Fudbal

Sve je ukazivalo na tragediju fudbalera: Trovali se u avionu zbog 15 funti!

Autor Mladen Šolak Izvor mondo.rs

Novi detalji pogibije fudbalera pokazali su koliko je propusta napravljeno na letu kojim je trebalo da stigne u Englesku.

U januaru prošle godine, nesrećni napadač iz Argentine Emilijano Sala leteo je u Kardif, gde je trebalo da se pridruži svojim novim saigračima u Premijer ligi.

Međutim, letelica kojom je trebalo da doputuje iz Francuske u svoj novi dom srušila se na obalama Lamanša i nije preživeo ni napadač Nanta, ni pilot Dejvid Ibotson.

Skoro 10 meseci kasnije, ova tragedija ponovo je bar na trenutak došla u centar pažnje engleskih medija, jer je "Gardijan" objavio nove detalje pogibije poznatog fudbalera.

Pre svega, važno je da je pilot Dejvid Ibotson primio je Salu u avion iako uopšte nije imao licencu da leti

Zvanični izveštaj, koji je prvi put objavljen ove nedelje, utvrdio je da Ibotson nije prošao trening letenja u noćnim uslovima, a njegova licenca privatnog pilota nije mu dozvoljavala da bude plaćen za prevoz putnika.

Englesko Odeljenje za istragu vazdušnih nesreća utvrdilo je da propisi pod kojima je mala letelica “Pajper Malibu” letela uopšte nisu predviđali komercijalne letove, ali su se oni ipak odvijali, pre svega u svetu sporta i biznisa.

Dalje, izveštaj je utvrdio da je Ibotson na letu ka Nantu, gde je išao da pokupi Salu, "čuo prasak" i "osetio maglu" u avionu, ali da se našao pod pritiskom da uprkos tome krene i na povratni let, koji je završen kobno.

Takođe, utvrđeno je da je pilot tokom leta nazad doživeo trovanje ugljen-monoksidom, kao posledicu kvara u izduvnoj cevi, koja je omogućila gasu da uđe u kabinu kroz sistem grejanja.

Naravno da je taj gas otrovao i fudbalera.

"Naše Odeljenje predlagalo je da svi avioni ugrade monitore za ugljen-monoksid, koji koštaju samo 15 funti i koji bi mogli da zaustave taj gas, koji nazivaju i 'tihim ubicom'", objašnjeno je danas u Londonu.

Ovo su zaključci istrage.

- Pilot je izgubio kontrolu tokom ručno izvedenog skretanja;

- Avion je doživeo odlamanje delova tokom leta, za vreme manevrisanja značajno većom brzinom od one za koju je ta letelica bila dizajnirana;

- Pilot je verovatno doživeo trovanje karbon-monoksidom;


Niz zaključaka baca svetlo na seriju propusta koja je neizbežno dovela do pogibije momka pred kojim je bilo ostvarenje sna da zaigra u Premijer ligi.

Emilijano Sala Nant (SPORT)
Izvor: Youtube/BT Sport

Njegov nesuđeni klub, Kardif, takođe se oglasio ovog petka.

"Ovaj izveštaj se fokusira na uslove leta, na avion i na pilota, a zaključak je da u komercijalne svrhe korišćen avion namenjen isključivo za privatno korišćenje. Uz to, korišćen je izvan bezbednosnih standarda koji se podrazumevaju sa komercijalne letove. Takođe, utvrđen je niz mehaničnih i tehničkih grešaka aviona a najozbiljnija je ta da je ugljen-monoksid dospeo u kabinu i naškodio i putniku i pilotu".

"Uz to, pilot nije bio kvalifikovan da upravlja avionom u vreme incidenta, niti je njegova licenca dozvoljava da primi naknadu za taj let, ali je ipak dogovorio da mu se plati..."

"Ohrabreni smo time što smo pročitali da je nadležno odeljenje odlučno da spreči nezakonite aktivnosti tako što će goniti one koji u tome učestvuju. To je praksa koja mora biti zaustavljena i nadamo se da će biti podrške za dalje aktivnosti i sprečavanje ovakvih tragedija", poruka je kluba, koji nažalost nikad nije dočekao Salin debi u plavom dresu.

Tagovi