
LEGENDARNI SA POTVRIO DA ĆE 2010. GODINE VOZITI ZA MERCEDES GP
Da li ste spremni? Mihael Šumaher se vraća u akciju!
Sedmostruki šampion sveta, ujedno i najtrofejniji vozač Formule 1 svih vremena, potvrdio je u sredu, 23. decembra 2009. godine da će se vratiti na stazu i to u bolidu novog tima, Mercedes GP-a.
Šumaher i nemački gigant potpisali su jednogodišnji ugovor vredan sedam miliona evra, tako da će se penzionisana legenda posle tri sezone u svojstvu savetnika Ferarija, vratiti na pistu i ponovo boriti za titulu. Osmu!
I na pomen ove odluke, predsednik Ferarija Luka Di Montecemolo doživeo je blagi nervni slom i izjavio da je razočaran, jer je verovao da će Šumaher zauvek ostati u crvenoj familiji, kojoj je doneo pet uzastopnih šampionskih titula.
Ipak, Šumiju je bilo dosta sedenja. Tri sezone, kako kaže, pomogle su mu da napuni baterije i iskopa zakopane motive.
"Motivacija je tu, kao da nikada nije ni otišla", rekao je Šumi, koji će u januaru napuniti 41 godinu.
On se raduje što će ponovo raditi sa Rosom Bronom, čovekom koji ga je doveo u Ferari i koji je bio tvorac super jakog tima, koji je pet godina ubijao konkurenciju već na polovini sezone.
U međuvremenu, Bron je otišao iz skuderije, Šumaher se penzionisao i Ferari je od 2004. godine do danas osvojio samo jednu titulu prvaka i to u konkurenciji vozača (Kimi Raikonen, 2007. godine).
Šumaher veruje da u tandemu sa Bronom i moćnim Mercedesom može ponovo da se raduje, kao što je to bio slučaj 2000, 2001, 2002, 2003. i 2004. godine, kada su Šumi i Bron vodili Ferari. Njegov optimizam leži i u činjenici da je Bron prošle sezone kupio ugašenu Hondu i na pepelu tog tima za manje od mesec dana sagradio Bron GP - koji je osvojio titulu u debi sezoni.
Sedmostruki šampion sveta, ujedno i najtrofejniji vozač Formule 1 svih vremena, potvrdio je u sredu, 23. decembra 2009. godine da će se vratiti na stazu i to u bolidu novog tima, Mercedes GP-a.
Šumaher i nemački gigant potpisali su jednogodišnji ugovor vredan sedam miliona evra, tako da će se penzionisana legenda posle tri sezone u svojstvu savetnika Ferarija, vratiti na pistu i ponovo boriti za titulu. Osmu!
I na pomen ove odluke, predsednik Ferarija Luka Di Montecemolo doživeo je blagi nervni slom i izjavio da je razočaran, jer je verovao da će Šumaher zauvek ostati u crvenoj familiji, kojoj je doneo pet uzastopnih šampionskih titula.
Ipak, Šumiju je bilo dosta sedenja. Tri sezone, kako kaže, pomogle su mu da napuni baterije i iskopa zakopane motive.
"Motivacija je tu, kao da nikada nije ni otišla", rekao je Šumi, koji će u januaru napuniti 41 godinu.
On se raduje što će ponovo raditi sa Rosom Bronom, čovekom koji ga je doveo u Ferari i koji je bio tvorac super jakog tima, koji je pet godina ubijao konkurenciju već na polovini sezone.
U međuvremenu, Bron je otišao iz skuderije, Šumaher se penzionisao i Ferari je od 2004. godine do danas osvojio samo jednu titulu prvaka i to u konkurenciji vozača (Kimi Raikonen, 2007. godine).
Šumaher veruje da u tandemu sa Bronom i moćnim Mercedesom može ponovo da se raduje, kao što je to bio slučaj 2000, 2001, 2002, 2003. i 2004. godine, kada su Šumi i Bron vodili Ferari. Njegov optimizam leži i u činjenici da je Bron prošle sezone kupio ugašenu Hondu i na pepelu tog tima za manje od mesec dana sagradio Bron GP - koji je osvojio titulu u debi sezoni.
