Nova sezona Formule 1 počinje u subotu trkom za Veliku nagradu Bahreina, a ovogodišnje takmičenje možda će biti jedno od najzanimljivijih u istoriji.
Nova sezona Formule 1 počinje u subotu trkom za Veliku nagradu Bahreina, a ovogodišnje takmičenje možda će biti jedno od najzanimljivijih u istoriji.
Titulu svetskog prvaka brani vozač Renoa Fernando Alonso, koji je prošle godine kao autsajder stigao do krune, srušivši petogodišnju dominaciju Mihaela Šumahera i Ferarija.
Pored titule, Španac je od Šumahera preoteo i naslov najmladjeg svetskog šampiona u istoriji Formule 1.
Alonso će, medjutim, ove sezone, pored pritiska javnosti imati i dodatni teret, jer je potpisao ugovor sa ekipom Meklarena i od 2007. će sesti za volan "srebrne strele“.
"Ja sam profesionalac koji uvek daje sve od sebe, pa će tako biti i sada. Potpisao sam za Meklaren, jer mi je trebao novi izazov. U ekipi Renoa sam već pet godina i prošle sezone smo konačno stigli do trona. Flavio Brijatore je od mene stvorio šampiona, ali mislim da sam napravio pravi potez sa Meklarenom", rekao je Alonso kome će i ove sezone u Renou ledja "čuvati" Italijan Djankarlo Fizikela.
Glavnu konkurenciju Renou predstadvljaće ekipe Ferarija, Meklarena i Tojote.
Za skuderiju će ove godine voziti Mihael Šumaher i Brazilac Felipe Masa, a ekipu je napustio dugogodišnji drugi pilot Rubens Barikelo.
Ferari je prošle sezone imao dosta problema sa gumama i motorom, ali su vozači italijanskog tima ipak uspeli sedam puta da se popnu na podijum. "Crna mrlja" u istoriji ove ekipe verovatno će ostati pobeda na trci u Indijanopolisu, koju je zbog sukoba većine timova sa FIA, završilo samo šest bolida, prvo mesto osvojio je upravo Mihael Šumaher.
Ekipa koja će i ove sezone imati najveći budžet u F1 je Tojota, čije boje će braniti Ralf Šumaher i Jarno Truli. Japanski tim sa sedištem u Kelnu je prošle godine završio na četvrtom mestu na tabeli u konkurenciji konstruktora, a mladji Šumaher i Truli su se ukupno pet puta peli na podijum. Čelnici Tojote od ove sezone očekuju mnogo i nadaju su konačnom proboju medju tri najbolja tima u takmičenju.
Nova sezona doneće i nove timove, vozače i pravila koji bi trebalo da sport učine zanimljivijim u odnosu na prethodni ciklus.
Uprava Formule jedan ove sezone promenila je način kvalifikacija, koje će se ubuduće voziti u tri faze.
Najsporijih pet vozača otpašće posle prvih 15 minuta takmičenja, a još pet posle sledećih 15. Preostali vozači će se u trećoj fazi, koja će trajati 20 minuta, trkati za najbolje mesto na startu.
Timovi će, takodje, morati da umesto 10-cilindričnih V10 motora koriste one sa osam cilindara V8.
Prošle sezone, osim u retkim slučajevima, bilo je zabranjeno menjanje guma, dok će ove godine to biti dozvoljeno.
Uprava Formule 1 se na takav potez odlučila možda i da bi izbegla fijasko kakav se desio na Velikoj nagradi SAD u Indijanapolisu, kada su timovi koji su korištili gume francuskog "Mišlena" odbili da se trkaju.
Sve promene trebalo bi da manjim timovima daju veće šanse za postizanje dobrih rezultata.
Učesnik Formule jedan, izmedju ostalih, biće i dvadesetdvogodišnji Skot Spid - prvi Amerikanac u takmičenju posle 13 godina, kada je sport napustio Majkl Andreti. Spid će voziti za drugi tim Red Bula, Skuderija Toro Roso.
Neki takmičari su promenili timove, pa će doskorašnji Šumaherov partner u Ferariju Rubens Barikelo, voziti sa Hondu, koja će se ove sezone takmičiti samostalno, a ne kao BAR-Honda.
Takuma Sato i Jodji Ide voziće za novoosnovani japanski tim Super Aguri.
(MONDO/Beta)
Titulu svetskog prvaka brani vozač Renoa Fernando Alonso, koji je prošle godine kao autsajder stigao do krune, srušivši petogodišnju dominaciju Mihaela Šumahera i Ferarija.
