Sebastien Fetel ispisao je novu stranicu istorije Formule 1. Nemac je postao najmlađi pobednik Gran Pri trke, dan pošto je postao najmlađi osvajač pol pozicije.
Sebastien Fetel ispisao je novu stranicu istorije Formule 1. Nemac je postao najmlađi pobednik Gran Pri trke, dan pošto je postao najmlađi osvajač pol pozicije.
Na pisti Monca, gde se vozi VN Italije, svet je upoznao verovatno budućeg šampiona, koji trenutno vozi za Toro Roso. Da li bi trebalo reći da je Fetel doneo i svom timu prvu pobedu od osnivanja?
Još jedan podatak za istoriju: poslednji put jedan italijanski tim, a da nije Ferari, pobedio je 1957. godine, pre više od pola veka. Bio je to Maserati.
Inače, Toro Roso je naslednik ugašenog Minardija.
Fetel je rođen 3. jula 1987. godine, u Hepenhajmu, a u Formuli 1 debitovao je prošle sezone kao rezervni vozač BMW Zaubera, čije je "dete". Nije mu dugo bilo potrebno da postane i najmlađi osvajač boda...
Drugi je, u nedelju, u Monci po monsunskoj kiši bio Finac iz Meklaren Mercedesa Heiki Kovalainen sa čak 12 sekundi zaostatka, treći Poljak iz BMW Zaubera Robert Kubica, a bodove su osvojili još Fernando Alonso (Reno), Nik Hajdfeld (BMW), Felipe Masa (Ferari), Luis Hamilton (Meklaren) i Mark Veber (Red Bul).
Svetski šampion Kimi Raikonen iz Ferarija, stigao je na cilj tek deveti i nije osvojio ni bod.
VOZAČI
1. Hamilton /Meklaren/ 78
2. Masa /Ferari/ 77
3. Kubica /BMW/ 64
4. Raikonen /Ferari/ 57
5. Hajdfeld /BMW/ 53
6. Kovalainen /Meklaren/ 51
7. Alonso /Reno/ 28
8. Truli /Tojota/ 26
9. Fetel /Toro Roso/ 23
10. Veber /Red Bul/ 20
KONSTRUKTORI
1. Ferari /Italija/ 134
2. Meklaren /V. Britanija/ 129
3. BMW Zauber /Švajcarska/ 117
4. Reno /Francuska/ 47
5. Tojota /Japan/ 47
6. Toro Roso /Italija/ 27
Pljusak koji je počeo sat i po pre starta trke, izmenio je potpunu koncepciju organizatoru. Padavine su bile toliko obilne, da je odlučeno da vozači startuju u koloni iza "sejfti kara" i takva vožnja trajala je čitava tri kruga.
Kada se srebrni Mercedes konačno sklonio sa staze, vozači su dodali gas i u narednih nekoliko krugova praktično se ništa nije videlo od vode koja je prštala na sve strane.
U takvoj vožnji pravo je čudo što nije bilo sudara, a do kraja trke odustao je samo Đankarlo Fizikela (Fors Indija)?!
Fetel je odmah odmakao Kovalainenu, a prava borba odvijala se na sredini kolone gde su jedan za drugim vozili šampion Raikonen i lider Hamilton. Prvi je startovao sa 14, a drugi sa 15. pozicije.
Ubrzo, Hamilton je prestigao Raikonena, ali na propisan način. Upravo su ova dvojica vozača digli svet automobilizma na noge prošle nedelje, kada su imali duel na VN Belgije.
Tada je Hamilton kažnjen zbog obilaženja preko zelene površine, ali ovog puta izveo je to perfektno i krenuo u spust ka bodovima.
Obilazio je redom vozače ispred sebe, publika je videla neke neverovatne duele u kojima je Britanac često mogao da bude žrtva sopstvenog stila vožnje. Rizik mu se isplatio, kada je pred kraj trke "ušao u bodove".
Najvećeg konkurenta za titulu, Felipea Masu, Britanac je stigao 15-ak krugova pre kraja, ali nije uspeo da ga obiđe. Brazilac je osvojio tri, a vozač Meklarena dva boda, tako da ih sada deli bod u trci za titulu.
