Posle ove odluke prvog čoveka Formule 1 Bernija Eklstona, verovatno će mnoge zemlje koje su razmišljale da sagrade ultra-modernu pistu kako bi ušle u kalendar - dobro razmisliti!
Uoči prve trke, pre šest godina, kada je Huan Pablo Montoja u Meklarenu ostvario i dalje aktueli rekord staze 1:24,770, Eklston je ushićeno poručio: "Ovo je najbolja pista na svetu!"
Nekoliko godina kasnije, Eklston je izbacio VN Turske iz kalendara, pa će moderna staza ubuduće morati da se zadovolji trkama DTM šampionata, Formule G, FIA World Touring Car šampionata, itd. Razlozi?
Dva su bitna razloga za sunovrat turske ideje da će dugo stanovati u Formuli 1. Prvi je taj što su se Turci pobunili zbog "globe" od 26 miliona dolara na godišnjem nivou, koliko je potrebno plaćati F1 organizaciji da bi se uopšte bio domaćin jedne trke. A, taj ugovor je isticao 2012. godine.
VN Turske bila je jedna od pet u kalendaru koje su vožene u smeru suprotnom od smera kazaljke na satu.
U isto vreme, Eklston je saopštio da će se VN Bahreina vratiti u kalendar naredne godine, nakon što je ove sezone otkazana zbog nestabilne političke situacije u toj zemlji i uličnih nemira u martu, kada je trebalo da počne sezona upravo na toj pisti.
Ipak, VN Bahreina biće pomerena za kraj sezone, u novembru, pa će tako VN Australije u Melburnu do daljeg ostati prva trka u šampionatu.
Sudbinu Istanbula, mogla bi da doživi i Budimpešta. VN Mađarske dugo je u kalendaru i preživela je mnogo "seča", ali će se o budućnosti ove trke raspravljati uskoro.
(N. J. - MONDO)