BMW Zauber najavio je povlačenje iz Formule 1, ali je ekipa ipak otkupljena od strane grupe porodica iz Evrope i sa Bliskog Istoka. Pitanje je ipak da li će se novi tim takmičiti 2010. godine
Ekipa BMW Zaubera najavila je povlačenje iz Formule 1 na kraju sezone, a u sredu, 16. septembra, zvanično je prodata Kuadbak Investments grupi, baziranoj u Švajcarskoj.
O ovoj grupaciji u javnosti ne zna se mnogo, osim da "zastupa interese pojedinih bogatih familija iz Evrope i sa Bliskog Istoka i da je kupila engleski tim Nots Kaunti".
Za BMW Zauber ove sezone voze Robert Kubica i Nik Hajdfeld.
Od trenuka kada je odeljenje za Motosport kompanije BMW objavilo da napušta F1, tražen je dovoljno snažan partner, koji je spreman da preuzme brigu o timu na valjan način. Izbor je pao na QIL, sa kojim je potpisan ugovor o preuzimanju tima, ali detalji ugovora nisu saopšteni.
BMW je saopštio samo da će Kuadbakove interese u ekipi zastupati državljanin Švajcarske Lionel Fišer.
Vest o prodaji BMW Zaubera došla je istog dana kada i potvrda da će ekipa Lotusa vratiti u Formulu 1 naredne sezone i biti 13. tim u karavanu. Lotus je posle skoro dve decenije "restaurirala" kompanija pod imenom 1Malezija F1 Tim.
Prodaja BMW Zaubera, umesto najavljenog gašenja, došla je kasno, tako da je Lotus popunio planirani broj od 13 timova za narednu sezonu. FIA je za sada Kuadbek timu dala status "rezerve" u slučaju da neki od prethodno prijavljenih timova u međuvremenu odustane.
Međutim, s obzirom na to da je "ozbiljna grupacija" stala iza BMW Zaubera, koji je bio jedan od najboljih timova u prethodne tri sezone, pa tako nova ekipa neće krenuti "od nule", FIA je najavila da će sa 13 timova razgovarati o mogućnosti da se priključi i 14. tim, što bi broj bolida popeo na 28.
To nije bio slučaj još od 1994. godine.
Kada je FOTA, udruženje timova koji se takmiče u Formuli 1, najavilo da će osnovati svoje takmičenje, FIA i Berni Eklston požurili su da ohrabre mnoge ljude iz auto-industrije i moto-sporta da se priključe karavanu, tako da je za 2010. godinu apliciralo 15 timova.
Za sada, prihvaćene su četiri kandidature: Kampos Meta, Lotus F1, Manor F1 i Tim US F1, a odbijeni: Prodrajv F1 (vlasnika Aston Martina), Lola Kars (tim koji se davno takmičio), Marč Rejsing Organizejšn (nepoznati vlasnici), Tim Superfund (austrijska kompanija Superfund i bivši vozač Formule 1, Aleksander Vurc), Epsilon Euskadi (tim juniorskih formula i Le Man Serije, još na listi čekanja, ako odustane BMW Zauberov naslednik), N. Tehnolodži (ekipa koja beleži uspehe u Svetskom turing kar šampionatu), Brabham (nemačka kompanija Formtek, koju vodi Fran Hilmer - povredili su prava na ime bivšeg F1 šampiona Džeka Brabhama, koji ih je tužio), myf1dream.com (grupa navijača registrovanih na sajtu myf1dream.com), kao i jedan Srbin.
Zoran Stefanović pokušao je drugi put da oformi F1 tim. Posle neuspešnog pokušaja sa Lola Karson 1997. godine, Stefanović je za 2010. godinu dobio podršku kompanije koja se bavi prozvodnjom komponenata za avio i auto industriju, kao i proizvodnjom prototipova i malih serija za automobilski sektor.
Ipak, Stefanović je morao da podnese žalbu pred Evropskom komisijom, jer mu je, kako tvrdi, naloženo da mora da koristi Kozvortove motore, ukoliko želi da se njegov tim takmiči u Formuli 1, čime je FIA nametnula monopol i uskratila ekipi slobodu na tržištu.
Zbog toga, naredne sezone neće biti prvog srpskog tima u Fomuli 1, ali nije nemoguće da se to dogodi u budućnosti.
