"Prepoznali smo ABA ligu kao najbolje sportsko takmičenje u regiji, nešto što je najkvalitetnije i sa najvećim potencijalom, a naš cilj je da liga za nekoliko godina bude među tri najjače u Evropi", rekao je Željko Vela iz kompanije MYD.

Ova fabrika ima ugovor sa ABA ligom do 2025. i, prema Velinim rečima, "u tom periodu namerava da uloži najmanje 15 miliona evra u razvoj lige".

"Naša ideja nije bila da pronađemo takmičenje, kupimo ga i pustimo da se razvija samo od sebe. Naprotiv, MYD u ABA ligi vidi partnera i namera nam je da Liga raste iz godine u godinu", rekao je Vela tokom Međunarodne sportske konferencije u Portorožu, na kojoj je kao ABA ambasador govorio i legendarni Žarko Paspalj.

Ono što se u izveštajima sa konferencije nije moglo pročitati je odgovor na pitanje - kako će taj novac biti uložen?

"ABA LIGA JE BESPLATNA ZA KLUBOVE, JEDINSTVENA U EVROPI PO TOME"


MYD je vlasnik svih marketinških prava regionalne lige, a Vela tvrdi da su u toj kompaniji posebno ponosni na projekat Druge ABA lige, bez obzira što ona nije marketinški isplativa. Od ove sezone, utakmice ABA lige prenose se uživo u Češkoj, Slovačkoj i Gruziji, dok su pregovori sa kablovskim distributerima iz još nekoliko zemalja u toku.


"Samo to što prvak ABA lige igra protiv najjačih klubova Evrope daje dodatnu sportsku draž. To je potvrda da je takmičenje izvanredno", rekao je direktor ABA lige, Krešimir Novosel i podsetio da je učešće u Ligi potpuno besplatno za klubove, da Liga pokriva i troškove putovanja, angažovanja profesionalnih sudija, smeštaja ekipa na gostovanjima, itd.

"Po tome smo jedinstveni u Evropi", rekao je Novosel i dodao da je najviše igrača na NBA draftu prošle godine imala upravo ABA liga.

"ABA se pokazala kao jedna vrsta razvojne lig, ali i kao kvalitetno takmičenje u kom se mogu razviti košarkaški talenti, što među igračima, što među trenerima", rekao je Novosel i podsetio da Liga "pokriva" tržište na kom živi 20 miliona ljudi.

"Klubovi imaju priliku da razviju igrače, izađu u Evropu, prodaju TV prava, zarade od marketinga i obrate se tržištu većem od bilo kog, koje imamo na prostoru bivše Jugoslavije", rekao je direktor marketinga Cedevite, Arsen Šolić.