Nakon što su u nezaboravnom finalu plej-ofa prošle sezone postali prvi tim u istoriji koji je osvojio titulu posle rezultata 1:3 u prve četiri utakmice serije, Klivlend Kavalirsi osmislili su veoma snažan slogan za sezonu u kojoj je trebalo braniti prstenje.

"Defend the Land".

"Brani svoju zemlju/teritoriju" bio bi bukvalan prevod, ali ne i najsrećniji, jer je jasno da je "pi-ar" tim Kavsa aludirao na to da je titula sada njihova i da će 29 timova pokušati da ih skine s trona, na čemu je baziran i jedan od promo spotova NBA lige za sezonu 2016/17.

Ovaj slogan spada u red inovativnijih i dopadljivijih u oštroj konkurenciji uz, recimo, onaj koji su osmislili Milvoki Baksi - "Fear the Dear", odnosno "Plaši se jelena", mada je i to relativno "ukradeno" iz mantre iza koje stoji jedan od najdominantijih igrača lige, Džejms "Brada" Harden - "Fear the Beard" (beard - brada).

Ali, šta tek reći za "krađu" koju su napravili stručnjaci iz Golden Stejt Voriorsa, inače prvog tima u istoriji koji je izgubio veliko finale kada je vodio 3:1.

Oni su bili svesni da je njihov prošlosezonski tipično američki slogan "Strenght in Numbers" devalviran iz više razloga - prvo, brojevi neminovno podsećaju na istorijski preokret Kavsa u finalu sa Voriorsima, a drugo, posle dolaska Kevina Durenta u Ol-star družinu iz Ouklenda, brojke poput procenta šuta, dodavanja pretvorenih u poene, broj trojki, tempo utakmice, procenta pobeda i poraza, itd, više nisu podvig već nešto sasvim očekivano.

Trebalo je smisliti nešto "novo".

I, onda...

Kada su Voriorsi u nedelju uveče po našem vremenu ugostili Portland Trejlblejzerse, na sedištima u dvorani bile su postavljene žute majice sa nikad viđenim sloganom:

"Defend Our Ground".

Iako postoji razlika, u engleskom jeziku pojmovi "land" i "ground" vode se kao sinonimi, tako da je gotovo nemoguće pronaći suštinsku razliku između dva slogana, pa i ne treba da čudi što su navijači Klivlenda, ali i drugih NBA timova, prethodna 24 sata proveli smišljajući šale na račun Voriorsa i njihove neponovljivosti.



Izgleda da će neko iz marketinga Golden Stejta imati razgovor s gazdama uskoro...