I konstruktorsku i pojedinačnu (Dženson Baton).
Baton je otišao u Meklaren, a Šumi će voziti za Mercedes, koji je nedavno otkupio kompletan Bron GP i posle 14 godina saradnje sa Meklarenom odlučio da potpuno samostalno uđe u takmičenje.
Šumaher će voziti u tandemu sa 17 godina mlađim sunarodnikom, Nikom Rozbergom, čiji je otac Keke takođe bio šampion sveta.
"Poziv koji sam dobio od Rosa (Brona) krajem novembra u sebi je doneo mogućnost da se vratim takmičenju, a kada sam čuo da će se tim zvati Mercedes GP, sve je odjednom postalo sjajno! Iako sam se povukao 2006. godine, nikada zapravo nisam napustio stazu", podseća Šumaher.
"Krajem 2006. godine bilo mi je muka od Formule 1, ali posle tri godine povratio sam energiju i trenutno jedva čekam da počne! U međuvremenu sam se malo zabavljao sa motociklima, ali sada sam spreman za akciju", poručio je Šumaher, koji je prve dve titule šampiona osvojio u timu Benetona 1994. i 1995. godine.
To "zabavljanje na dva točka" umalo ga je koštalo već potpisanog ugovora sa Mercedesom. Naime, Šumaher i Bron su se brzo dogovorili, ali poslednju reč imali su lekari, koji su posmatrali kako će Šumijev vrat, leđa i rame podneti napore koje iziskuje vožnja bolida Formule 1.
Nemac je zaradio ozbiljne povrede kada je jednom prilikom pao sa motocikla i zbog toga nije mogao prošle sezone da uskoči u bolid Ferarija, kada je tešku povredu doživeo Felipe Masa. Ferari se na brzinu snašao sa Đankarlom Fizikelom, a svet je ostao razočaran, jer je Šumaherov povratak na stazu u prvi mah bio izvestan.
Ipak, Šumi, jedini Nemac koji je osvajao titulu prvaka sveta u Formuli 1, u međuvremenu je vežbao, jačao, išao na terapije, što je na kraju doprinelo da dobije lekarsko uverenje - sposoban!
"Razumem da ljudi postavljaju pitanje moje fizičke spreme i želim to da razumem. Ali, nisu ljudi ti kojima sam morao da dokažem da sam zdrav. Morao sam prvo sebi to da dokažem i bio sam presrećan kada sam dobio 'OK' znak. Mogu da kažem da je moj vrat spreman 100 odsto za iskušenja koja slede", rekao je Šumaher, koji žali što još prethodnog leta nije mogao da se vrati na stazu.
Baton je otišao u Meklaren, a Šumi će voziti za Mercedes, koji je nedavno otkupio kompletan Bron GP i posle 14 godina saradnje sa Meklarenom odlučio da potpuno samostalno uđe u takmičenje.
Šumaher će voziti u tandemu sa 17 godina mlađim sunarodnikom, Nikom Rozbergom, čiji je otac Keke takođe bio šampion sveta.
"Poziv koji sam dobio od Rosa (Brona) krajem novembra u sebi je doneo mogućnost da se vratim takmičenju, a kada sam čuo da će se tim zvati Mercedes GP, sve je odjednom postalo sjajno! Iako sam se povukao 2006. godine, nikada zapravo nisam napustio stazu", podseća Šumaher.
"Krajem 2006. godine bilo mi je muka od Formule 1, ali posle tri godine povratio sam energiju i trenutno jedva čekam da počne! U međuvremenu sam se malo zabavljao sa motociklima, ali sada sam spreman za akciju", poručio je Šumaher, koji je prve dve titule šampiona osvojio u timu Benetona 1994. i 1995. godine.
To "zabavljanje na dva točka" umalo ga je koštalo već potpisanog ugovora sa Mercedesom. Naime, Šumaher i Bron su se brzo dogovorili, ali poslednju reč imali su lekari, koji su posmatrali kako će Šumijev vrat, leđa i rame podneti napore koje iziskuje vožnja bolida Formule 1.
