Svaki Prvi maj je, nažaost, i dan kada je svet auto trka izgubio najtalentovanijeg vozača svih vremena.
Danas je 25 godina od one trke u Imoli i onog izletanja u sedmom krugu u Tamburelu, pri brzini od 307 kilometara nas čas, nakon čega je telo Brazilca ostalo nepomično u olupini koja je nasata od bolida Vilijamsa usled udarca u betonski zid.
Senin život ugašen je u 34. godini na pisti "Enco i Dino Ferari" u San Marinu.
"Biće ovo godina sa mnogo nesreća, rizikovaću da kažem da ćemo imati sreće ako se nešto veoma ozbiljno ne dogodi", rekao je Sena u martu 1994, posle prelaska iz jednog u drugi slavni britanski tim za platu od 20 miliona funti što ga je, u tom trenutku, činilo bolje plaćenim sportistom od Majkla Džordana.
Sena je znao zbog čegaj je zabrinut.
FIA je te zime drastično izmenila pravila i ukinula elektronsku kontrolu proklizavanja, uz još neka od tehničkih dostignuća tog vremena osmišljenih kako bi vozačima bilo olakšano upravljanje bolidima.
Crni dan u Imoli najavio je Senin zemljak, Rubens Barikelo, koji je na treningu doživeo ozbiljno izletanje. Samo dan kasnije, u kvalifikacijama na kojima je Sena osvojio pol-poziciju, mladi austrijski takmičar Roland Racenberger tragično je izgubio život kada je takođe pri velikoj brzini udario u betonski zid kraj piste.
Uprkos svemu, doneta je odluka da trka u nedelju startuje, sedam krugova kasnije...
"Kišni čovek" osvojio je tri titule šampiona u Formuli 1, sve tri kao pilot Meklarena 1988, 1990. i 1991. godine.
Bio je povučen, tih, dugo se koncentrisao prilikom svakog izlaska na pistu, nije voleo pažnju i intervjue, u nekoliko navrata priznao je da se teško nosi sa teretom slave i uspeha, ali i da je nadmetanje na stazi njegov život.
On je rođen 21. marta 1960.
Milioni ljudi i danas žale za prerano izgubljenim životom, ali i slave svog junaka koji se od ostalih velikih vozača iz prošlosti razlikovao po mnogo čemu, a najviše nepokolebljivom takmičarskom duhu zbog kog je Sena često bio i deo žestokih sudara i izletanja.
TOP LISTA: NAJVEĆA RIVALSTVA FORMULE 1
"Veoma sam privilegovan, uvek sam živeo dobar život. Ali sve što sam postigao sam učinio putem posvećensosti i ogromne želje da ispunim svoje ciljeve, velika želje za pobedom, ne samo u vožnji, već i u životu. Ma ko da si u svom životu, bilo da si na vrhuncu ili na dnu, ako želiš da radiš to što voliš moraš da pokažeš veliku snagu i odlučnost i da radiš sve sa ljubavlju i dubokom verom u Boga. Tako, jednog dana ćeš postići svoje cilje i biti uspešan", govorio je u filmu "Sena" snimljenom četiri godine pred smrt.
Sena je od 162 trke u kojima je učestvovao u Formuli 1 bio na podijumu 80 puta, 41 put je pobedio. Njegov najveći rival bio je francuski velikan, Alan Prost, koji je osvojio četiri titule šampiona sveta. Tri u Meklarenu (1985, 1986, 1989) i jednu u Vilijamsu (1993).
F1 hroničari Seni pripisuju i najbolji krug u istoriji ovog sporta, poznat kao "volta mahika".
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Mondo ukrštenica za 23. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!