Nehumani uslovi obeležilli su trku Formule 1 za Veliku nagradu Katara i za mnoge vozače ova trka će ostati zapamćenja kao najteža trka u njihovoj karijeri. Pobedu je odneo sjajni Maks Ferstapen koji je tokom vikenda proslavio i titului, ali reakcije na uslove potpuno su zasenile uspeh Holanđanina.
Iako se vozilo u noćnom terminu, paklena vrućina nanela je velike probleme jer se temperatura nije spuštala na manje od 30 stepeni Celzijusa. Lando Noris (Meklaren) je posle trke izjavio da je šest-sedam vozača potražilo medicinsku pomoć jer su dehidrirali.Vozač Logan Sardžent (Viilijams) morao je da odustane sredinom trke jer je malo nedostajalo da se onesvesti u bolidu. Esteban Okon (Alpina) je dva puta povraćao u kacigu i zbog toga takođe odustao od trke.
"Šest bodova... najteži poeni ikada... Vazduh je bio užasan, goreo sam pod kacigom. Osećao sam se kao da sam u vatri. Iskreno, prvi put mi je pozlilo u 15. ili 16. krugu. Povraćao sam odmah u kacigu. Morao sam da se opustim posle toga, fokusiram na ono što radim i da zadržim bolid na stazi. Hajdemo da se vratimo ovde u decembru, ne u oktobru, molim vas", izjavio je Okon.
Svi vozači osudili su ovaj čin da se trka održava u Kataru u oktobru, kada još uvek nisu normalni uslovi za trku. Pobednik Maks Ferstapen i Oskar Pjastri su posle trke ležali na podu, pokušavajuči da se rahlade, a Šarl Lekler je poručio da ovako nešto više ne sme da se ponovi u Formuli 1.
"Mislim da nam je svima ovo bila najteža trka u karijeri. Neću da verujem nikome ko kaže drugačije, Na stazi ima mnogo krivina kroz koje prolazimo velikim brzinama, a morali smo da napravimo tri pauze da promenimo gume. Ako se i naredne godine nađemo u sličnoj situaciji, moraćemo o tome da razgovaramo među vozačima. Nije u pitanju naša fizička priprema, dehidrirali smo! Temperatura je visoka i počinje da vam se muti vid, puls vam ubrzava i sve je to jako teško da se kontroliše. Plus nije nam pomogla tečnost koja je bila zagrejana na 60 stepeni", otkrio je Lekler.
Ista ova trka (VN Katara) održana je pre dve godine u novembru, kada su tada uslovi za vozače podnošljivi.
"Tužno je ovo što nam se dogodilo. Nije dobro, mnogi vozači su odmah iz bolida prebačeni u bolnicu. Onesvestili su se! Možda na TV-u nije izgledalo naporno, ali verujte da jeste. Previše je opasno i svašta je moglo da se desi. Znam da ćemo sledeće godine ovde u Kataru da vozimo u novembru, međutim, ovo sada je nedopustivo" rekao je Lando Noris koji je trku završio na trećoj poziciji.
BONUS VIDEO:
"Partizan ide na Fajnal-for, Evroliga je prava košarka": Igrao sa Lebronom, a u Evropi pokazuje kakav je majstor
"Navijači nas već vide na fajnal-foru": Marinković zna da su igrači gladni, ali je oprezan
Italijani, pa ipak Zvezda dolazi - zar samo toliko pažnje? U fokusu im Vlahović i Zlatanova svađa...
Mondo ukrštenica za 11. decembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Nema vremena ni da se pati, ni da se previše raduje": Željko otkrio ko neće igrati za Partizan u Berlinu