Na današnji dan 1960. godine u Sao Paulu rođen je Ajrton Sena, trostruki pobednik šampionata Formule jedan.
Vozač koji je tokom čitave karijere uživao veliku podršku navijača, stekao je kultni status tragično izgubivši život na stazi "Enco i Dino Ferari" u Imoli, na gran priju San Marina.
Otišao je u 35. godini, kada je mogao još mnogo da pruži u najbržem sportu. Uostalom, na toj trci je po 65. put startovao sa "pol pozicije", što je bio rekord F1 sve do 2006, kada ga je oborio Mihael Šumaher.
Da je bezbednost na stazama F1 u to vreme bila na niskom nivou - pogotovo u Imoli - govori podatak da je dan pre Sene tokom kvalifikacija poginuo i Austrijanac Roland Racenberger, dok je Rubens Barikelo dva dana ranije teško povređen.
U tom smislu, oni su umnogome zaslužni što današnjim vozačima maltene ne može da zafali dlaka sa glave.
Sena je bio sin bogatog brazilskog zemljoposednika, što mu je omogućilo da se od malih nogu bavi sportom. Brzo je pokazao interesovanje za automobile i motore, sa 13 godina počeo je da vozi karting, a sa 17 postao prvak Južne Amerike.
Debi u F1 ostvario je 1984. godine u ekipi Toulmen, naredne tri sezone proveo je u Lotusu, a najproduktivnije godine svoje karijere podario je Meklarenu (1988-1993), u čijem bolidu je osvojio sve tri titule prvaka sveta. Poslednju sezonu vozio je za Vilijams.
Na 161 gran pri trci ostvario je 41 pobedu.
Kada je preminuo od povreda glave, zadobijenih prilikom udarca u betonski zid, u Brazilu je proglašena trodnevna žalost, a na dan sahrane se na ulicama Sao Paula okupilo više od milion ljudi.
(MONDO)
Vozač koji je tokom čitave karijere uživao veliku podršku navijača, stekao je kultni status tragično izgubivši život na stazi "Enco i Dino Ferari" u Imoli, na gran priju San Marina.
Otišao je u 35. godini, kada je mogao još mnogo da pruži u najbržem sportu. Uostalom, na toj trci je po 65. put startovao sa "pol pozicije", što je bio rekord F1 sve do 2006, kada ga je oborio Mihael Šumaher.
Da je bezbednost na stazama F1 u to vreme bila na niskom nivou - pogotovo u Imoli - govori podatak da je dan pre Sene tokom kvalifikacija poginuo i Austrijanac Roland Racenberger, dok je Rubens Barikelo dva dana ranije teško povređen.
U tom smislu, oni su umnogome zaslužni što današnjim vozačima maltene ne može da zafali dlaka sa glave.
Sena je bio sin bogatog brazilskog zemljoposednika, što mu je omogućilo da se od malih nogu bavi sportom. Brzo je pokazao interesovanje za automobile i motore, sa 13 godina počeo je da vozi karting, a sa 17 postao prvak Južne Amerike.
Debi u F1 ostvario je 1984. godine u ekipi Toulmen, naredne tri sezone proveo je u Lotusu, a najproduktivnije godine svoje karijere podario je Meklarenu (1988-1993), u čijem bolidu je osvojio sve tri titule prvaka sveta. Poslednju sezonu vozio je za Vilijams.
Na 161 gran pri trci ostvario je 41 pobedu.
Kada je preminuo od povreda glave, zadobijenih prilikom udarca u betonski zid, u Brazilu je proglašena trodnevna žalost, a na dan sahrane se na ulicama Sao Paula okupilo više od milion ljudi.
(MONDO)
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte