U Formuli 1 digla se velika prašina zbog lošeg kvaliteta "Pireli" guma. Timovi najavljuju bojkot... Ipak, da li su i oni krivi za "pucanja"?
Da li su "Pireli" pneumatici za sezonu 2013. zaista toliko loši ili i nisu baš, već nezadovoljni timovi Formule 1 pokušavaju dodatno da osramote poljuljanog italijanskog proizvođača?
Posle serije pucanja guma na trkama ove sezone, timovi, pa i vozači, digli su glas protiv "Pirelija" i traže kvalitetnije primerke pneumatika. "Naši životi su u pitanju", poručuju piloti.
Međutim...
Postoje snimci gde se jasno vide dve stvari:
a) raskomadana "Pireli" guma;
b) raskomadana "Pirelli" guma pogrešno postavljena na bolid;
Britanska televizija "Skaj Sports" zumirala je jedan od snimaka iz boksa na kojem se jasno vidi da je na bolidu Meklarena, kojim je upravljao Serhio Perez, prednji desni pneumatik postavljen na mesto prednjeg levog, iz pozicije vozača.
Ovaj "screenshot" može da vas zavara, jer ovako "kropovan" upućuje na to da se zaista radi o prednjem desnom pneumatiku, dobro postavljenom, ali ako se malo zagledate...
Posle ovoga, direktor zadužen za moto sport u "Pireliju" Pol Hembri rekao je da je iznenađen pretnjom vozača da će se povući sa predstojeće trke u Nemačkoj ako budu imali problema sa pneumaticima i istakao da ta kompanija planira da ostane u Formuli 1.
Hembri je rekao da ne očekuje da će se ponoviti problemi sa gumama, što je bio slučaj na prošlonedeljnoj trci u Sivlerstonu, kada su na bolidima Luisa Hamiltona, Felipea Mase, Žan Erika Vernja i Serhija Peresa eksplodirali zadnji levi pneumatici.
"Bili smo pomalo iznenađeni najavom bojkota... Ali, najvažnije je da se više ne ponove problemi koje smo imali u Silverstonu", rekao je Hembri, preneli su nemački mediji.
Udruženje vozača je saopštilo da će se povući sa trke na Nirburgringu aku budu imali sličnih problema kao u Silverstonu, zbog straha za svoju bezbednost.
Posle intervencije Svetske automobilske federacije (FIA) "Pireli" je u Nemačku doneo nadograđene zadnje gume, sa unutrašnjim pojasom od sintetičkog vlakna umesto čelika.
Pireli je posle trke u Silverstonu za incidente sa gumama delom okrivio i ekipe, što je razbesnelo vozače i članove timova, ali je kompanija preuzela odgovornost.
"Mi smo odgovorni za incidente. Dozvolili smo ekipama da sve preokrenu, da menjaju mesta gumama, a to nije dobro", rekao je Hembri.
"Pireli" je ušao u Formulu 1 2011. godine, nakon što se prethodni proizvođač guma Bridžston povukao. Hembri je na pitanje da li "Pireli" planira da ostane u Formuli 1 odgovorio:
"Da, naravno", i dodao da kompanija namerava da produži ugovor do 2014. godine.
Trka za Veliku nagradu Nemačke vozi se u nedelju od 14 časova.
Vozač Mercedesa Luis Hamilton ostvario je najbrže vreme na prvom treningu na stazi Nirburgring. Luis je tokom treninga, na kome vozači nisu imali problema sa gumama, ostvario vremeo od jednog minuta, 31 sekundu i 754.
Drug je bio Hamiltonov klupski kolega Niko Rozberg, koji je bio sporiji za 0,2 sekunde, dok je treći bio Mark Veber iz Red Bula sa nešto više od sekunde zaostatka.
Aktuelni svetski šampion, vozač Red Bula Sebastijan Fetel bio je osmi sa skoro minut i po zaostatka. Bivši svetski šampion Fernando Alonso iz Ferarija nije ušao u plasman zbog kvara na bolidu.
Tokom dana se vozi i drugi trening, a u subotu su na programu kvalifikacije.