Šoping u Kini, strašno ozbiljna disciplina. Zahteva punu psihofizičku snagu i maksimalnu koncentraciju, ne šalim se, zaista.
Šoping u Kini, strašno ozbiljna disciplina. Zahteva punu psihofizičku snagu i maksimalnu koncentraciju, ne šalim se, zaista.
Loše planiranje, zapravo ne, pre će biti nepovoljna klima uslovila je da već na polovini svog boravka u Pekingu počnem muku da mučim sa čistim stvarima. Interventna kupovina bila je alternativa.
Destinacija Svilena pijaca, kud mi samo ona pade napamet, i ideja da se deficit premosti sa nekoliko kineskih original falsifikata.
A tamo ima sve i Dolče i Gabana, odnosno Versaće, Armani, Fendi, Guči, Boss... jedni do drugih, dele vešalice, kuke i police.
I nešto ne liči uopšte, nešto je jako slično, a neki modeli su tako dobro "skinuti" da su originali.
Tražim majce. Šetam kroz gužvu pijace, koja je po svojoj unutrašnjoj dekoraciji slična nekadašnjem bazaru na Beogradskom sajmu, ali se po pitanju tehnika prodaje dramatično razlikuje.
Ove pekinške aždaje ne biraju sredstva kako da vas ubede da kupite baš od njih. Glasno dozivanje, pipkanje po rukama, ramenima, cimanje za rukav, majcu, ranac, ali i ozbiljni rvački zahvati, koji proisteknu iz naoko bezazlenog zagrljaja, samo su najzastupljniji metodi koji se primenjuju.
I naporni su, dosadni i uporni do besvesti. Čim staneš gotov si i zato se, uglavnom, ne zaustavljaš bez preke potrebe. Loše planiranje, zapravo ne, pre će biti nepovoljna klima uslovila je da već na polovini svog boravka u Pekingu počnem muku da mučim sa čistim stvarima. Interventna kupovina bila je alternativa.
Destinacija Svilena pijaca, kud mi samo ona pade napamet, i ideja da se deficit premosti sa nekoliko kineskih original falsifikata.
A tamo ima sve i Dolče i Gabana, odnosno Versaće, Armani, Fendi, Guči, Boss... jedni do drugih, dele vešalice, kuke i police.
I nešto ne liči uopšte, nešto je jako slično, a neki modeli su tako dobro "skinuti" da su originali.
Tražim majce. Šetam kroz gužvu pijace, koja je po svojoj unutrašnjoj dekoraciji slična nekadašnjem bazaru na Beogradskom sajmu, ali se po pitanju tehnika prodaje dramatično razlikuje.
Ove pekinške aždaje ne biraju sredstva kako da vas ubede da kupite baš od njih. Glasno dozivanje, pipkanje po rukama, ramenima, cimanje za rukav, majcu, ranac, ali i ozbiljni rvački zahvati, koji proisteknu iz naoko bezazlenog zagrljaja, samo su najzastupljniji metodi koji se primenjuju.
A kad to konačno uradiš obavezno sledi sentenca "Special price, only for you", i to tako kao papagaji ponavljaju svima. Onda ispale jednu suludu cifru, koja odgovara ceni dva originala, a zatim i onu posebnu samo za vas, koja je obično trećina te sume.
Pogledaš ih kao da su ludi, a oni ti tutnu u ruku digitron i traže da napišeš koliko bi ti, recimo dao za tu majcu koja izgleda stvarno dobro. I trguju digitronima uz mnogo, mnogo glume.
Ne bi dao više od 50 juana (pet evra) koliko ju je platio jedan moj poznanik koji se dosta bolje cenka. Gospođa me gleda, počinje da drami. Tvrdi da hoću da je opljačkam i da ona vredi najmanje tri puta toliko.
Neću da je pljačkam, hteo bih da krenem, ali ona neće da me pusti. Učinio sam joj se valjda dobar čovek, pa će mi spustiti na 10. Opet pokazujem da neću. Ona ukuca u digitron 80 i kaže "last price".
Odmahujem rukom, ne dolazi u obzir ili za 50 ili nikako i krećem. Ona se ukopala nogama, uhvatila me za podlakticu i vuče me nazad. 'Ajde kad sam takav zlikovac daće dve za 100. To je Ok.
Probam majcu, čini mi se dobra. Tražim ogledalo, daje mi jedno ne veće od onog za šminkanje. Gledam se, nije loše. Plaćam joj, ona mi pakuje robu i dok to radi još malo razgledam.
Sviđaju mi se i neke drugi dezeni, ali mi se ne dopada veliki znak na njima.
Gospođa me ubeđuje da je to najmanji problem i da će mi, ako kupim tri takve majce, sutra isporučiti sa tim manjim "krokodilom", koji mi se dopada. Nisam baš oduševljen idejom da joj ostavim novac, brinem se da li će uspeti da ih dopremi za 18 sati iz Pariza, pošto na njima piše "Made in France".
I u tome je uglavnom caka, originali falsifikata uglavnom su iz Italije, Francuske, Nemačke, dok se u elitnim kineskim buticima poznatih svetskih brendova kao zemlja porekla robe uglavnom navodi "Made in China".
Izveštač MONDA iz Pekinga
Jovan Milošević