Srpski automobilista Dušan Borković u drugoj sezoni TCR Evropa nastupiće kao vozač NIS Petrol racing tima u saradnji sa Target competition u automobilu Hyundai i30 N TCR. I ove godine će imati broj 62.
Dušan Borkovic ce drugu sezonu zaredom voziti evropski TCR šampionat i to za isti tim - Target Competition.
"Target je u prošloj sezoni pokazao profesionalnost i ogromno iskustvo. Odlicno smo se našli i uigrali, Hjundai mi je sjajno 'legao' i siguran sam da ova godina može biti samo bolja. Nije bilo dvoumljenja ni oko šampionata. TCR Evropa nudi velike mogucnosti, a konkurencija je izuzetno jaka", rekao je Borkovic.
Ono što jeste novo za srpskog automobilistu je to što je u meduvremenu postao otac.
Target je jedan od najuspešnijih timova u TCR takmicenju sa petnaestogodišnjim iskustvom u auto sportu. Sa Stefanom Kominijem je 2015. godine bio prvi šampion TCR International serije. Iste godine osvojio je i timsku titulu, a 2016. i 2017. godine ovaj tim je bio prvak TCR Nemacka sa Džošom Filesom.
Prošle sezone, Target je u timskom delu šampionata osvojio drugo mesto velikim delom zahvaljujuci Borkovicu. U prethodnoj sezoni, Borkovic je bio akter incidenta, kada se potukao u Monci.
"Bice drugacije nego prošle sezone, konkurencija je jaca, došli su neki vozaci iz Svetskog šampionata, promenjen je sistem bodovanja, sada je svaki bod još važniji, potrebno je biti pametan i najvažnije je završavati trke", rekao je Borkovic novinarima u Beogradu.
On je priznao da je prošle godine napravio grešku kada su mu zbog incidenta u Monci oduzeti bodovim a samim tim i prilika da se bori za titulu.
"Boricu se, na vozackom sam vrhuncu, ima mnogo mladih koji dolaze, ali verujem u sebe, imam iste kolege, novi auto, od svih staza jedino nisam vozio Hokenhajn u Holandiji, krecemo iz Hungaroringa, Monca je na kraju", rekao je Borkovic.
TCR Evropa ce ove sezone imati sedam trkackih vikenda i ukupno 14 trka. Dodeljuju se dve titule - za najboljeg vozaca i timska.
Kalendar takmicenja:
27/28.4. Hungaroring (Madarska)
24/26.5. Hokenhajn (Holandija)
8/9.6 Spa Frankošan (Belgija)
13/14.7. Red Bul Ring (Austrija)
03/04.8. Ošersleben (Nemacka)
21/22.9 Barselona (Španija)
12/13.10 Monca (Italija)
Još nije poznat tacan broj ucesnika i timova, ali se sa sigurnošcu zna da ce biti više od 30 vozaca na stazi svakog vikenda.
Klupske kolege Borkovica (spisak nije konacan) su: Slovak Mato Homola, koji je protekle sezone vozio FIA WTCR šampionat, a sa kojim je Borkovic bio timski kolega i 2016. godine u madarskom B3 timu, Britanac Džoš Fajls, dvostruki šampion TCR Nemacka I šestoplasirani u generalnom plasmanu prošlogodišnjeg TCR šampionata.
Tu su i rodeni brat i sestra iz Švedske Andreas i Džesika Bakman koji su prošle godine poceli da voze TCR trke, ali vec u prvoj sezoni TCR UK osvojili su trecu i cetvrtu poziciju u generalnom plasmanu.Oboje su prethodno prošli razne trkacke škole, i prema mišljenju Borkovica bice veoma kokurentni od samog starta. Zanimljivo je I da su oboje trostruki šampioni Švedske u kartingu.
Od vozaca koji su u ovom momentu zvanicno prijavljeni za novu takmicarsku sezonu tu su i: Holandanin Tom Coronel, koji ce se pored WTCR šampionata, ove sezone takmiciti I u TCR Evropa. Ðani Morbideli i Oli Kangas vozice za švedski tim West Coast racing, norveški trkac Stijan Paulsen…
Sistem takmicenja:
Jedna runda takmicenja ima dva slobodna treninga, kvalifikacije (Q1 I Q2) i dve trke u trajanju
od 25 minuta.
Kvalifikacije se održavaju iz dva dela i to tako što 12 vozila posle prvog dela nastavlja drugi deo kvalifikacija. Na osnovu kvalifikacija formira se redosled na startu prve trke, a inverzno prvih 10 na startu druge trke. Najbržih pet u kvalifikacijama dobijaju bodove I to na sledeci nacin: 5-4-3-2-1.
Sistem bodovanja na trkama je ove godine promenjen i to tako što ce bodove osvajati prvih 15 vozaca koji produ kroz cilj po sledecem principu: 40-35-30-27-24-21-18-15-13-11-9-7-5-3-1.
Polovina bodova ce se dodeliti ukoliko vodeci prede 2 kruga ili manje od 75% ukupnog broja krugova.