Kada je objavio da će se takmičiti u TCR šampionatu u automobilu "alfa romeo", Dušan Borković je sam sebi postavio cilj - za početak osvajanje bodova, do kraja sezone pobedničko postolje.
Već posle druge trke, ne samo da je ispunio taj cilj, već ga je i premašio. Druga trka i pobeda! Njegov tim već sada ima tri pobede u šampionatu (negde je na polovini takmičenja), što je ogroman uspeh ako se zna da alfa prošle godine nije imala pobedničko postolje.
Posle šest TCR vikenda I 12 trka, podigao je dva puta pobednički pehar, osvojio 82 boda, a u generalnom plasmanu zauzima šesto mesto.
"Na početku sezone napomenuli smo da razvijamo automobil i do sada su rezultati sjajni, ali posle pobede na dve trke u prvom delu sezone apetiti su nam porasli. Možda smo i sami sebi 'nabili' taj pritisak... Boriću se za najviše plasmane i cilj mi je da do kraja godine budem među prvih pet vozača", rekao je Borković tokom druženja sa novinarima ili kako on voli da kaže "prijateljima".
Možda bi Borković i alfa imali i više uspeha da nema nekih čudnih stvari u šampionatu. Posle trkačkog vikenda na Hungaroringu sredinom juna, Borković je bio veoma ljut i nezadovoljan. Alfi je bila smanjena snaga, bila je oslabljena, a drugima je snaga pojačana. Zbog toga i drugih "sitnica", Borković je bio "eksplodirao", uziknuvši: "Nepravda!".
Zašto se to radi, pitali smo popularnog Ducu:
"Svaki put kad mogu oni nam, kako ja to kažem, malo povrede nogu, da ćopamo... Evo, od početka godine su nam dodali 20 kilograma, sad su nam smanjili turbinu i bićemo sporiji sigurno. Ima mnogo loše politike šampionatu koja ometa da pružim maksimum. To vam je kao i u drugim sportovima, mada se o tome ne priča. Ima mnogo brendova, svi treba da budu zadovoljeni i zadovoljni, da se prodaju kola, da se zarađuje novac...Ako ti veliki brendovi i timovi ne pobeđuju, neće više biti, otići će. Recimo, opel ove sezone nije pobedio, a alfa prošle godine nije, a sad već ima nekoliko pobeda", primetio je Borković i nastavio:
"Alfe su u Mađarskoj vozile sa smanjenom snagom motora, a meni su sa dodatnih 20kg balansa, praktično bile vezane ruke. Ispadne da posle svake pobede, na sledećem vikendu nemam nikakve šanse. Kako da objasnite da vozač bude najbolji na jednom vikendu, a na sledećem zauzme 18. mesto. Malo je nemoguće objasniti, osim da se u šampionatu nešto pogrešno radi, što je mišljenje i mojih kolega i njihovih timova".
Osim tih mehaničkih "smicalica", veliki problem za vozače su i vrućine. Kolika je temperatura u vozilu na stazi, dok "lomiš krivine", držiš gas?
"Evo, ovako - sauna je smešna za to! Prošle godine su merili u Singapuru, bilo 79 stepeni Celzijusovih u automobilu! To sve gori oko tebe, gore pete, ne može da se odvoji noga, lim, koji je tanak, potpuno je užaren, pritom se sve vreme vozi punim gasom, onda možete da zamislite kako je unutra, plus odelo. Mnogo je teško. Ja se prilično spremam, pretrčim više od 20 kilometara brzinom od 15 na sat, ili igram tenis, mogu da trčim 4 sata. To mogu bez problema, ali ima trka kada već posle trećeg, četvrtgo kruga počinjem da se 'gasim'. Kada sam trenirao na kartingu, već u prvom krugu mi plus skače na 195!".
Kaže i da posle trka "padne u neku vrstu depresije", da bi samo da "kulira"...
"Bilo je trka gde sam bio umoran, ali toliki je adrenalin... da je manji verovatno bih umro. Desilo mi se u nekim trkama da sam, da mogu, izašao bih kroz krov. Izklačiš poslednje atome snage, kao da umireš i iz tebe izlazi ono poslednje od života. kad se završi trka, gasiš se, umireš. Osećaj kad sam bio najbliže smrti bio je u trci gde nisam bio potpuno spreman, bio sam povređen i u takvom stanju sam vozio", priča nam Duca.
Kada završi trku po ludačkim brzinama ("u krivinama se vozi i 200 na sat, postoji opasnost da udariš u zid, a to nije baš prijatno"), Borković voli da vozi polako u svom automobilu.
"Evo, danas je utorak, a ja imam trku u nedelju i već počinjem da osećam pritisak, raste nervoza. Ne od toga da li će mi se nešto desiti loše, već od stresova, očekivanja, pravljenja taktike. Kad prođe trka čovek se oseća isceđeno kao krpa. Dok se ne oporave sve te ćelije, organizam, upadnem u neku depresiju, samo želim da ležim, nemam volju ni za čim. Kao da se nešto jako loše desilo, čak i kad pobedim".
Za vikend ga očekuje novi izazov - trkački vikend u Nemačkoj (8. i 9. jul) na stazi Ošersleben.
"Prošle godine mi je to bila najbolja trka, ali sam napravio glupu grešku u prvoj vožnji, ipak bio sam drugi. Možda će mi najteža trka do kraja sezone biti baš u Ošerslebenu s obzirom na to da nastupam sa potpuno novim turbo punjačem. Ova promena je urađena na zahtev organizatora usled pritisaka koji su vršili ostali proizvođači. To će biti kao da vozim potpuno novi automobil, s obzirom da će raspodela snage biti potpuno drugačija. Moj tim je uradio određene testove, ali ćemo pravo stanje videti tek u Nemačkoj na prvim treninzima", rekao je Borković.
Posle trkačkog vikenda u Nemačkoj, sledi pauza u šampionatu do 3. septembra kada se voze trke na Tajlandu u Buriramu, zatim 8. oktobra u Kini, a završnica šampionata je zakazana za 26. novembar na stazi u Abu Dabiju zajedno sa završnicom sezone Formule 1.
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Mondo ukrštenica za 22. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!