati i kao neko ko podržava Partizan i vi uraditi nešto, kako bi pomogli našem voljenom klubu. Kao neko ko sedi u loži i putuje sa FK Partizan kada igramo u evropi, verovali smo da ste informisali".

Dragojević je uzvratio:

"Nije stvar u mom 'informisanju', već informisanju sadašnjih i budućih navijača Partizana. Gde sam ja to mogao da vidim - u "KEKECU?".

A na opasku da putuje sa Partizanom, uzvratio je:

"Sedim u loži koju je D. Bjelogrlić odličnom akcijom osmislio i putujem, to nije razlog da Vas ne kritikujem za nerad. I - dodaću: apsolutni nedostatak kreativnosti i ideja. Ne postoji na svetu klub koji nakon šest titula nema više navijača!".