Jedan od dva najveća hrvatska kluba u petak je dobio dozvolu da počne proces privatizacije. Cilj je da Hajduk, po ugledu na Barselonu, postane vlasništvo svojih članova.
Splitski Hajduk, član nekadašnje "velike četvorke" jugoslovenskog fudbala zajedno sa Crvenom zvezdom, Partizanom i zagrebačkim Dinamom, u petak je odlukom specijalnog državnog tela dobio saglasnost da se iz kluba - udruženja građana transformiše u sportsko deoničarsko društvo.
Prvi korak, na čemu Hajduk već radi, jeste izrada elaborata o transformaciji, što obuhvata reviziju kompletnog poslovanja u prethodnom periodu.
Posle toga sledi uplata osnivačkog kapitala, u čemu će grad Split učestvovati sa najmanje milion kuna (oko 137.000 evra), nakon čega će uslediti poziv članovima kluba. U toj fazi će svi kojima Hajduk duguje moći svoja potraživanja da zamene za deonice.
Splitski klub, koji je u poslednje vreme prošao kroz ogromne finansijske probleme, pa je čak bio na pragu administrativne selidbe u niži rang takmičenja, želi da se privatizuje po takozvanom "španskom modelu", tako da Hajduk bude u vlasništvu svojih članova.
Najpoznatiji takav brend je FK Barselona, koja ima više od 150.000 "sociosa" i oni svake godine plaćaju članarinu u minimalnom iznosu od 1.000 evra. Predsednički izbori u Barseloni se održavaju svake četiri godine, a svaki "socios" ima pravo glasa.
Splitski "bili" nadaju se da će u prvoj fazi privatizacije privući oko 30.000 članova.
(MONDO)
Prvi korak, na čemu Hajduk već radi, jeste izrada elaborata o transformaciji, što obuhvata reviziju kompletnog poslovanja u prethodnom periodu.
Posle toga sledi uplata osnivačkog kapitala, u čemu će grad Split učestvovati sa najmanje milion kuna (oko 137.000 evra), nakon čega će uslediti poziv članovima kluba. U toj fazi će svi kojima Hajduk duguje moći svoja potraživanja da zamene za deonice.
Splitski klub, koji je u poslednje vreme prošao kroz ogromne finansijske probleme, pa je čak bio na pragu administrativne selidbe u niži rang takmičenja, želi da se privatizuje po takozvanom "španskom modelu", tako da Hajduk bude u vlasništvu svojih članova.
Najpoznatiji takav brend je FK Barselona, koja ima više od 150.000 "sociosa" i oni svake godine plaćaju članarinu u minimalnom iznosu od 1.000 evra. Predsednički izbori u Barseloni se održavaju svake četiri godine, a svaki "socios" ima pravo glasa.
Splitski "bili" nadaju se da će u prvoj fazi privatizacije privući oko 30.000 članova.
(MONDO)