Marko Simončeli je osmi italijanski motociklista stradao na stazi. Prosečno, u MOTO GP, vozači ginu na svake dve i po godine.
Simončeli je doživeo nesreću u nedelju nu trci za Veliku nagradu Malezije.
Prostom deobom dolazi se do strašnog proseka - svake dve i po godine pogine po jedan vozač.
Britanac Ben Drinkvoter je prvi stradao u premijernoj sezoni MOTO GP, a dve godine kasnije ista sudbina zadesila je čak trojicu Italijana - Darija Ambrozinija, Santea Đeminianija i Đanija Leonija.
Lesli Grejem, osvajač prvog trofeja, nije preživeo trku 1953, a sledeće godine je poginuo i Austrijanac Ruper Hulaus, usledile su i tragedije koje su odnele živote još jednog Italijana Roberta Kolomba (1957) i Boba Brauna (1960).
Sledeća nesreća sa tragičnim ishodom desila se Bilu Iviju 1969, što je bio početak crne serije koja je trajala dve decenije. Život su u tom periodu izgubila još trinaestorica motociklista: Santjago Erera, Robert Fiton (1970), Anđelo Bergamonti, Ginter Baruč (1971), Renco Pazolini, Jarno Sarinen (1973, obojica u Monci), Bili Nelson (1974), Otelo Buskerini (1976), Ulrih Graf (1977), Patrik Pons (1980), Mišel Ružer (1981), Mišel Frući (1983) i Ivan Palaceze (1989).
Trojica su poginula na Velikoj nagradi Jugoslavije, i to Nelson i Graf u Opatiji, a Ružer na Grobniku.
Od 1989. nije bilo pogibija do 2003. kada je stradao Japanac Dairijo Kato, dok je njegov zemljak Šoja Tomizava izgubio život prošle godine.
(MONDO, foto Beta/AP)