Do kraja šampionata ostalo je još četiri trke: noćna u Singapuru (28. septembar), Japanu (12. oktobar), Kini (19. oktobar) i Brazilu (2. novembar).
(MONDO)
Na pisti Monca, gde se vozi VN Italije, svet je upoznao verovatno budućeg šampiona, koji trenutno vozi za Toro Roso. Da li bi trebalo reći da je Fetel doneo i svom timu prvu pobedu od osnivanja?
Još jedan podatak za istoriju: poslednji put jedan italijanski tim, a da nije Ferari, pobedio je 1957. godine, pre više od pola veka. Bio je to Maserati.
Inače, Toro Roso je naslednik ugašenog Minardija.
Fetel je rođen 3. jula 1987. godine, u Hepenhajmu, a u Formuli 1 debitovao je prošle sezone kao rezervni vozač BMW Zaubera, čije je "dete". Nije mu dugo bilo potrebno da postane i najmlađi osvajač boda...
Drugi je, u nedelju, u Monci po monsunskoj kiši bio Finac iz Meklaren Mercedesa Heiki Kovalainen sa čak 12 sekundi zaostatka, treći Poljak iz BMW Zaubera Robert Kubica, a bodove su osvojili još Fernando Alonso (Reno), Nik Hajdfeld (BMW), Felipe Masa (Ferari), Luis Hamilton (Meklaren) i Mark Veber (Red Bul).
Svetski šampion Kimi Raikonen iz Ferarija, stigao je na cilj tek deveti i nije osvojio ni bod.
VOZAČI
1. Hamilton /Meklaren/ 78
2. Masa /Ferari/ 77
3. Kubica /BMW/ 64
4. Raikonen /Ferari/ 57
5. Hajdfeld /BMW/ 53
6. Kovalainen /Meklaren/ 51
7. Alonso /Reno/ 28
8. Truli /Tojota/ 26
9. Fetel /Toro Roso/ 23
10. Veber /Red Bul/ 20
KONSTRUKTORI
1. Ferari /Italija/ 134
2. Meklaren /V. Britanija/ 129
3. BMW Zauber /Švajcarska/ 117
4. Reno /Francuska/ 47
5. Tojota /Japan/ 47
6. Toro Roso /Italija/ 27
Pljusak koji je počeo sat i po pre starta trke, izmenio je potpunu koncepciju organizatoru. Padavine su bile toliko obilne, da je odlučeno da vozači startuju u koloni iza "sejfti kara" i takva vožnja trajala je čitava tri kruga.
Kada se srebrni Mercedes konačno sklonio sa staze, vozači su dodali gas i u narednih nekoliko krugova praktično se ništa nije videlo od vode koja je prštala na sve strane.
U takvoj vožnji pravo je čudo što nije bilo sudara, a do kraja trke odustao je samo Đankarlo Fizikela (Fors Indija)?!
Fetel je odmah odmakao Kovalainenu, a prava borba odvijala se na sredini kolone gde su jedan za drugim vozili šampion Raikonen i lider Hamilton. Prvi je startovao sa 14, a drugi sa 15. pozicije.
Ubrzo, Hamilton je prestigao Raikonena, ali na propisan način. Upravo su ova dvojica vozača digli svet automobilizma na noge prošle nedelje, kada su imali duel na VN Belgije.
Tada je Hamilton kažnjen zbog obilaženja preko zelene površine, ali ovog puta izveo je to perfektno i krenuo u spust ka bodovima.
Obilazio je redom vozače ispred sebe, publika je videla neke neverovatne duele u kojima je Britanac često mogao da bude žrtva sopstvenog stila vožnje. Rizik mu se isplatio, kada je pred kraj trke "ušao u bodove".
Najvećeg konkurenta za titulu, Felipea Masu, Britanac je stigao 15-ak krugova pre kraja, ali nije uspeo da ga obiđe. Brazilac je osvojio tri, a vozač Meklarena dva boda, tako da ih sada deli bod u trci za titulu.
Do kraja šampionata ostalo je još četiri trke: noćna u Singapuru (28. septembar), Japanu (12. oktobar), Kini (19. oktobar) i Brazilu (2. novembar).
(MONDO)