Amerikanci nastavljaju da menjaju Formulu 1.
Američka kablovska mreža "Liberty Media", bazirana u Koloradu, nastavlja rapidno da menja Formulu 1, otkupljenu krajem 2016. godine od dugogodišnje "alfe i omege" ovog takmičenja, Bernija Eklstona.
Kompanija kojom upravlja Džon Maloun, a koja je u preuzimanje marketinških prava nad Formulom uložila 3,7 milijardi evra (mada je to u najvećem delu bilo preuzimanje već nagomilanog duga pod Eklstonom), već je izdejstvovala nekoliko važnih promena pravila kod predstavnika Svetske automobilske federacije, a sledeći korak je povećanje broja trka u Sjedinjenim Američkim Državama.
Tako će gradske vlasti Majamija sutra glasati za ili protiv ulične trke u tom gradu na Floridi, planirane za oktobar sledeće godine, a ukoliko predlog bude usvojen Amerika će dobiti drugi Gran pri posle onog koji se od 2012. održava u Ostinu, Teksas.
/NAPRED FERARI, NAPRED RED BUL/
To bi trebalo da bude prva promena u kalendaru za 2019. godinu, nakon što je "Liberty Media" ove sezone već udaljila Veliku nagradu Malezije, vratila VN Nemačke posle jedne sezone odsustva, ali i VN Francuske posle decenije van F1 kalendara.
Tako je broj trka iz 2017. porastao za jednu u tekućoj sezoni (21), ali je pitanje koliko će se timovi puta nadmetati naredne godine s obzirom na to da ugovori ističu VN Belgije, VN Nemačke i VN Japana, a da su Vijetnam, Danska, Argentina i Holandija već podnele zahteve za takoreći "prijem" u novu Formulu 1.
Ove, 2018. godine, od uličnih trka u kalendaru su: Albert Park (Melburn), Marina Bej (Singapur), Soči (Rusija), Monte Karlo (Monako) i Baku Siti (Baku).
Novu, jer se Amerikanci ne bave samo izmenama Eklstonovog kalendara, koji je milijarder iz Britanije u poznoj fazi svog gazdovanja "najluđim ciklusom" maksimalno okrenuo Istoku. Brojna pravila uvedena su i promenjena prošle i ove sezone, kako na polju bezbednosti (gde je implementiran 'Halo' sistem zaštite vozača), tako i na polju atraktivnosti samih trka (gde su nedavno najavljene izmene na prednjim i zadnjim krilima kako bi preticanja bila lakša i češća).
Iako je to stavljeno u drugi plan, "spojleri" na bolidima Formule 1 promenjeni su i kako bi se povećao prostor za reklame i tako manjim timovima omogućilo da povećaju prihode i smanje jaz za vodećim ekipama. Posle jednog od sastanaka na kojima je trebalo odlučivati i približavanju "velikih" i "malih", izvršna direktorka Vilijamsa, Kler Vilijams, izjavila je da bi od sreće otvorila šampanjac i da je prvi put posle dugo vremena zadovoljna odlukama koje su donete.
U "Liberty Media" grupi od starta su najavljivali da će uraditi sve što je potrebno da se u Formuli 1 ponovo stvore uslovi za ravnopravno takmičenje nekoliko timova, koje se nekada skoro podrazumevalo, a u poslednjih skoro 20 godina odražavalo u nekoliko surovih dominacija: Ferari i Mihael Šumaher (2000-04), Red Bul i Sebastijan Fetel (2010-13), odnosno Merceds i Luis Hamilton/Niko Rozberg (2014-17).
Tek povremeno u modernoj F1 eri viđene su neizvesne borbe za titulu rešavane u poslednjih nekoliko trka, a i kada se to događalo, češće se radilo o pilotima jednog tima.
U tom smislu, "Liberty Media", FIA, ali i vlasnici i direktori timova moraće mnogo da rade kako bi se ponovila 2007. kada je na pisti Interlagos kraj Sau Paula titula odlučena u poslednjem krugu poslednje trke u sezoni: Kimi Raikonen (Ferari) 110, Luis Hamilton (Meklaren) 109, Fernando Alonso (Meklaren) 109.
U međuvremenu, novi vlasnici odlučili su da zabrane "grid girls", atraktivne devojke koje su decenijama pratile vozače kako u boksovima, tako i na pisti pred start trke, a korigovani su i termini kako bi što veći TV auditorijum mogao da prati nadmetanja.