Jedan od najvećih izazova u automobilskom sportu, 28. "Dakar reli" kreće u subotu i to prvi put iz portugalske prestonice Lisabona. Kraj trke biće 15. januara u blizini glavnog grada Senegala, na obali Ružičastog jezera.
Na reliju će učestvovati čak 508 timova, od čega 240 motora, 188 automobila, 80 kamiona plus 240 pomoćnih vozila.
Posle dva spcijalna ispita u Evropi, gde će ekipama biti mereno vreme na oko 200 kilometara, karavan prelazi u Afriku, gde će kroz Maroko, Mauricijus, Mali, Gvineju i Senegal odvoziti preostalih 13 deonica. Učesnici relija preći će ukupno 9.043 kilometra, uključujući 5.000 kilometara za specijalne ispite.
Zbog veće bezbednosti brzina kamiona i motora će ove godine biti ograničena na 150 kilometara na čas, a u duhu amaterizma zabranjena je upotreba GPS (globalnog sistema pozicioniranja). Brzina će biti ograničena na 50 kilometara na sat kada učesnici relija budu prolazili kroz naseobine, sela i gradove. Brzina za automobiliste smanjena je sa 350 na 250 kilometara na čas, a zaštitni okovratnici biće obavezni za sve.
Najveći favorit medju automobilistima jeste uvek nasmejani Francuz Stefan Petransel za volanom Micubišija, a najozbiljniji konkurent će mu biti sunarodnik Lik Alfan, nekadašnji skijaš.
Kod motorista najveći favorit je šampion Francuz Siril Despre, ali je takmičenje u toj kategoriji po običaju najneizvesnije.
Kod kamiondžija Rusi su neprikosnoveni. Prošlogodišnji pobednik je Firdaus Kabirov, koji je i sada najveći favorit za volanom Kamaza, a najbozbiljniji konkurenti su mu otac i sin iz Holandije Jan i Džerard de Roj.
Prošle godine, Sahara je bila surova prema učesnicima relija odnevši čak pet života, uključujući velikana, Fabricija Meonija iz Italije, dvostrukim pobednikom u konkurenciji motociklista. Dan pre smrti Meonija preminuo je i Španac Hose Manuel Peres koji je podlegao povredama koje je zadobio u padu na 6. deonici relija.
(MONDO)