LISTA TIMOVA PRIJAVLJENIH ZA SEZONU 2010
1. Bron GP F1 tim /zemlja: V. Britanija, konstruktor: Bron, šasija: -, motor: -, vozači: - /
2. Kampos Meta /zemlja: Španija, konstruktor: Kampos, šasija: -, motor: Kozvort, vozači: - /
3. Skuderija Ferari Marlboro /zemlja: Italija, konstruktor: Ferari, šasija: -, motor: Ferari, vozači: Felipe Masa, Kimi Raikonen, Đankarlo Fizikela/
4. Fors Indija F1 tim /zemlja: Indija, konstruktor: Fors Indija, šasija: -, motor: Mercedes, vozači: - /
5. Lotus F1 tim /zemlja: Malezija, konstruktor: Lotus, šasija: -, motor: Kozvort, vozači: - /
6. Manor F1 tim /zemlja: V. Britanija, konstruktor: Manor, šasija: -, motor: Kozvort, vozači: - /
7. Vodafon Meklaren Mercedes / zemlja: V. Britanija, konstruktor: Meklaren, šasija: -, motor: Mercedes, vozači: Luis Hamilton/
8. Red Bul Rejsing /zemlja: Austrija, konstruktor: Red Bul, šasija: RB6, motor: -, vozači: Mark Veber, Sebastian Fetel/
9. Reno F1 tim /zemlja: Francuska, konstruktor: Reno, šasija: R30, motor: Reno, vozači: Fernando Alonso/
10. Skuderija Toro Roso /zemlja: Italija, konstruktor: Toro Roso, šasija: -, motor: -, vozači: - /
11. Panasonik Tojota Rejsing /zemlja: Japan, konstruktor: Tojota, šasija: -, motor: Tojota, vozači: - /
12. Tim US F1 /zemlja: SAD, konsturktor: US F1, šasija: -, motor: Kozvort, vozači: - /
13. AT&T Vilijams /zemlja: V. Britanija, konstruktor: Vilijams, šasija: FW32, motor: Tojota*, vozači: - /
*napomena: Vilijams je tražio raskid ugovora o snabdevanju motora sa Tojotom, koji važi do kraja 2010. godine i traži sporazum sa Mercedesom.
*napomena: svi timovi i 2010. godine koristiće Bridžstoun pneumatike.
(MONDO: foto: Guliver/Getty Images)
O ovoj grupaciji u javnosti ne zna se mnogo, osim da "zastupa interese pojedinih bogatih familija iz Evrope i sa Bliskog Istoka i da je kupila engleski tim Nots Kaunti".
Za BMW Zauber ove sezone voze Robert Kubica i Nik Hajdfeld.
Od trenuka kada je odeljenje za Motosport kompanije BMW objavilo da napušta F1, tražen je dovoljno snažan partner, koji je spreman da preuzme brigu o timu na valjan način. Izbor je pao na QIL, sa kojim je potpisan ugovor o preuzimanju tima, ali detalji ugovora nisu saopšteni.
BMW je saopštio samo da će Kuadbakove interese u ekipi zastupati državljanin Švajcarske Lionel Fišer.
Vest o prodaji BMW Zaubera došla je istog dana kada i potvrda da će ekipa Lotusa vratiti u Formulu 1 naredne sezone i biti 13. tim u karavanu. Lotus je posle skoro dve decenije "restaurirala" kompanija pod imenom 1Malezija F1 Tim.
Prodaja BMW Zaubera, umesto najavljenog gašenja, došla je kasno, tako da je Lotus popunio planirani broj od 13 timova za narednu sezonu. FIA je za sada Kuadbek timu dala status "rezerve" u slučaju da neki od prethodno prijavljenih timova u međuvremenu odustane.
Međutim, s obzirom na to da je "ozbiljna grupacija" stala iza BMW Zaubera, koji je bio jedan od najboljih timova u prethodne tri sezone, pa tako nova ekipa neće krenuti "od nule", FIA je najavila da će sa 13 timova razgovarati o mogućnosti da se priključi i 14. tim, što bi broj bolida popeo na 28.
To nije bio slučaj još od 1994. godine.
