Prosto.

To vam dođe hiljadu dolara po karakteru, u tvit staje maksimalno 140 karaktera, dakle jedan tvit 140.000 dolara.

Za slučaj da imate proizvod i da želite da vam ga na popularnoj društvenoj mreži pohvali moćni Lebron "King" Džejms. Deluje suludo skupo, zar ne?

Pa, i nije baš tako.

Džejmsa na Twitteru prati 23,2 miliona ljudi i najveći broj njih neće propustiti da vidi šta je as Klivlend Kavalirsa tvitnuo, a takođe, veliki broj ljudi neće izdržati da klikne na link i sazna zbog čega je BAŠ Džejms to podelio. Naravno, manjini će biti jasno da se radi o čistoj reklami i da, moguće, sam košarkaš i ne koristi dati proizvod.

"U suštini, trenutno je Džejmsov tvit najskuplji u svetu sporta i cenimo da vredi oko 140.000 dolara. A, na taj način, došli biste do 23 miliona ljudi. Koštalo bi vas pet puta više da taj 'reach' ostvarite reklamom na TV-u", tvrdi prvi čovek kompanije "Opendorse", Blejk Lorens.

"Opendorse" je kompanija specijalizovana za digitalne kampanje sportista širom sveta. Drugim rečima, ukoliko ste uticajan i popularan sportista i želite da popularnost unovčite i aktivnostima na društvenim mrežama, obratite se njima, a oni će vam reći koliko bi trebalo da košta vaš tvit, vaš status na Facebooku, slika/reklama na Istagramu, itd.

Kada je američko tržište u pitanju, "Opendorse" procenjuje da su iza Džejmsa – kada je Twitter u pitanju – Kevin Durent, koji bi mogao da zaradi 66.500 dolara samo jednim šerom, a zatim Kobi Brajant (42.300), Flojd Mejveder (34.900) i Dvajt Hauard (34.300).

Ali, realnost je sasvim drugačija! Trenutno se ovom materijom ne bave dovoljno ni sportisti, ni oglašivači, tako da prvi, tvrdi Lorens, premalo naplaćuju svoje usluge, a drugi, takođe tvrdi isti izvor, imaju strah od ulaska u ovakvu vrstu posla. Lorens kaže da sportisti, bez adekvatnih zastupnika, potcenjuju moć svojih društvenih mreža i da pristaju da šeruju linkove za svega 1.000 do 2.500 dolara.

"Za sada, najviše je uzeo jedan igrač Nju Ingland Pejtriotsa, uoči Superbola, koji je zaradio 20.000 dolara za jedan tvit", tvrdi Lorens.

"Mnogi sportisti pokušavaju da unovče popularnost na društvenim mrežama, ali samo mali broj njih može da pogodi 'home run'", dodao je ovaj stručnjak za društvene mreže i marketing.

Lorens tvrdi da je na snazi zabluda kod obe strane, i kod sportista o tome koliki je njihov potencijal, i kod kompanija koje se plaše da će ih i pomisao na ovaj vid reklamiranja koštati stotine hiljada dolara.

"Mislim da mnoge kompanije smatraju da ne mogu da dobiju nijednu zvezdu ispod 100.000 dolara, a trenutno možete pozvati Džoa Flaka (kvoterbeka Baltimor Rejvensa) i dobiti tvit o vašem proizvodu za manje od 1.000 dolara".

Nema sumnje da će posle ovog izlaganja i sportisti i kompanije razmisliti koliko šta naplaćuju, tj. plaćaju.