/Od izveštača MONDA sa Svetskog prvenstva u Kini/

Preveliko je iskušenje biti u Pekingu, a ne otići na jedno od mesta o kojem svi znamo poneku priču iz druge ili treće ruke.

Sigurno ste u razgovoru sa prijateljima, na društvenim mrežama ili čak u vestima čuli za oazu "fejk proizvoda", za koje svi kažu da izgledaju "skoro kao original", iako nisu.

"Silk market", ogromni tržni centar i "carstvo" falsifikovanih odevnih i drugih predmeta, jedno je od takvih i nije atrakcija za turiste samo zbog svoje robe, brendova koji šljašte i izgledaju bogato,

Ne, čar je u kupovini!

Pazarenje u tom tržnom centru znači i nadmudrivanje sa prodavcem, a sredstvo borbe je digitron.

Nevešti u cenkanju platiće svoju naivnost mnogostruko višom cenom od objektivne. A, prodavac će dovoljno odglumiti da pomisle da su dobro prošli.

Na početku "borbe", prodavac uzima digitron u ruke i ukucava svoju "najbolju" cenu. Primera radi, za kačket će tražiti 450 juana (6.700 dinara) i onda će predati kalkulator kupcu, da ukuca koliko misli da roba vredi.

Koju god cifru da vidi na ekranu, domaćin će se namrštiti, teatralno će odglumiti uvređenost, pa čak i vratiti kapu na policu. Ko nasedne, dići će ruke i krenuti ka izlazu, ali će ga nekoliko koraka pre hodnika zaustaviti ruka prodavca, naglo spremnog za dalji razgovor i kompromis.

Tako će proći jedna runda pregovora, pa druga, treća, a kraj igre proglašava prodavac, kada uz tužni izraz na licu pobeđeno kaže "OK, money".

***Pogledajte foto-galeriju iz Silk marketa***

MONDO/Mladen Šolak Silk market - Mladen Šolak


Naravno, u ovoj razmeni udaraca po digitronu ne pobeđuje kupac. Sa kesom u ruci, novi vlasnik nastaviće šetnju "Silk marketom" i ona će trajati onoliko dugo koliko bude novca u novčaniku i živaca za borbu sa prodavcima.

A, zaista je potrebno i snage i nerava da se obiđe more prodavnica, u kojima ima bukvalno svega. Od magneta za frižidere do laptopova i od svilenih marama do zimskih jakni.

Novac nestaje, sa njim i energija za prebacivanje digitrona iz ruke u ruku, ali je teško odoleti kada u sledećoj radnji ili na sledećem spratu čeka još jedna, pa još jedna sitnica.

/ANKETA - ŠTA JE OBELEŽILO MUNDOBASKET U KINI?/

Telefone sa najpopularnijim znakom moguće je spustiti na cenu od nekoliko desetina evra, naizgled poznate laptopove na ne previše veći iznos, a naočare za sunce sa poznatim natpisom na hiljadu i "kusur" dinara.

Izgleda kao original, spakovano je kao original i zaista ostavlja utisak da je pravo.

Ako izda za dan-dva, nedelju ili mesec, setićete se bar dobrog osećaja kada ste za mali novac kupili nešto što lepo vara one koji pitaju - odakle ti to?