Britanski lekari izrazili su nezadovoljstvo što će američki lanac brze hrane "Mekdonalds" biti jedan od sponzora Olimpijskih igara u Londonu.
Predstavnici zdravstva na Ostrvu zatražili su od britanske vlade da zabrani reklamiranje "Mekdonaldsa", "Koka kole", "Hajnekena" i ostalih proizvođača koji šalju pogrešnu poruku mladima.
"Tužno je što će događaj koji slavi najbolje sportiste sveta sponzorisati kompanija koja je simbol gojaznosti i nezdravih navika", rekao je portparol Akademije medicinskih fakulteta Ujedinjenog Kraljevstva Terens Stephanson.
Organizacioni komitet Olimpijskih igara saopštio je da proizvodi poznatog lanca nisu sinonim nezdrave ishranu i da bez takvog partnera Igre u Londonu ne bi mogle da budu održane.
"Sponzori donose ogromnu količinu novca potrebnog da se organizuju Igre. Bez naših partnera, kao što je 'Mekdonalds', Igre se jednostavno ne bi održale", piše u saopštenju organizatora.
"Mekdonalds" će u Olimpijskom parku uskoro otvoriti svoj najveći restoran na svetu, koji podseća na dvospratnu katedralu i koji će moći da ugosti 1.500 mušterija. U Olimpijskom selu će raditi poseban restoran Mekdonaldsa.
Mekdonalds će biti jedini dostavljač hrane koji će moći da prodaje hranu pod svojim imenom na Igrama.
Pored Mekdonaldsa, kompanija "Koka-kola" ima ekskluzivna prava na prodaju bezalkoholnih pića u objektima u kojima će se održati Igre.
Hajneken je imenovan za zvanično pivo Olimpijade.
Lekarska grupa pozvala je britansku vladu da ograniči reklamiranje "Mekdonaldsa", "Koka kole" i "Hajnekena" tokom Igara koje će biti održane u Londonu od 27. jula do 13. avgusta.
Teško je, međutim, da će se to desiti.
Oko četvrtina Britanaca je gojazno, a stručnjaci predviđaju da će ih do 2030. biti polovina ukupnog stanovništva.
Gojaznost i zdravstveni problemi povezani sa njim koštaju zdravstveni sistem Britanije oko četiri miliona funti godišnje.
"Ove marke koriste Olimpijadu da bi se povezale sa medaljama i vitkim sportistima u formi. Oni ne žele da razmišljamo o debelim, nezdravim ljudima kada mislimo o njihovim proizvodima", rekao je Stivenson.
Britanija se bori i sa rastućim problemom alkoholizma, za koji stručnjaci predviđaju da će se pogoršati tokom Olimpijskih igara.
"Kada bilo koji veliki sportski događaj ima zvaničnog dobavljača alkohola, to šalje potpuno pogrešne poruke mladima, pošto se navode na mišljenje da nijedan veliki događaj nije potpun bez alkohola", rekao je ser Ijan Gilmor, specijalni savetnik Kraljevskog koledža za lekare za alkohol.
(agencije/MONDO - foto: AP)