Svetski šampion Luis Hamilton odgovorio je najvećem rivalu za titulu prvaka, Sebastijanu Fetelu, punom merom!
Posle dve uvodne pobede Nemca iz Ferarija i malog iznenađenja u Kini, gde je trijumfovao Danijel Rikardo iz Red Bula, Britanac je ove nedelje besprekorno upravljao bolidom Mercedesa i zabeležio drugu pobedu u nizu, 64. u karijeri, vodeći od prvog do poslednjeg kruga trke za Veliku nagradu Španije.
Zapravo, Hamilton nije bio na čelu kolone samo u kratkom periodu koji je delio njegov i odlazak Maksa Ferštapena iz Red Bula na zamenu pneumatika, nakon čega se Britanac vratio na prvo, a mladi Holanđanin sa petog probio na treću poziciju i na njoj ostao do isteka poslednjeg, 66. kruga trke.
Hamiltonu je treću pobedu u Španiji, a drugoj u nizu, ostvario u vremenu 1:35:29,972.
"Nisam mogao ovo da uradim bez sjajnog tima. Ponosan sam na sve. Osetio sam sinergiju s bolidom, što do sada u sezoni nismo imali", rekao je Hamilton posle trke.
"Ovo je trenutak gde stvaramo dodatni pritisak i nadam se da možemo da nastavimo ovako. Navijači su bili sjajni, kao što su uvek ovde bili".
Između njih dvojice ugurao se malo primetni Valteri Botas (+20,593), koji nije nijednog trenutka ugrožavao Hamiltonovo vođstvo, ali čiji je Mercedes bio dovoljno brz da izbegne uvek neprijatne duele sa vatrenim Ferštapenom (+26,873), koji se popeo na podijum iako je na tom putu učestvovao u nekoliko neprilika na pisti i, u jednom trekutku, čak oštetio prednje krilo obilazeći jednog od rivala za čitav krug (!?).
"Naravno da sam želeo da se borim za pobedu danas, ali ovo je bila jedna odlična timska trka. Imali smo odlično pripremljene bolide, a i tim je svaki put dobro reagovao i odlučio se za pravu strategiju", rekao je Botas i dodao da veruje da će uskoro doći do pobede.
"Bolid je odlično funkcionisao, ali bilo je teško zaobilaziti. Vršili smo pritisak na početku, ali nam se posrećilo kada je Kimi odustao. Pneumatici su isto odlično funkcionisali i to nam je donelo treće mesto, iako je Sebastijan Fetel vršio snažan pritisak pred kraj", rekao je Ferstapen.
Gde je u svemu tome bio i ostao Fetel?
On je sjajnim startom uspeo da na kratko prestigne Botasa, međutim čudan izbor guma Ferarijevih mehaničara i naročito drugi odlazak u boks sredinom trke - koji nije bio planiran sudeći prema strategiji sprovedenoj u prvom delu trke - nije koštao Nemca samo borbe za prvo mesto sa arhi-rivalom iz Britanije već i plasmana na postolje (+27,584).
To ga je, sveukupno, koštalo pada na 19 bodova zaostatka u odnosu na Hamiltona posle pet rundi šampionata.
Fetel je osvojio Australiju i Bahrein, Hamilton odgovorio u Azerbejdžanu i Španiji, tako da će ljubitelji "najbržeg cirkusa" sa nestrpljenjem čekati 27. maj i kultnu trku ulicama Monte Karla na kojoj bismo ponovo u duelima za vrh mogli da vidimo Kimija Raikonena.
"Ledeni Finac" bio je u vrhu i žustroj borbi sa Ferštapenom, kada mu je u 25. krugu otkazao motor i to potpuno nov, koji je u njegov Ferari ugrađen u subotu ujutru uoči zvaničnog treninga na kom je Hamilton bio dominantan (1:16,173), baš kao i danas na 4.655 metara dugoj pisti kraj Barselone.
Generalni plasman vozača:
1. Luis Hamilton (Mercedes) 95
2. Sebastijan Fetel (Ferari) 78
3. Valteri Botas (Mercedes) 58
4. Kimi Raikonen (Ferari) 48
5. Danijel Rikardo (Red Bul) 47
6. Maks Ferštapen (Red Bul) 33
7. Fernando Alonso (Meklaren) 32
8. Niko Hulkenberg (Reno) 22
9. Kevin Magnusen (Has) 19
10. Karlos Sainc (Reno) 19
Sudar trojice pilota u trećem krugu trke značio je i izlazak "sigurnosnog vozila" na stazu, nekoliko krugova u koloni i "ad hok" preračunavanje u štabovima F1 timova, uz poneku korekciju kada je vreme za izmenu guma u pitanju. Leteći start protekao je bez incidenata, preticanja u tom periodu trke nije bilo, pa se čekalo da vozačima stignu prvi pozivi za ulazak u boks, a seriju je otvorio upravo Fetel i to u najgorem mogućem trenutku.
Kada se posle traljavo obavljenog pit stopa vratio na pistu u 18. krugu, četvorostruki prvak sveta našao se u gužvi, na sedmoj poziciji iza Kevina Magnusena iz Hasa. Podsećamo, bio je drugi iza Hamiltona kada je otišao na, verovalo se, jedinu zamenu guma bez obzira na to što su oblaci iznad Katalonije praktično sva tri trkačka dana nagoveštavali kišu i "resetovanje" svih planova i ideja.
Taktičari italijanskog tima pomislili su da je odustajanje Estevana Okona u 41. krugu, čija je Fors Indija iznenada otkazala, prilika da se obavi još jedna zamena pneumatika i nemačkom asu obezbedi finiš trke na super mekim gumama - koje se brže troše, ali i bolje prijanjaju za pistu - međutim ovo je bilo taktičko "samoubistvo" koje je omogućilo Ferštapenu da se odvoji na trećoj poziciji nakon čega Fetel više nije bio u prilici da ga stigne.
Svrgnuti lider šampionata jedini je među prvih osam vozača koji je dva puta menjao pneumatike, pritom je u oba navrata gubio pozicije koje je imao pre toga.
Pitanje je da li bi Fetel osvojio i 12 bodova za četvrto mesto da u međuvremenu grešku, uz okretanje na stazi u svom Red Bulu, nije napravio petoplasirani Rikardo (+50,058).
Španska publika mogla je da uživa i u nekoliko vatrenih duela dvojice španskih pilota, mladog Karlosa Sainca iz Renoa i kultnog svetskog šampiona, Fernanda Alonsa iz Meklarena, koji je na kraju morao da se zadovolji osmom pozicijom.
Tužna partija Partizana: Navijači promrzli i nisu videli ama baš ništa!
Temperatura pada na -15 stepeni! Čubrilo otkrio detaljnu prognozu za zimu, evo kada će u Srbiji biti najhladnije
Kraj serije "Sablja": Večeras gledamo finale trilera o ubistvu premijera Zorana Đinđića, evo šta nas očekuje
Putin je zbog ovog oružja naredio napad hipersoničnom raketom: Ubijen važan ruski general i 500 Severnokorejaca
Beograđanka za dva meseca dobila 3 kazne: Otkrivamo na kojim se sve lokacijama na auto-putevima meri brzina