U vrlo kratkom periodu, za samo desetak dana, morao je da donese neprijatnu odluku - da istupi iz WTCC šampionata i da privremeno okonča svoj san. Ali, više puta ponavlja i obećava: "Vratiću se!".
Nakon što je odustao od trke u Maroku, bilo je jasno da Duca treba da donese krupnu odluku. Nju je saopštio pre dva dana: "Povlačim se iz WTCC-a!". Danas je tu odluku najbolji srpski automobilista obrazložio novinarima u Beogradu.
"Proteklih mesec dana mog života najteži do sada, pre svega zbog smrti oca, koji mi je bio velika podrška. Odustao sam, pre svega, iz bezbednosnih razloga", rekao je Borković.
On je imao velikih problema sa Hondom, pre svega zbog sedišta, jer mu je noga posle par krugova trnula. Bili su tu i problemi sa pedalama, kočnicama...
Tražio je da mu se vrati auto na fabričko podešavanje, što nije učinjeno.
"Još u Argentini su mi iz Honde tražili da odustanem, ali rekao sam im: 'Ja sam Srbin, izdržaću'. Bila je to ludost, trku sam završio u suzama. U Maroku ja i moj tim (NIS Petrol Racing Team) više nismo želeli da pređemo preko toga i trpimo".
Odluka je da za sada pređe u ETCC.
"Ovo nije konačno povlačenje iz WTCC. Ideja je da u ovoj godini formiramo naš tim, što se kaže Made in Serbia", rekao je Borković.
U šampionatu ETCC će voziti u Seat Leon Racer automobilu.
"Što bi rekao Švarceneger u Terminatoru: I'll be back, tj. vratiću se".
Borković još ne zna koji će tačno automobil voziti (zna tip) na startu ETCC sezone narednog vikenda na stazi Hungaroring u Budimpešti.
"Verujte mi da ni ja ne znam koji će mi automobil dati. Znam samo da mi je automobil obezbeđen. Sve se dešavalo u par dana... I verujem da u Seat-u neće biti problema sa sedištem".
Italijanski Pro Tim sa kojim je bio potpisao ugovor da ove sezone, svoje druge u WTCC-u, vrlo verovatno snosiće konsekvence, jer je Borković morao da odustane.
"Nisam baš upoznat sa svim tim... Moja jedina želja je da pravda pobedi. Neka bude koliko treba, ali pravda je na mojoj strani. Mada, sa Italijanima se nikad ne zna...".
O ETCC-u
ETCC se, kao i WTCC, održava pod okriljem FIA. U ovom šampionatu biće voženo ukupno 12 trka u šest trkačkih vikenda (Mađarska, Slovačka, Francuska, Češka, Belgija i Italija).
Trkački vikend podrazumeva:
petak - dva slobodna treninga po sat vremena;
subota - zvaničan test 30 minuta i jedne kvalifikacije 30 minuta;
nedelja - zagrevanje 15 minuta pre trka (provera automobila) i dve trke. Dužina jedne trke je 50 kiklometara.
Sistem bodovanja:
1. mesto - 10 bodova
2. mesto - 8 bodova
3. mesto - 6 bodova
4. mesto - 5 bodova
5. mesto - 4 boda
6. mesto - 3 boda
7. mesto - 2 boda
8. mesto - 1 bod
***ovome se dodaju i bodovi iz kvalifikacija (1. mesto - 3 boda, 2. mesto - dva boda i 3. mesto - jedan bod).
Ako dva vozača na kraju šampionata imaju isti broj bodova u ukupnom skoru, onda se računa veći broj osvojenih prvih mesta. Ako se i to poklopi, onda veći broj osvojenih drugih mesta...
Partizan razbio Zvezdu i odigrao najbolji meč sezone! Obradovićev tim dominirao, Grobari slavili pred Delijama
Srbija pregazila Dansku i ide na Eurobasket: Blistali Aleksa i Balša, a moglo je i ubedljivije!
"Trebalo je da ubacim 30 poena, neće niko da nas sažaljeva": Petrušev o porazu od Partizana za otrežnjenje!
Mondo ukrštenica za 22. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
Partizan za 55 dana mora da sakupi milione evra: Rasim Ljajić otkrio koliko crno-beli duguju!