I dok svet muči muku sa svetskom ekonomskom krizom, recesija se uopšte ne oseća u Ol Ingland klubu u Londonu.

Britanija se polako prilagođava novonastaloj situaciji, a Vimbldon je postavio nove rekorde u prodaji ulaznica u prva dva dana turnira.

Hiljade ljudi čekaju u redu za karte, gledališta su gotovo puna tokom celog dana čak i na mečevima na kojima nastupaju manje poznati teniseri, a stolovi pored Šampanj bara su krcati.

"Ljudi razmišljaju gde da potroše svoje teško zarađene novce," kaže predstavnik Ol Ingland kluba Džoni Perkins. "Dobra vest za Vimbldon je što izgleda da ga troše ovde."

Provesti letnji dan na teniskom turniru na travi je decenijama tradicija za hiljade Britanaca, koji nisu voljni, sa sve jagodama i šlagom, da je se odreknu ni u teška vremena.

U ponedeljak, prvog dana turnira, broj posetilaca je dosegao 42.881, rekord svih vremena, što je za gotovo 3.500 ljudi više u odnosu na raniji najbolji rezultat ostvaren na otvaranju 2001. godine

Još bolje je bilo u utorak kada je 45.955 ljudi prošlo kroz kapije turnira.


Više od 14.000 ljudi našlo se u redovima za karte u ponedeljak, 1.600 više nego prvog ponedeljka prošle godine.

Organizatori neće da saopšte koliko je karata kupljeno u pretprodaji, ali kažu da su primili oko 20 odsto zahteva više nego 2008.

"I dalje je potražnja daleko veća od ponude. Da su kapaciteti 100.000 mesta, bilo bi sve raspodato," kaže Henri O' Gradi, jedan od organizatora turnira.



U još jednom izrazu finansijske snage, Ol Ingland klub je nedavno prodao 2.500 mesta na Centralnom terenu na pet godina, za 27.750 funti (45.000 dolara) po bloku. Kupac ima pravo na jedno rezervisano sedište za svaki dan turnira u periodu od 2011. do 2015. godine.

Cena od 5.550 funti godišnje (9.120 dolara), je gotovo pet puta viša od sume koju je potrebno izdvojiti za najbolje sezonske karte obližnjeg kluba Premijer lige, Čelsija.

Rasprodaja petogodišnih blokova karata u maju bila je "znatno ispod potražnje" i donela je zaradu od 59,5 miliona funti (97,8 miliona dolara).

"Tako mi dolazimo do novca za nove sadržaje," ističe Perkins.

Organizatori Vimbldona nedavno su završili i izgradnju novog pokretnog krova iznad Centralnog terena, čija cena nije objavljena, kao i renoviranje terena broj dva sa povećanim brojem mesta.

Kriza jeste prisutna, ali na terenima Vimbldona to se ne oseća.

(Beta, MONDO)