Kada je FOTA, udruženje timova koji se takmiče u Formuli 1, najavilo da će osnovati svoje takmičenje, FIA i Berni Eklston požurili su da ohrabre mnoge ljude iz auto-industrije i moto-sporta da se priključe karavanu, tako da je za 2010. godinu apliciralo 15 timova.
Za sada, prihvaćene su četiri kandidature: Kampos Meta, Lotus F1, Manor F1 i Tim US F1, a odbijeni: Prodrajv F1 (vlasnika Aston Martina), Lola Kars (tim koji se davno takmičio), Marč Rejsing Organizejšn (nepoznati vlasnici), Tim Superfund (austrijska kompanija Superfund i bivši vozač Formule 1, Aleksander Vurc), Epsilon Euskadi (tim juniorskih formula i Le Man Serije, još na listi čekanja, ako odustane BMW Zauberov naslednik), N. Tehnolodži (ekipa koja beleži uspehe u Svetskom turing kar šampionatu), Brabham (nemačka kompanija Formtek, koju vodi Fran Hilmer - povredili su prava na ime bivšeg F1 šampiona Džeka Brabhama, koji ih je tužio), myf1dream.com (grupa navijača registrovanih na sajtu myf1dream.com), kao i jedan Srbin.
Zoran Stefanović pokušao je drugi put da oformi F1 tim. Posle neuspešnog pokušaja sa Lola Karson 1997. godine, Stefanović je za 2010. godinu dobio podršku kompanije koja se bavi prozvodnjom komponenata za avio i auto industriju, kao i proizvodnjom prototipova i malih serija za automobilski sektor.
Ipak, Stefanović je morao da podnese žalbu pred Evropskom komisijom, jer mu je, kako tvrdi, naloženo da mora da koristi Kozvortove motore, ukoliko želi da se njegov tim takmiči u Formuli 1, čime je FIA nametnula monopol i uskratila ekipi slobodu na tržištu.
Zbog toga, naredne sezone neće biti prvog srpskog tima u Fomuli 1, ali nije nemoguće da se to dogodi u budućnosti.
LISTA TIMOVA PRIJAVLJENIH ZA SEZONU 2010
1. Bron GP F1 tim /zemlja: V. Britanija, konstruktor: Bron, šasija: -, motor: -, vozači: - /
2. Kampos Meta /zemlja: Španija, konstruktor: Kampos, šasija: -, motor: Kozvort, vozači: - /
3. Skuderija Ferari Marlboro /zemlja: Italija, konstruktor: Ferari, šasija: -, motor: Ferari, vozači: Felipe Masa, Kimi Raikonen, Đankarlo Fizikela/
4. Fors Indija F1 tim /zemlja: Indija, konstruktor: Fors Indija, šasija: -, motor: Mercedes, vozači: - /
5. Lotus F1 tim /zemlja: Malezija, konstruktor: Lotus, šasija: -, motor: Kozvort, vozači: - /
6. Manor F1 tim /zemlja: V. Britanija, konstruktor: Manor, šasija: -, motor: Kozvort, vozači: - /
7. Vodafon Meklaren Mercedes / zemlja: V. Britanija, konstruktor: Meklaren, šasija: -, motor: Mercedes, vozači: Luis Hamilton/
8. Red Bul Rejsing /zemlja: Austrija, konstruktor: Red Bul, šasija: RB6, motor: -, vozači: Mark Veber, Sebastian Fetel/
9. Reno F1 tim /zemlja: Francuska, konstruktor: Reno, šasija: R30, motor: Reno, vozači: Fernando Alonso/
10. Skuderija Toro Roso /zemlja: Italija, konstruktor: Toro Roso, šasija: -, motor: -, vozači: - /
11. Panasonik Tojota Rejsing /zemlja: Japan, konstruktor: Tojota, šasija: -, motor: Tojota, vozači: - /
12. Tim US F1 /zemlja: SAD, konsturktor: US F1, šasija: -, motor: Kozvort, vozači: - /
13. AT&T Vilijams /zemlja: V. Britanija, konstruktor: Vilijams, šasija: FW32, motor: Tojota*, vozači: - /
*napomena: Vilijams je tražio raskid ugovora o snabdevanju motora sa Tojotom, koji važi do kraja 2010. godine i traži sporazum sa Mercedesom.
*napomena: svi timovi i 2010. godine koristiće Bridžstoun pneumatike.
(MONDO: foto: Guliver/Getty Images)