Formula 1 spada u grupu sportova koji u javnost puštaju netačne podatke o gledanosti svojih takmičenja na televiziji, a cilj im je da na taj način privuku bolje sponzore i "nabiju" cenu po kojoj će kasnije nuditi TV prava, pokazalo je istraživanje britanskog dnevnog lista "Indipendent".
Formula 1 spada u grupu sportova koji u javnost puštaju netačne podatke o gledanosti svojih takmičenja na televiziji, a cilj im je da na taj način privuku bolje sponzore i "nabiju" cenu po kojoj će kasnije nuditi TV prava, pokazalo je istraživanje britanskog dnevnog lista "Indipendent".Prema pisanju tog lista, u zvaničnim dokumentima F1 može se pročitati da je trku za Veliku nagradu Brazila, oktobra prošle godine na Interlagosu, pratilo 354 miliona gledalaca, iako je realna cifra četvorostruko manja.
Nezavisnom analizom, koju je sprovela agencija ISF, utvrdjeno je da je trijumf vozača Ferarija Felipea Mase tada ispratilo svega 83 miliona ljudi.
"Indipendent" tvrdi da se gledanost trka F1 u nekim slučajevima "žestoko preuveličava", a u nekim "jednostavno nagadja".
Kao instrument koji se često koristi kako bi se stiglo do željenih cifara, navodi se uračunavanje publike koja je pratila reprizu prenosa, gledala izbor najzanimljivijih momenata ili se uključivala u direktan prenos na manje od tri minuta.
Na drugoj strani, ISF je u svom istraživanju koristio samo podatke pouzdanih mernih sistema i koncentrisao se na prosečnu gledanost dogadjaja, a ne na momente koji pobudjuju najviše interesovanja, kakvi su po prirodi stvari start i završnica trke.
(MONDO)