Italijan Jarno Truli i Finac Heiki Kovalainen predstavljeni su kao novi vozači Lotusa, sa zadatkom da nekada slavnom timu vrate zaboravljeni sjaj.
LOTUS F1 ANGAŽOVAO DVA ISKUSNA VOZAČA
Italijanu i Fincu ukazana je čast i obaveza da 2010. godine pomognu slavnom Lotusu da se posle 15 godina izgnanstva iz Formule 1 vrati na stare staze slave. Toni Fernandez i Majk Gaskoj, uz podršku vlade Malezije, oživeli su drevni Lotus sa namerom da nastave sa osvajanjem titula.
A, u periodu od 1954. do 1994. godine, Lotus je bio jedan od najuspešnijih timova u Formuli 1, sa sedam konstruktorskih i šest titula u konkurenciji vozača. Uz to, retko koja ekipa ima zvučnija imena u sekciji: bivši vozači.
Posle VN Australije 1994. godine, Lotus se ugasio zbog nedostatka novca, a Fernandez i Gaskoj dizajnirali su novu šasiju, koja bi uz pomoć pouzdanog Kosvortovog agregata trebalo da bude konkurentna kada 14. marta u Bahreinu počne 61. sezona u istoriji sporta.
Lotus se nada da će tokom 19 trka, sve do 14. novembra 2010. u Abu Dabiju redovno biti u krugu timova, koji će osvajati bodove po novom principu (25 za pobedu, pa redom 20, 15, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 i 1 bod za 10. mesto).
Lotus je jedan od četiri potpuno nova tima u karavanu, pored Virdžin Rejsinga, Kampos Mete i Tima US F1. Nova imena su Mercedes GP (eks Bron GP, šampion u konkurenciji konstruktora) i Zauber (eks BMW).
"Pred nama je težak zadatak, ali i veliki izazov", rekao je Truli, koji je poslednjih godina vozio za Tojotu, ekipu koja se povukla iz šampionata zbog ekonomske krize, a koju pokušava da preuzme srpski biznismen Zoran Stefanović.
(N. J. - MONDO)