Marketing je u modernom fudbalu najbitniji. Jasno je svima da ne plaćaju klubovi desetine miliona evra na transfere igrača isključivo zbog njihovog kvaliteta, već imaju veoma preciznu računicu koliku će im popularnost i zaradu od prodaje dresova doneti određeni fudbaler.

Shvatili su to i Španci, doduše neke stvari malo posle Engleza, pa se sada trude da ih stignu.

Vodeći se podatkom da je iz vikenda u vikend popunjeno čak 96,2 odsto ukupnog kapaciteta svih stadiona u Premijer ligi i na zavidnu internacionalnu popularnost engleskog prvenstva, u Primeri su rešili da promene neke stvari. Bez obzira što imaju fantastične igrače Barselone, Reala, Atletiko Madrida i nekih drugih klubova, potrebno je uvesti određene novine.

Jedna od njih je - zelenija trava!

"Problem sa Španijom je to što je veoma toplo tokom leta. Na primer, čak i u septembru je trava na nekim stadionima žuta. Zato smo odlučili da razgovaramo sa klupskim ljudima zaduženim za održavanje terena i stavimo im do znanja da trava mora da bude određene zelene boje", otkrio je Adolfo Bara, direktor marketinga Primere, za agenciju AP tokom "SoccerEX" konvencije koja se održava u Mančesteru.

"Kada gledate utakmice Primere na televiziji, vidite da su neki stadioni bolje osvetljeni nego drugi. Na nekim stadionima je trava zelena, na nekim žuta. Problem je što nemamo konstantnost, a veoma je bitno da kada neko pogleda televizor može odmah da prepozna da je u pitanju utakmica Primere, bez obzira koji timovi igraju", dodao je Bara i konstatovao:

"Biće nam potrebno neko vreme da to dovedemo u red, ali verujemo da ćemo uspeti".

Uz želju da zaista uspeju, ljudima iz španskog fudbala posvetićemo pesmu "Riblje Čorbe" pod nazivom "Zelena trava doma mog".


Šalu na stranu, Španci su ozbiljno shvatili marketinški problem sa kojim se suočavaju i zato su već uveli određena audio-vizuelna pravila koja klubovi moraju da poštuju. Neka od njih su da reklame na stadionu moraju da budu u bojama kluba, postoje određene propozicije za sedišta pored terena, kako bi u svakom trenutku kamera mogla da uhvati i deo gledališta, a verovatno i (nažalost) drečave boje rezervnih dresova...