Pored titule, Španac je od Šumahera preoteo i naslov najmladjeg svetskog šampiona u istoriji Formule 1.
Alonso će, medjutim, ove sezone, pored pritiska javnosti imati i dodatni teret, jer je potpisao ugovor sa ekipom Meklarena i od 2007. će sesti za volan "srebrne strele“.
"Ja sam profesionalac koji uvek daje sve od sebe, pa će tako biti i sada. Potpisao sam za Meklaren, jer mi je trebao novi izazov. U ekipi Renoa sam već pet godina i prošle sezone smo konačno stigli do trona. Flavio Brijatore je od mene stvorio šampiona, ali mislim da sam napravio pravi potez sa Meklarenom", rekao je Alonso kome će i ove sezone u Renou ledja "čuvati" Italijan Djankarlo Fizikela.
Glavnu konkurenciju Renou predstadvljaće ekipe Ferarija, Meklarena i Tojote.
Za skuderiju će ove godine voziti Mihael Šumaher i Brazilac Felipe Masa, a ekipu je napustio dugogodišnji drugi pilot Rubens Barikelo.
Ferari je prošle sezone imao dosta problema sa gumama i motorom, ali su vozači italijanskog tima ipak uspeli sedam puta da se popnu na podijum. "Crna mrlja" u istoriji ove ekipe verovatno će ostati pobeda na trci u Indijanopolisu, koju je zbog sukoba većine timova sa FIA, završilo samo šest bolida, prvo mesto osvojio je upravo Mihael Šumaher.
Meklaren želi povratak na vrh
Za tim Meklarena se slobodno može reći da je prošle sezone nekoliko puta ispustio iz ruku titulu prvaka u obe konkurencije. Nepouzdanost bolida, koji je definitivno bio najbrži u celom takmičenju, koštala je Kimija Raikonena i Huana Pabla Montoju nekoliko desetina bodova. Finsko-kolumbijski par će i ove godine sedeti za upravljačima "srebrnih strela", ali ono što može da zabrine prvog čoveka ekipe Rona Denisa su slabi rezultati testova u predsezoni.Ekipa koja će i ove sezone imati najveći budžet u F1 je Tojota, čije boje će braniti Ralf Šumaher i Jarno Truli. Japanski tim sa sedištem u Kelnu je prošle godine završio na četvrtom mestu na tabeli u konkurenciji konstruktora, a mladji Šumaher i Truli su se ukupno pet puta peli na podijum. Čelnici Tojote od ove sezone očekuju mnogo i nadaju su konačnom proboju medju tri najbolja tima u takmičenju.
Nova sezona doneće i nove timove, vozače i pravila koji bi trebalo da sport učine zanimljivijim u odnosu na prethodni ciklus.
Uprava Formule jedan ove sezone promenila je način kvalifikacija, koje će se ubuduće voziti u tri faze.
Najsporijih pet vozača otpašće posle prvih 15 minuta takmičenja, a još pet posle sledećih 15. Preostali vozači će se u trećoj fazi, koja će trajati 20 minuta, trkati za najbolje mesto na startu.
Timovi će, takodje, morati da umesto 10-cilindričnih V10 motora koriste one sa osam cilindara V8.
Prošle sezone, osim u retkim slučajevima, bilo je zabranjeno menjanje guma, dok će ove godine to biti dozvoljeno.
Uprava Formule 1 se na takav potez odlučila možda i da bi izbegla fijasko kakav se desio na Velikoj nagradi SAD u Indijanapolisu, kada su timovi koji su korištili gume francuskog "Mišlena" odbili da se trkaju.
Sve promene trebalo bi da manjim timovima daju veće šanse za postizanje dobrih rezultata.
Učesnik Formule jedan, izmedju ostalih, biće i dvadesetdvogodišnji Skot Spid - prvi Amerikanac u takmičenju posle 13 godina, kada je sport napustio Majkl Andreti. Spid će voziti za drugi tim Red Bula, Skuderija Toro Roso.
Neki takmičari su promenili timove, pa će doskorašnji Šumaherov partner u Ferariju Rubens Barikelo, voziti sa Hondu, koja će se ove sezone takmičiti samostalno, a ne kao BAR-Honda.
Takuma Sato i Jodji Ide voziće za novoosnovani japanski tim Super Aguri.
(MONDO/Beta)