Slušaj vest

Kanadski vozač Formule 1 Lens Strol (27 godina), koji vozi za Aston Martin, zaradio je u sezoni 2025. čak 13,5 miliona dolara, što ga čini osmim najbolje plaćenim vozačem Formule 1.

Bila je ovo jedna uobičajena godina Lensa Strola. Ni ove sezone nijednom se nije popeo na podijum, niti osvojio značajan broj bodova (33), niti je osvojio pol-poziciju. Ipak, uprkos tome, Kanađanin nije samo jedan od najplaćenijih vozača, već ima i garantovano mesto u Aston Martinu i za naredne sezone, zato što je vlasnik tima njegov otac, Lorens Strol.

Nema milione, već milijarde

Lorens Strol direktor Aston Martina na trci Formule 1
Foto: EPA/YOAN VALAT

Lorens Šeldon Strulović, kako je glasilo originalno njegovo prezime, rođen je 1959. godine u Motrealu i kanadski je moćnik sa bogatstvom procenjenim 2024. godine na čak 3,9 milijardi dolara.

Njegov otac Leo Strulović imao je rusko-jevrejsko poreklo i promenio je svoje ime, izbrišavši "ić". Njegov sin Lorens Strol već decenjama je u svetu mode izuzetno uticajan, pa se mogu naći i podaci da je Strol senior doveo liniju Pjera Kardena u Kanadu, kao što je i odeću Ralfa Lorena odneo u Evropu. Investirao je uz to u brendove "Majkl Kors", "Tomi Hilfiger" i razvijao svoje poslovanje do 2014, kada je prodao kompaniju i posvetio sve velikoj strasti svog sina - formuli. Iste godine kupio je "Prema Rejsing" tim i počeo da ulaže ogroman novac u karijeru svog sina.

Platio bogatstvo da Lens Strol stigne do Formule 1

Lens Strol sedi na kauču na trci Formule 1 u Mađarskoj
Foto: ANNA SZILAGYI/EPA

Navodno, Strolov otac platio je 80 miliona dolara Vilijamsu i izdvajao ogroman novac pre debija svog sina.

"Svako će da priča svoju priču i na to ne mogu da utičem. Dolazim iz bogate porodice i to neću da poričem, ali verujem da sam sam izborio svoju šansu u Formuli 1, jer sam na putu dotle pobeđivao u svakoj seriji", rekao je Strol junior za "Tajms".

Ipak, nemački mediji "Auto Motor" i "Sport" otkrili su tada da je otac, modni mogul, kupio Prema F3 tim i da je angažovao čuvenog Ferarijevog inženjera Luku Baldiserija da prati razvoj sina. Uz takve stručnjake, kakve ostali takmičari u F3 nisu imali, Strol je dobio i poseban simulator na kojem je mogao da vežba svoje veštine. Bio je smešten u centrali Vilijamsa i tadašnji asovi tog tima Valteri Botas i Felipe Masa nisu mogli da rade na toj mašini, jer je bila specijalno podešena za F3 kategoriju.

I to nije sve, jer je 2014. imao šansu da uči u sklopu Vilijamsovog testnog programa i u pratnji 20 saradnika, uključujući pet Mercedesovih inženjera. Putovao je svetom i vozio na F1 stazama posebno dizajniran motor u fabrici Mercedes.

"Poslednji debitant koji je toliko kilometara vozio da bi testirao vozilo za svoj debi bi je Žak Vilnev", govorili su tada u njegovom timu.

8 najplaćenijih vozača današnjice - Strol među njima

Lens Strol u bolidu Formule 1
Foto: EPA/DUSTIN SAFRANEK

Od dolaska u Formulu 1 tokom 2017. godine, Strol se tri puta popeo na podijum i ostvario rezultat karijere kada je zauzeo pol-poziciju na trci u Turskoj. Bez obzira na sve navedeno, njegova plata u očevom timu čini ga osmim najplaćenijim vozačem F1.

Ovo su iznozi za 2025, uz uračunate bonuse.

  1. Maks Ferstapen (Red Bul) 76 miliona dolara
  2. Luis Hamilton (Ferari) 70,5 miliona
  3. Lando Noris (Meklaren) 57,5 miliona
  4. Oskar Pjastri (Meklaren) 37,5 miliona
  5. Šarl Lekler (Ferari) 30 miliona
  6. Fernando Alonso (Aston Martin) 26,5
  7. Džordž Rasel (Mercedes) 26 miliona
  8. Lens Strol (Aston Martin) 13,5 miliona...

Strol junior potpisao je 2024. godine produženje ugovora sa očevim timom i siguran je bar do kraja sezone 2026.