Svaki drugi stanovnik Srbije navija za Fudbalski klub Crvena zvezda, pokazalo je istraživanje agencije "Faktor Plus" obavljeno tokom januara i februara ove godine.

Istraživanje je rađeno po zahtevu marketinga FK Crvena zvezda, a na uzorku od 2.000 ispitanika starih od 15 do 70 godina. Interesantno je da je "Faktor plus" ovo istraživanje uradio besplatno, odnosno kao deo sponzorskog ugovora pa je tako ušao u "Klub prijatelja Crvene zvezde".

Prema istraživanju, 48,2 odsto ispitanika izjasnilo se da navija za Crvenu zvezdu, što je dovelo do računice da za crveno-bele navija 2,7 miliona stanovnika Srbije, a za Partizan milion manje - 1,7 milion ljudi, odnosno 30,5 odsto. Za ostale klubove navija 21,3 odsto stanovništva.

U Zvezdi kažu da ako bi se toj brojci dodalo i stanovištvo mlađe od 14 godina, broj navijača kluba iz Ljutice Bogdana mogao da bude i tri miliona!

Od ukupnog broja navijača Crvene zvezde 60,1 odsto su muškarci, a 39,9 odsto su žene.

Najviše navijača Crvene zvezde je iz Beograda - 26,2 odsto, neznatno manje iz Vojvodine (26,1 odsto), u centralno-zapadnoj Srbiji 24,2 odsto, a u jugoistočnom delu zemlje - 23,5 odsto.

Istraživanje je pokazalo da 260.000 navijača Crvene zvezde sebe smatra "vatrenim" (10,4 odsto), 22,1 odsto sebe smatra umerenim navijačem, pasivnih simptizera ima 30,8 odsto, a 25,7 odsto je, kako se formulisalo u istraživanju, "manje zainteresovanih".

Najveći deo ispitanika (48,7 odsto) dolazi na utakmice kako bi podržalo tim, a 37,3 odsto je reklo da na stadion dolazi radi zabave.

Da je Crvena zvezda najuspešniji klub u zemlji smatra 91,4 odsto zvezdaša (2,4 miliona), dok u Srbiji to misli 64,3 odsto stanovnika.

Da je Crvena zvezda srpski nacionalni brend smatra 78,5 odsto zvezdaša, dok u Srbiji to smatra 50,4 odsto stanovnika. Oko 1,7 miliona zvezdaša drži za svoj klub da je "ponos Srbije", dok u Srbiji to smatra 50,4 odsto stanovnika.

Zvezda je stub srpska, kaže 46,5 odsto zvezdaša, kao i 28,7 odsto ispitanika.

Zvezdaši vole štampane medije. Više od dva miliona navijača Crvene zvezde, pkazuje istraživanje, aktivno prati štampane medije, a najpopularnije rubrike u dnevnim novinama su im politika, ekonomija, hronika i sport.

(MONDO)