Košarka

MONDO u Kini: Misliš da si kupio za džabe, a prodavac ti se smeje iza leđa

Autor Mladen Šolak

Novinar našeg portala posetio je čuveni tržni centar, "Silk market". Ovako izgleda borba sa prodavcem za poznati mobilni od par desetina evra.

Izvor: MONDO/Mladen Šolak

/Od izveštača MONDA sa Svetskog prvenstva u Kini/

Preveliko je iskušenje biti u Pekingu, a ne otići na jedno od mesta o kojem svi znamo poneku priču iz druge ili treće ruke.

Sigurno ste u razgovoru sa prijateljima, na društvenim mrežama ili čak u vestima čuli za oazu "fejk proizvoda", za koje svi kažu da izgledaju "skoro kao original", iako nisu.

"Silk market", ogromni tržni centar i "carstvo" falsifikovanih odevnih i drugih predmeta, jedno je od takvih i nije atrakcija za turiste samo zbog svoje robe, brendova koji šljašte i izgledaju bogato,

Ne, čar je u kupovini!

Pazarenje u tom tržnom centru znači i nadmudrivanje sa prodavcem, a sredstvo borbe je digitron.

Nevešti u cenkanju platiće svoju naivnost mnogostruko višom cenom od objektivne. A, prodavac će dovoljno odglumiti da pomisle da su dobro prošli.

Na početku "borbe", prodavac uzima digitron u ruke i ukucava svoju "najbolju" cenu. Primera radi, za kačket će tražiti 450 juana (6.700 dinara) i onda će predati kalkulator kupcu, da ukuca koliko misli da roba vredi.

Koju god cifru da vidi na ekranu, domaćin će se namrštiti, teatralno će odglumiti uvređenost, pa čak i vratiti kapu na policu. Ko nasedne, dići će ruke i krenuti ka izlazu, ali će ga nekoliko koraka pre hodnika zaustaviti ruka prodavca, naglo spremnog za dalji razgovor i kompromis.

Tako će proći jedna runda pregovora, pa druga, treća, a kraj igre proglašava prodavac, kada uz tužni izraz na licu pobeđeno kaže "OK, money".

***Pogledajte foto-galeriju iz Silk marketa***


Naravno, u ovoj razmeni udaraca po digitronu ne pobeđuje kupac. Sa kesom u ruci, novi vlasnik nastaviće šetnju "Silk marketom" i ona će trajati onoliko dugo koliko bude novca u novčaniku i živaca za borbu sa prodavcima.

A, zaista je potrebno i snage i nerava da se obiđe more prodavnica, u kojima ima bukvalno svega. Od magneta za frižidere do laptopova i od svilenih marama do zimskih jakni.

Novac nestaje, sa njim i energija za prebacivanje digitrona iz ruke u ruku, ali je teško odoleti kada u sledećoj radnji ili na sledećem spratu čeka još jedna, pa još jedna sitnica.

/ANKETA - ŠTA JE OBELEŽILO MUNDOBASKET U KINI?/

Telefone sa najpopularnijim znakom moguće je spustiti na cenu od nekoliko desetina evra, naizgled poznate laptopove na ne previše veći iznos, a naočare za sunce sa poznatim natpisom na hiljadu i "kusur" dinara.

Izgleda kao original, spakovano je kao original i zaista ostavlja utisak da je pravo.

Ako izda za dan-dva, nedelju ili mesec, setićete se bar dobrog osećaja kada ste za mali novac kupili nešto što lepo vara one koji pitaju - odakle ti to?