
Valentino Rosi mogao bi da odgodi mogući prelazak na "četiri točka" pošto je deveta titula u MOTO GP karijeri pojačala njegovu strast za motociklima.
Tridesetogodišnji Doktor osvojio je drugu uzastopnu titulu u kraljevskoj klasi MOTO GP šampionata, četvrtu vozeći za Jamahu, a ukupno devetu, ali ipak želi da "ostavi prostor" nakon što mu istekne ugovor sa japanskim timom 2010. godine.
Govorkanja o prelasku na "četiri točka" često su se provlačila u svetskim medijima, a pojačana su nakon Rosijeve izjave da razmišlja o promeni sportske karijere i da je budućnost za njega velika misterija.
Međutim, posle trećeg mesta na Velikoj nagradi Malezije, koje mu je bilo dovoljno za ukupnu pobedu, radost zbog trijumfa navela je na zaključak da će barem do 2012. voziti motocikl.
"Da moram odluku danas da donesem, odmah bih potpisao ugovor na još dve sezone", rekao je Italijan, koji je u moto-sportu osvojio gotovo sve.
Jedini preostali cilj je rekord zemljaka Đakoma Agostinija, koji je ukupno zabeležio 122 pobede, odnosno 19 više od Rosija.
Naravno, to je lakše reći nego učiniti obzirom da su mu za stizanje rekorda u najboljem slučaju potrebne dve godine, a o kvalitetu i napretku njegovih rivala Kejsija Stonera iz Dukatija, te klupskog kolege Horhea Lorenca ne vredi trošiti reči.
"Naredne godine želim da odbranim titulu i ponovim odlične borbe sa Lorencom i Stonerom. Možda bih mogao da se približim rekorderu, ali još ne znam da li ću produžiti ugovor na jednu ili dve sezone", naglasio je Rosi.
On bi radije da se vrati u ekipu Dukatija, nego ostao u Jamahi, ali su male šanse da ponovo brani boje italijanskog tima. U Italiji bi imao mnogo manji pristisak medija, posebno jer bi Stoner u tom slučaju verovatno napustio Dukati.
Doktor je ranije izjavio da najbolji vozači moraju da nastupaju za različite ekipe zbog napretka motosporta, što je razumljivo.
Bez obzira na sve, italijanska javnost bi pozdravila Doktorov povratak na "čizmu", ali ono o čemu navijači na Apeninima žude je domaći vozač Formule 1 u ekipi Ferarija.
Čak je Rosi pre nekoliko godina bio blizu da postane test vozač tima iz Maranela, ali je prelomio i odlučio da ostane u svojoj disciplini.
Tada je odbio veliku priliku, a teško će se ona ponovo ukazati, obzirom da će od naredne sezone "crni konj" imati dvostrukog svetskog prvaka Fernanda Alonsa, i Brazilca Felipea Masu, koji će se oporaviti od nezgodne povrede.
"Kako godine prolaze, Rosi postaje star za F1. Šanse da se okuša u najbržem cirkusu su svedene na minimum. Mi ćemo sve učiniti da ga zadržimo", rekao je direktor Jamahe David Brivio.
Rosija su mediji odmah povezali sa Ferarijem kad je objavljeno da italijanska ekipa planira tri bolida sledeće godine, ali su zvaničnici Formule jedan odbacili takve tvrdnje.
Istina, Rosi je u nekoliko navrata u prošlosti testirao Ferarijeve bolide, a i ponovo je priznao da bi to rado opet učinio. "Pitao sam šefa Ferarija Stefana Domenikalija da li ću dobiti novu priliku da testiram bolid".
Eventualnu karijeru na četiri točka ne bi trebalo odbaciti, posebno jer Rosi nije ni približno bogat koliko bi zarađivao u WRC prvenstvu, a posebno u Formuli 1.
U aprilu je priznao da će voziti još 10 godina voziti kad završi sa motociklima, te da će to biti Ford Fokus na reliju u Meksiku. Međutim, obzirom da u WRC dominira Francuz Sebastijan Leb, šestostruki uzastopni prvak, Italijana ipak verovatno očekuje produženje ugovora na dva točka.
