Britanska vlada se nadala da će pokupiti slavu zbog dobro organizovanih Igara, ali se suočila sa ozbiljnim teškoćama. Najveću predstavlja činjenica da kompanija koja je angažovana za bezbednost, G4S, nije uspela da organizuje 10.400 redara, tako da je moralo da bude angažovano dodatnih 3.500 vojnika.

Državni olimpijski sekretar rekao je danas da je zemlja stavila u stanje pripravnosti dodatnih 1.200 vojnika ako se pogorša nestašica redara.

Britanski parlament oštro je kritikovao takvu odluku, a olimpijski sekretar Džeremi Hant priznao je da možda čak ni to neće biti dovoljno!

"Malo je verovatno da G4S počne da loše obavlja svoj posao. Ipak, želimo da budemo sigurni da će javnost biti bezbedna od svake opasnosti. Ne očekujemo da ćemo ih upotrebiti, ali vojnici će biti tamo", rekao je Hant.

Obezbeđenje Olimpijskih igara ključno je pitanje još od 1972, kada su palestinski teroristi ubili 11 izraelskih sportista. Zbog ogromnog prisustva medija, događaj u Londonu postao je poželjna meta svih terorističkih grupa, tako da je britanska vlada ocenila da je nivo rizika za ove Igre "izuzetan", što znači da je napad "vrlo moguć".

Zbog svega toga, nemogućnost vlade da na pravi način reši pitanje osoblja postala je jedna od glavnih tema u Britaniji. Sve to je pogoršano zbog privrednih nesporazuma, koji mogu da dovedu do dva olimpijska štrajka.

Prvi uključuje oko 400 radnika železnice, koji su zapretili da će omesti rad u centralnoj Engleskoj od 6. do 8. avgusta. To bi donelo velike komplikacije Olimpijskim igrama, pošto se fudbalski turnir igra širom zemlje, a turisti koriste vozove da stignu u London na takmičenje.

Daleko ozbiljnija pretnja je najava da će carinici obustaviti rad na 24 sata na londonskom aerodromu Hitrou 26. jula, dan pre početka Igara, kada se očekuje najveći priliv novinara i turista.

Carinici su se odlučili na ovakav potez zbog nesuglasica u vezi sa platama i gubicima radnih mesta. Članovi sindikata javnih i komercijalnih službi najavili su i da će njihovi članovi preduzeti i druge mere, kao što je zabrana produženog rada od 27. jula do 20. avgusta, što je period za koji se očekuje da bude jedan od najprometnijih na londonskim aerodromima.

Čak i bez štrajkova, Hitrou već mesecima ima problem sa dugačkim redovima na pasoškoj kontroli, a sindikat za to krivi vladino smanjenje troškova.

(agencije, foto: Beta)