Jedan od najboljih vozača u Formuli 1, Španac Fernando Alonso, poručio je da se neće zaustaviti na dve šampionske titule u karijeri jer, kako kaže, "dve nisu dovoljne".

Alonso je u intervjuu za Si-En-En (CNN) istakao i da nije tačno da je "težak za saradnju", kako je svojevremeno tvrdio njegov kolega Luis Hamilton.

Španac je jedan od najplaćenijih sportista na svetu, putuje privatnim avionom i ima sve što poželi, ali, ističe, priča o skromnim počecima uvek je u njegovim mislima. Strast za automobilizam nasledio je od oca, Hose Luisa, koji je vozio karting. Majka mu je čak, kako priča, šila trkačka odela - stalno došivajući jedno, kako je sin rastao.

"Jedna od najvažnijih stvari koje su me naučili roditelji je taj osećaj za porodicu i jedinstvo", kaže zvezda Ferarija.

Alonso je odrastao u Ovijedu, na severozapadu Španije, a ima i stariju sestru, Lorenu.

"Uvek pomalo 'ratuješ' sa porodicom, kad si klinac sa sestrom... ali na kraju, znaš da je porodica uvek uz tebe."

Alonso (32) kaže da i on jednog dana želi da ima decu, ali da je trenutno skoncentrisan na osvajanje još titula za najpoznatiji tim Formule 1. Otac mu je, kad je imao samo tri godine, kupio karting, a danas se seća da je pored njega sve vreme trčao i da je taj dečji auto bio veoma spor.

Uz podršku porodice, Alonso je "procvetao" - postao je mega zvezda, a prošle godine je po rejtingu "Forbsa" bio 19. najplaćeniji sportista na svetu, sa zaradom od 30 miliona dolara.

Prvi ključni momenat za njegovu karijeru je, kaže, bila pobeda na nacionalnom šampionatu Španije u kartingu 1994, četiri godine kasnije, bio je drugi na Evropskom šampionatu, a 2000. je završio četvrti u takmičenju Formule 3000.

U Formuli 1, debitovao je u timu Minardija 2001, ali tog dana u Melburnu - kako sam kaže - nije ni pomišljao na pobedu: bio je srećan što se nije slupao.

"Nismo uopšte testirali vozilo, pošto do trke nije bio spreman. Samo su mi kratko objasnili kako se upravlja i koje su dugme za šta koristi", seća se Alonso.

Iako te 2001. nije osvojio nijedan poen, Alonso je primećen i uskoro je prešao u Reno, s kojim je 2005. u 24. godini postao do tada najmlađi svetski šampion Formule 1.

"Zadovoljstvo koje osećaš tih nekoliko minuta, kad postaneš šampion, dovoljno je za ceo život", kaže.

Njegov idol bio je Ajrton Sena i kad je imao 10 godina, u sobi je držao njegov poster.

Kad je prvi put napustio Reno, 2007. godine, imao je tešku sezonu sa Meklarenom, sukobe sa Luisom Hamiltonom i šampionat je završio na trećem mestu. Britanac ga je optuživao da je "težak za saradnju", ali Alonso insistira da su izveštaji o tenzijama sa ostalim vozačima "preuveličani".

"Istina je da moraš da pobediš vozača svog tima da bi imao bolju reputaciju ili bolji rezultat. Ali, verujte mi, kad smo na sastanku ili posle trke, nema nikakvih problema - samo dobre stvari, korisni komentari ostalih vozača", kaže Alonso.

Kao i svi ostali, Alonso zaostaje za Sebastijanom Fetelom otkad se pridružio Ferariju 2010, pošto je vozač Red Bula osvojio četiri uzastopne titule.

Alonso je zadovoljan dosadašnjom karijerom, ali želi i da se ponovo vrati na "tron":

"Da ste me o tome pitali pre deset godina... rekao bih da su dva šampionata više nego što sam ikad sanjao - nisam ni pomišljao da ću biti vozač Formule 1, nisam ni pomišljao da ću osvojiti Gran pri. Ponosan sam i presrećan zbog svoje karijere... Ali, ako me pitate u ovom trenutku... Gladan sam pobeda i uspeha - i kažem: dva šampionata nisu dovoljna!", zaključio je Alonso.