Nemac je zaradio ozbiljne povrede kada je jednom prilikom pao sa motocikla i zbog toga nije mogao prošle sezone da uskoči u bolid Ferarija, kada je tešku povredu doživeo Felipe Masa. Ferari se na brzinu snašao sa Đankarlom Fizikelom, a svet je ostao razočaran, jer je Šumaherov povratak na stazu u prvi mah bio izvestan.
Ipak, Šumi, jedini Nemac koji je osvajao titulu prvaka sveta u Formuli 1, u međuvremenu je vežbao, jačao, išao na terapije, što je na kraju doprinelo da dobije lekarsko uverenje - sposoban!
"Razumem da ljudi postavljaju pitanje moje fizičke spreme i želim to da razumem. Ali, nisu ljudi ti kojima sam morao da dokažem da sam zdrav. Morao sam prvo sebi to da dokažem i bio sam presrećan kada sam dobio 'OK' znak. Mogu da kažem da je moj vrat spreman 100 odsto za iskušenja koja slede", rekao je Šumaher, koji žali što još prethodnog leta nije mogao da se vrati na stazu.
"Nažalost, prethodnog leta sve je bilo i suviše blizu mog pada sa motora, iako sam želeo da vozim Ferari, ali sada je prošlo dovoljno vremena i ozdravio sam u potpunosti. Mogu da uradim sve ono što sam radio i ranije, nema problema", namignuo je Šumaher novinarima.
Iako je ugovor potpisan samo na godinu dana, u njega je uneta i klauzula po kojoj je moguće produžiti ga, pod uslovom da obe strane budu zadovoljne. Uslov nije osvajanje šampionske titule...
Moguće je da će Šumaher voziti za Mercedes GP do trenutka kada 2012. godine Sebastienu Fetelu bude istekao ugovor sa Red Bulom.
U utorak popodne, Šumaherov povratak nagovestio je njegov menadžer Vili Veber, koji je rekao da se njegov štićenik oseća "super-spremno".
Uspon Fernanda Alonsa i Renoa, tandema koji je uzimao titule 2005. i 2006. godine, ubrzao je Šumaherovo povlačenje. Kao "netaknuti" šampion sa početka novog milenijuma, Nemac je teško podnosio da ga neko iz trke u trku pobeđuje i uzima vrh strane u novinama.
Ali, očigledno je da Šumi nije rekao sve i da je prepoznao trenutak da dovrši svoje uveliko impresivno životno delo. Šta o tome misle Dženson Baton, Luis Hamilton, Fernando Alonso, Felipe Masa? Jedan penzionisani velikan vraća se na stazu da naruši novi svetski poredak.
Da li će Mercedes GP imati dovoljno konja za Šumaherove kočije?
Jedna stvar je sigurna - 2010. godine Formula 1 biće popularna kao retko kada.
(N. J. - MONDO, foto: Guliver/Getty Images)
Iako je ugovor potpisan samo na godinu dana, u njega je uneta i klauzula po kojoj je moguće produžiti ga, pod uslovom da obe strane budu zadovoljne. Uslov nije osvajanje šampionske titule...
Moguće je da će Šumaher voziti za Mercedes GP do trenutka kada 2012. godine Sebastienu Fetelu bude istekao ugovor sa Red Bulom.
U utorak popodne, Šumaherov povratak nagovestio je njegov menadžer Vili Veber, koji je rekao da se njegov štićenik oseća "super-spremno".
Uspon Fernanda Alonsa i Renoa, tandema koji je uzimao titule 2005. i 2006. godine, ubrzao je Šumaherovo povlačenje. Kao "netaknuti" šampion sa početka novog milenijuma, Nemac je teško podnosio da ga neko iz trke u trku pobeđuje i uzima vrh strane u novinama.
Ali, očigledno je da Šumi nije rekao sve i da je prepoznao trenutak da dovrši svoje uveliko impresivno životno delo. Šta o tome misle Dženson Baton, Luis Hamilton, Fernando Alonso, Felipe Masa? Jedan penzionisani velikan vraća se na stazu da naruši novi svetski poredak.
Da li će Mercedes GP imati dovoljno konja za Šumaherove kočije?
Jedna stvar je sigurna - 2010. godine Formula 1 biće popularna kao retko kada.
(N. J. - MONDO, foto: Guliver/Getty Images)
Pridruži se MONDO zajednici.