Mark Markes uradio što niko pre njega nije: Vratio se posle 4 operacije, opet je šampion sveta

Španski vozač Mark Markes ponovo je Moto GP šampion, sedmi put u karijeri.
Foto: RUNGROJ YONGRIT/EPA

Španski motociklista Mark Markes novi je šampion u Moto GP klasi, a do istoirijske titule stigao je pet trka pre kraja sezone. U jednog od najboljih trkačkih godina koje smo ikada videli raspoloženom Špancu niko nije mogao da parira, a on je od prvog kruga pa sve do danas imao samo jedan cilj - da osvoji titulu!

Ovo je čak deveta titula za Marka Markesa, od čega je sedam osvojio u najprestižnijoj klasi, pa se sada može diskutovali da li je španski motociklista ujedno i najveći svih vremena! Šest godina je čekao na titulu kojom bi se izjednačio sa legendarnim Valentinom Rosijem, a ukoliko sačuva delić ove forme i za narednu sezonu, neće biti nikakvoo iznenanđenje da pretekne slavnog Italijana.

Markes je do nove titule stigao zahvaljujući drugom mestu na Velikoj nagradi Japana, na kojoj je trijumfovao njegov timski kolega Frančesko Banjaja. Na trećem stepeniku pobedničkog postolja našao Đoan Mir na Hondi, kojem je do prvo pobedničko postolje posle četiri godine. Aleks Markes trku je završio tek šesti, što je bilo dovoljno da njegov brat Mark osvoji titulu - jer su njih dvojica bili jedini konkurenti ove sezone!

Ko je najuspešniji vozač svih vremena?

Markes se osvajanjem svoje prve titule posle šest godina izjednačio sa Valentinom Rosijem, pošto obojica sada imaju po sedam naslova prvaka u kraljevskoj klasi, a devet ukupno. Više titula od obojice u najjačoj kategoriji ima samo Đakomo Agostini, i to osam. Agostini je, inače, rekorder po broju ukupnih titula sa 15, a dvocifreni broj je osvojio još samo Anhel Nijeto - 13.

Ipak, postoje argumenti da se Mark Markes smatra najboljim svih vremena. Danas je teško pobeđivati u kontinuitetu, a on nam je pružio jednu od najboljih sezona svih vremena. Da stvari budu luđe - Mark Markes je postao šampion šest godina nakon poslednje titule, što nikome nije pošlo za rukom.

U međuvremenu je imao četiri teške operacije i propustio je čak 30 trka u nekoliko različitih sezona. Mnogi su verovali da se nikada više neće vratiti - ni na vrhunski nivo, ni na motor, ali je Španac demnatovao sve koji su sumnjali. Na izuzetno dominantan način prošetao kroz šampionat i poslednjih pet trka sezone voziće za svoju dušu.

Bonus video:

This browser does not support the video element.

Motor G P sudar Izvor: SK 1