Dušan Borković TCR šampionat
MONDO/Predrag Vujić 

Dušan Borković će drugu sezonu zaredom voziti evropski TCR šampionat i to za isti tim - Target Competition.

"Target je u prošloj sezoni pokazao profesionalnost i ogromno iskustvo. Odlično smo se našli i uigrali, Hjundai mi je sjajno 'legao' i siguran sam da ova godina može biti samo bolja. Nije bilo dvoumljenja ni oko šampionata. TCR Evropa nudi velike mogućnosti, a konkurencija je izuzetno jaka", rekao je Borković.

Ono što jeste novo za srpskog automobilistu je to što je u međuvremenu postao otac.

Target je jedan od najuspešnijih timova u TCR takmičenju sa petnaestogodišnjim iskustvom u auto sportu. Sa Stefanom Kominijem je 2015. godine bio prvi šampion TCR International serije. Iste godine osvojio je i timsku titulu, a 2016. i 2017. godine ovaj tim je bio prvak TCR Nemačka sa Džošom Filesom.

Prošle sezone, Target je u timskom delu šampionata osvojio drugo mesto velikim delom zahvaljujući Borkoviću. U prethodnoj sezoni, Borković je bio akter incidenta, kada se potukao u Monci.

"Biće drugačije nego prošle sezone, konkurencija je jača, došli su neki vozači iz Svetskog šampionata, promenjen je sistem bodovanja, sada je svaki bod još važniji, potrebno je biti pametan i najvažnije je završavati trke", rekao je Borković novinarima u Beogradu.

On je priznao da je prošle godine napravio grešku kada su mu zbog incidenta u Monci oduzeti bodovim a samim tim i prilika da se bori za titulu.

"Boriću se, na vozačkom sam vrhuncu, ima mnogo mlađih koji dolaze, ali verujem u sebe, imam iste kolege, novi auto, od svih staza jedino nisam vozio Hokenhajn u Holandiji, krećemo iz Hungaroringa, Monca je na kraju", rekao je Borković.

TCR Evropa će ove sezone imati sedam trkačkih vikenda i ukupno 14 trka. Dodeljuju se dve titule - za najboljeg vozača i timska.

Kalendar takmičenja:

27/28.4. Hungaroring (Mađarska)
24/26.5. Hokenhajn (Holandija)
  8/9.6    Spa Frankošan (Belgija)
13/14.7. Red Bul Ring (Austrija)
03/04.8. Ošersleben (Nemačka)
21/22.9 Barselona (Španija)
12/13.10 Monca (Italija)

Još nije poznat tačan broj učesnika i timova, ali se sa sigurnošću zna da će biti više od 30 vozača na stazi svakog vikenda.

Klupske kolege Borkovića (spisak nije konačan) su: Slovak Mato Homola, koji je protekle sezone vozio FIA WTCR šampionat, a sa kojim je Borković bio timski kolega i 2016. godine u mađarskom B3 timu, Britanac Džoš Fajls, dvostruki šampion TCR Nemačka I šestoplasirani u generalnom plasmanu prošlogodišnjeg TCR šampionata.

Tu su i rođeni brat i sestra iz Švedske Andreas i Džesika Bakman koji su prošle godine počeli da voze TCR trke, ali već u prvoj sezoni TCR UK osvojili su treću i četvrtu poziciju u generalnom plasmanu.Oboje su prethodno prošli razne trkačke škole, i prema mišljenju Borkovića biće veoma kokurentni od samog starta. Zanimljivo je I da su oboje trostruki šampioni Švedske u kartingu.

Od vozača koji su u ovom momentu zvanično prijavljeni za novu takmičarsku sezonu tu su i: Holanđanin Tom Coronel, koji će se pored WTCR šampionata, ove sezone takmičiti I u TCR Evropa. Đani Morbideli i Oli Kangas voziće za švedski tim West Coast racing, norveški trkač Stijan Paulsen…

Sistem takmičenja:

Jedna runda takmičenja ima dva slobodna treninga, kvalifikacije (Q1 I Q2) i dve trke u trajanju
od 25 minuta.

Kvalifikacije se održavaju iz dva dela i to tako što 12 vozila posle prvog dela nastavlja drugi deo kvalifikacija. Na osnovu kvalifikacija formira se redosled na startu prve trke, a inverzno prvih 10 na startu druge trke. Najbržih pet u kvalifikacijama dobijaju bodove I to na sledeći način: 5-4-3-2-1.

Sistem bodovanja na trkama je ove godine promenjen i to tako što će bodove osvajati prvih 15 vozača koji prođu kroz cilj po sledećem principu: 40-35-30-27-24-21-18-15-13-11-9-7-5-3-1.

Polovina bodova će se dodeliti ukoliko vodeći pređe 2 kruga ili manje od 75% ukupnog broja krugova.