Vodeći dizajner staza Formule 1, Nemac Herman Tilke, izjavio je da je F1 izvukla pouke iz grešaka koje je činila u prošlosti i da će staze naredne generacije biti manje i intimnije.
Vodeći dizajner staza Formule 1, Nemac Herman Tilke, izjavio je da je F1 izvukla pouke iz grešaka koje je činila u prošlosti i da će staze naredne generacije biti manje i intimnije.On je u intervjuu časopisu "Autosport" najavio da će nove dizajnerske tendencije imati za cilj da staze približe gledaocima, umesto da, kao do sada, nastoje da gledaoce privuku stazama.
"Takav pristup sugeriše nam izgradnju staza Formule 1 u gradovima. Mesta kao što je Monte Karlo svima su pokazala da poseduju veoma specifičan ambijent", rekao je Tilke.
Šampionat ove sezone broji svega 17 trka, jednu manje nego prošle godine, ali će Abu Dabi ući u karavan 2009, a Južna Koreja 2010. godine.
Staza u Abu Dabiju delimično će prolaziti kroz urbani deo grada i neposredno uz obalu mora. Singapur se smatra ozbiljnim kandidatom za organizaciju noćne trke, što je trenutna fiks-ideja šefa F1 Bernija Eklstona, dok Valensija pokušava da dobije trku koja bi bila vožena kroz njenu luku.
Tilke, dizajner futurističkih staza u Maleziji, Kini i Bahreinu, rekao je da su izgradnjom grandioznih obejakata na udaljenim lokacijama načinjene velike greške.
"Stvorili smo ogromne praznine izmedju pit-stopova i zgrada u kojima su smešteni timovi", podvukao je on, izdvojivši stazu u Šangaju, čija je izgradnja koštala 350 miliona dolara.
"U Šangaju poludite, zato što ste stalno primorani da nekuda hodate. To umara i kvari atmosferu. Izvukli smo pouke i ubuduće ćemo stvari organizovati mnogo bolje".
(MONDO)