Uh!

JUGOSLOVENI SU UNIŠTILI JER MRZE, A BILO JE BLIZU! Eklston hteo Formulu 1 U HRVATSKOJ, evo zašto je propalo! (VIDEO)

Autor Dušan Ninković

Da su se ispunili planovi, danas bi u regionu postojala još jedna staza na kojoj može da se vozi najbrži karavan na svetu.

Izvor: youtube/Podcast Inkubator/printscreen

Danas je Formula 1 izuzetno dobro razvijen biznis i trke na različitim krajevima sveta privlače fanove iz nedelje u nedelju, a pre nešto više od 25 godina moglo je da se desi da se vozi i Velika nagrada Hrvatske! Kako je u jednoj od epizoda "Podkasta inkubator" ispričao nekadašnji hrvatski reli vozač Niko Pulić, Berni Eklston je bio veoma zainteresovan za to i čak je i tražio lokaciju za stazu.

Nekadašnji prvi čovek karavana posetio je Hrvatsku 1997. godine i sa svojom porodicom proveo odmor u ovoj zemlji, a usput i pokušao da dogovori veliku saradnju. Do nje na kraju nije došlo, mnogo ozbiljnije se krenulo u priču o izgradnji staze u Indiji, a na kraju se tamo i vozila trka nešto više od decenije kasnije.

"Četiri dana su bili moji gosti - Berni Eklston, Slavica i dvoje dece. Želeli su da se ne zna da su tu, lagao sam svoje prijatelje, komšije, novinare... Radilo se o tome da je tada u igri bila Indija. Zapravo, bila je Indija ili Hrvatska. Berni Eklston je želeo to. Da li renovirati Grobnik? Mali je, skučen, klima nije dobra, veliki su vetrovi, ima čak i snega. Onda se gledala druga lokacija, da li između Zadra i Šibenika ili Šibenika i Splita. Nažalost, onda su tadašnji Jugosloveni u štampi koji su bili protiv svega što je Hrvatska napravila u tih pet godina - mrzeli su sve što je hrvatsko i svakog ko dolazi u Hrvatsku da uloži - počeli sa kojekakvim natpisima i slikama. Posle su te novine ugašene, neki više nisu ni živi. To je bio okidač da on kaže sebi 'Idite u pm'. Ozbiljno je bio vruć, ja sam četiri dana bio zajedno sa njim od osam ujutru do deset uveče", ispričao je Pulić

Formula 1 u Hrvatskoj '97
Izvor: YouTube/Podcast Inkubator

Velika nagrada Indije počela je da se organizuje tek 2011. godine i trajala je samo tri sezone. Na svakoj od trka najbolji je bio Sebastijan Fetel, a celokupan događaj pratili su brojni skandali. Kada je 1997. godine zamišljeno da se trka izmesti u Indiji problem su bili uslovi i izostanak odgovarajuće staze, a 2013. godine je organizovanje trke prestalo zbog ogromnih poreskih dugova koji su se nagomilali, a koje vlasti nisu želele da oproste.