(MONDO)
Tridesetogodišnji Doktor osvojio je drugu uzastopnu titulu u kraljevskoj klasi MOTO GP šampionata, četvrtu vozeći za Jamahu, a ukupno devetu, ali ipak želi da "ostavi prostor" nakon što mu istekne ugovor sa japanskim timom 2010. godine.
Govorkanja o prelasku na "četiri točka" često su se provlačila u svetskim medijima, a pojačana su nakon Rosijeve izjave da razmišlja o promeni sportske karijere i da je budućnost za njega velika misterija.
Međutim, posle trećeg mesta na Velikoj nagradi Malezije, koje mu je bilo dovoljno za ukupnu pobedu, radost zbog trijumfa navela je na zaključak da će barem do 2012. voziti motocikl.
"Da moram odluku danas da donesem, odmah bih potpisao ugovor na još dve sezone", rekao je Italijan, koji je u moto-sportu osvojio gotovo sve.
Jedini preostali cilj je rekord zemljaka Đakoma Agostinija, koji je ukupno zabeležio 122 pobede, odnosno 19 više od Rosija.
Naravno, to je lakše reći nego učiniti obzirom da su mu za stizanje rekorda u najboljem slučaju potrebne dve godine, a o kvalitetu i napretku njegovih rivala Kejsija Stonera iz Dukatija, te klupskog kolege Horhea Lorenca ne vredi trošiti reči.
"Naredne godine želim da odbranim titulu i ponovim odlične borbe sa Lorencom i Stonerom. Možda bih mogao da se približim rekorderu, ali još ne znam da li ću produžiti ugovor na jednu ili dve sezone", naglasio je Rosi.
On bi radije da se vrati u ekipu Dukatija, nego ostao u Jamahi, ali su male šanse da ponovo brani boje italijanskog tima. U Italiji bi imao mnogo manji pristisak medija, posebno jer bi Stoner u tom slučaju verovatno napustio Dukati.
Doktor je ranije izjavio da najbolji vozači moraju da nastupaju za različite ekipe zbog napretka motosporta, što je razumljivo.
Bez obzira na sve, italijanska javnost bi pozdravila Doktorov povratak na "čizmu", ali ono o čemu navijači na Apeninima žude je domaći vozač Formule 1 u ekipi Ferarija.
Čak je Rosi pre nekoliko godina bio blizu da postane test vozač tima iz Maranela, ali je prelomio i odlučio da ostane u svojoj disciplini.
Tada je odbio veliku priliku, a teško će se ona ponovo ukazati, obzirom da će od naredne sezone "crni konj" imati dvostrukog svetskog prvaka Fernanda Alonsa, i Brazilca Felipea Masu, koji će se oporaviti od nezgodne povrede.
"Kako godine prolaze, Rosi postaje star za F1. Šanse da se okuša u najbržem cirkusu su svedene na minimum. Mi ćemo sve učiniti da ga zadržimo", rekao je direktor Jamahe David Brivio.
Rosija su mediji odmah povezali sa Ferarijem kad je objavljeno da italijanska ekipa planira tri bolida sledeće godine, ali su zvaničnici Formule jedan odbacili takve tvrdnje.
Istina, Rosi je u nekoliko navrata u prošlosti testirao Ferarijeve bolide, a i ponovo je priznao da bi to rado opet učinio. "Pitao sam šefa Ferarija Stefana Domenikalija da li ću dobiti novu priliku da testiram bolid".
Eventualnu karijeru na četiri točka ne bi trebalo odbaciti, posebno jer Rosi nije ni približno bogat koliko bi zarađivao u WRC prvenstvu, a posebno u Formuli 1.
U aprilu je priznao da će voziti još 10 godina voziti kad završi sa motociklima, te da će to biti Ford Fokus na reliju u Meksiku. Međutim, obzirom da u WRC dominira Francuz Sebastijan Leb, šestostruki uzastopni prvak, Italijana ipak verovatno očekuje produženje ugovora na dva točka.
(MONDO)
Pridruži se MONDO zajednici.